Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 35 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til den over: At de DIGITALE signalene i en HDMI- eller DVI-kabel blir mye dårligere over lengder, er vel å uttale seg litt hardt. Digitale signaler skal tross alt ikke ha signaltap i det hele... Uansett, orker ikke en nye digitalkabeldiskusjon nå....

Så, mitt problem:
    Er akkurat nå den glade eier av en 40W2000, men jeg har et problem. Ved 1080p over dvi til HDMI (bruker adapter), så er bildet litt større enn skjermen. F.eks. ser jeg bare "art" i Start-menyen i WinXP. bildet er liksom litt for stort i alle retninger. Bruker Radeon 9800PRO. Noen tips?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du slått av overscan? Dvs valgt 'full piksel' i menyen.

Ang. HDMI, digitale signaler og lange strekk:
    Vi lever i en analog verden, og strøm er strøm uansett. Lange strekk vil føre til signaltap, og når en kommer til et visst punkt så klarer ikke lenger mottaker å forstå (de digitale) signalene fra senderen. Opptil 15m skal kunne fungere bra med HDMI, men det er nok forskjell på kabler, særlig om en skal utnytte maks båndbredde noe en gjør med 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommel opp, nå blei det bra :-D

Tusen takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Den støtter maks 1080i på komponent (med mulighet til å slå av overscan). Den klarer også 1920x1080 på VGA inngangen selv om det ikke står i manualen. Det fungerer fint med VGA kabelen fra Xbox 360, og også fra PC med litt justeringer i powerstrip.
    Jeg har lagt ved powerstrip innstillinger og screenshots som viser 1920x1080 via VGA fra PC.
    Hvordan i helsikke får du til 1920x1080 via vga fra pc? Har koblet til dell laptopen min og forsøker å fixe på innstillingene i powerstrip, men får bare beskjed "Signal ikke støttet, juster utsignal på datamaskinen" ...
    Er det noe spesielt jeg må sette i oppsettet på tvn? Jeg kloner bildet, og har satt tvn som primary display...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen innstillinger på TV'en for at den skal godta oppløsningnen, kun powerstrip. Innstillingene vedlagt har blir bekreftet av en kar i Sverige så vi vet de fungerer på andre tv'er/pc'er også.
    Husk og definer 1920x1080 oppløsningen med disse verdiene før du endrer oppløsning. Hvis du bruker standard 1920 definert i powerstrip og så justerer deg inn med mine verdier så må du kjøre dual skjerm modus (extend desktop) slik at du kan sitte og justere verdiene på den skjermen du har bilde på.

'Oppløsning ikke støttet' meldingen kommer opp hos meg også, men den kan bare kvitteres bort (trykk på menu to ganger). I tillegg så må du etterpå justere bildestørrelse, phase og bildeplassering (særlig horisontalt). Den automatiske innstillingen fungerer litt dårlig på den høye oppløsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hurra!! fikk det til å fungere, takker og bukker =)

Men får foreløpig ikke noe mer enn 1360 oppløsning i feks WorldOfWarcraft.. :/ Prøvde å sette application profile for det i powerstrp, men det hjalp lite..

Newcomer t_bremnes sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får snart min 40W2000 og lurer derfor på om noen har eska som de fikk sin tv i liggende. Trenger målene på eska slik at jeg kan sjekke om jeg får den inn i bilen. Hadde vært til stor hjelp om noen hadde orket å poste høydeXbreddeXlengde på eska.

Tåler forresten LCD-skjermer å transporteres horisontalt?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD skjermer tåler visst mer enn plasma, men der jeg kjøpte min så sa de at LCD kunne også få skader hvis de lå flatt (særlig store skjermer).
    Jeg måtte derfor ta min skjerm ut av esken og sette den i baksetet for å få plass til den stående i min bil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Tommel opp, nå blei det bra :-D

Tusen takk!
    Sitat Opprinnelig postet av Vant
    hurra!! fikk det til å fungere, takker og bukker =)

Men får foreløpig ikke noe mer enn 1360 oppløsning i feks WorldOfWarcraft.. :/ Prøvde å sette application profile for det i powerstrp, men det hjalp lite..
    begynte å lure @ GRevRev, har bestilt tven, skal hente denne uken
    så alt er ok hos dere begge?, har sittet å lette etter den perfekte tven for familien :-)
    så alt det jeg har funnet ut at denne er topp, 1080p + 1:1 pixelmapping for pc (til meg!!! ) ops: , 2 RGB scarts for DVD/VHS, bra analog, masse funksjoner

PS: DVI og HDMI + dårlig kabel kvalittet på over 10meter kan gi deg ræva bilde
    mitt moto er, fin de korteste kablene, vis pcen skal stå siden av tven så trenger jo man ikke 10meter!
    i tilegg koster jo kortere kabler mindre <3

og ja VHS er for gamle filmer, hehe skal bli foret til en htpc, og oppsalert med ffshow, for bedre kvalittet, når jeg får bygd htpcen ^^

vil bli
    VHS > SCART > TV
    DVD > SCART > TV
    PC > DVI>HDMI > TV

senere vil det bli
    VHS > PC med DVD & FFshow > DVI>HDMI > TV

:P

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t_bremnes
    Får snart min 40W2000 og lurer derfor på om noen har eska som de fikk sin tv i liggende. Trenger målene på eska slik at jeg kan sjekke om jeg får den inn i bilen. Hadde vært til stor hjelp om noen hadde orket å poste høydeXbreddeXlengde på eska.

Tåler forresten LCD-skjermer å transporteres horisontalt?
    Jeg har faktisk esken til min stående på verandaen, så kan sikkert måle den i kveld....Jeg fikk samme beskjed som Spectre når jeg handlet tv'en - at den måtte fraktes stående. Men det var ikke sjans i verden å få til det i min bil (Citroen Xantia combicoupe), så jeg la den støtt flatt og krysset fingrene (ville jo ha den hjem med en gang!) Kan vel si at jeg sjelden har kjørt så sakte over enhver ujevnhet i veien

Forøvrig gikk det akkurat på lengden når jeg la ned baksetene. Hadde bilen vært ørlite mindre hadde jeg ikke fått plass....

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esken har følgende mål i centimeter (sånn ca - orket ikke stå så lenge ute i -12 og helt mørkt for å måle på millimeteren ) :

77x24x126

cozmo

Newcomer t_bremnes sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Esken har følgende mål i centimeter (sånn ca - orket ikke stå så lenge ute i -12 og helt mørkt for å måle på millimeteren ) :

77x24x126

cozmo
    Takker for svar. Tok ikke sjansen på å bryte den inn i en micra så jeg fikk den heller hjemkjørt. Lurer på hvorden dere klarer å få oppløsningen til 1920x1080 på xbox 360 over hd vga kabel. Klarer ikke å få mer enn 1376x768 nå.

Newcomer eminate sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet på analoge signaler?

Hvordan presterer denne med vanlig antenne eller via kabel tv?
    Bor i Trondheim og har bare kabel tv. Noen som har erfaring med dette?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eminate
    Hvordan presterer denne med vanlig antenne eller via kabel tv?
    Bor i Trondheim og har bare kabel tv. Noen som har erfaring med dette?
    Personlig syns jeg desverre at den ikke presterer så veldig bra med vanlige analoge signaler. Var enorm forskjell når jeg gikk over til digital-tv fra canal digital

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Tok ikke sjansen på å bryte den inn i en micra så jeg fikk den heller hjemkjørt. Lurer på hvorden dere klarer å få oppløsningen til 1920x1080 på xbox 360 over hd vga kabel. Klarer ikke å få mer enn 1376x768 nå.
    ROFL - smart kar - du hadde nok måttet delt den i 3 for å få den inn i micraen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvorden dere klarer å få oppløsningen til 1920x1080 på xbox 360 over hd vga kabel. Klarer ikke å få mer enn 1376x768 nå.
    Får du opp valget 1920x1080 i oppsettet på Xboxen?
    Valget skal være der uansett, hvis ikke så må xboxen kobles på nett og oppdateres med siste firmware (som kom i okt/nov hvis jeg husker riktig).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Personlig syns jeg desverre at den ikke presterer så veldig bra med vanlige analoge signaler. Var enorm forskjell når jeg gikk over til digital-tv fra canal digital
    dårlig på analoge? sitter du 10cm unna tven?, ser helt greit ut for meg på 2 meters avstand, og på 4 meters avstand er den som digital, og jeg har analog kabel fra canal digital

er stor fornøyd så langt, dvd ser jo bra ut, til og med med SCART, som jeg har på dvd spillern, er ikke noe hdmi eller component der ops:

må få kalibrert den snart, har ikke sett noe til dødepixler/norlys enda

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kalibrerte W2000-skjermen min igår kveld og justeringene gjorde at jeg fikk et merkbart bedre sortnivå (et viktig steg i denne retningen var å sette Power Saving på High, slik at baklyset reduseres en del). Jeg er meget fornøyd med bildet nå etter justeringen, selv om mine opprinnelige justeringer (etter 'øyemål') også ga et ganske bra bilde. Jeg vil poste mine innstillinger her senere idag og komme med noen kommentarer vedrørende innstillingene.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    dårlig på analoge? sitter du 10cm unna tven?, ser helt greit ut for meg på 2 meters avstand, og på 4 meters avstand er den som digital, og jeg har analog kabel fra canal digital
    Har nok høyere krav enn deg til bildekvalitet....Når jeg svitsjer mellom NRK på analog og digital er det enormt stor forskjell. Analoge bildet er blury og uskarpt i forhold - selv med all verdens justeringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også foreløpig bare fått stilt inn TVet per "øyemål", men jeg sliter med å få sortnivået skikkelig.

jeg så Corpse Bride, som er en rimelig mørk film, og det ble litt gråere enn jeg hadde ønsket. Riktignok brukte jeg x360 via VGA som DVD-spiller i det de ikke har Denon 1930 på lager på Hi-fiklubben (og nok ikke får den inn på en måned heller )

Kan noen av dere guruer liste opp alle funksjoner som vil gjøre noe med sortnivået?

Utover dette er jeg storfornøyd! XBox er en drøm, og den fungerer glimrende med en utgammel server som er "oppgradert" med Radeon 9800PRO skjermkort for DVI->HDMI og 1920x1080. Eneste er at det tar uhorvelig lenge å sette igang divX-filmer, men dette er jo et problem med enten Catalyst-driverne (har versjon 7.1) eller .net som måtte innstalleres for å få igang catalyst. Noen som vet noe her?

Bør jeg uansett kanskje bruke powerstrip til å regulere skjermkortet og ikke catalyst?

Side 21 av 35 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •