Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 35 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppløsning ut fra PC

Jeg lurer på om det er noen andre her med w2000 som har testet spill som er koblet fra pc.

Grunnet mest sannsynlig en dårlig HDMI kabel på ca 10-15 meter, så får jeg ikke til å kjøre 1080p enda, (må kjøpe ny kabel, evt flytte pc) så jeg vil gjerne vite om noen av dere har en fiks ide på hvordan man skal få slått over på 1080i og ikke p. (1080p får jeg opp på skjermen, men med masse grønne artifacts)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet både Microsoft sin og Monster sin VGA-kabel til X360 på 40W2000? Så dere noen forskjell som var verdt pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Blu-ray-utfordreren :
    "Det er fortsatt påtagelig hvordan horisontale og vertikale panoreringer hakker selv på høyoppløst videomateriale. Her har antallet bildepunkter lite å si. Bildefremviserens prosesseringsegenskaper vil på den annen side ha innvirkning på det opplevde sluttresultatet, men mye tyder på at det først er med 1080p/24 ut og et tilsvarende kompatibelt display, at vi kan får redusert uorganiske bevegelser."

Dersom TVen ikke støtter 24p native, som W2000 ikke gjør utifra det som er tilgjengelig av informasjon så langt, så må bildet konverteres. Muligens avspilleren din har en bedre bildeprosessering enn de spillerene som ble brukt i testen? For dersom W2000 ikke støtter 24p så må nødvendigvis bildet konverteres til 50p eller 60p for at W2000 skal kunne vise det.

Jeg ville forøvrig ikke stolt på den microsoft-siden om at alle er enkodet i 24p. De påstår at klippene er i 1280 x 720 eller 1920 x 1080, men f.eks "Amazon" er i 1440 x 1080.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rsin
    Sakset fra Blu-ray-utfordreren :
    "Det er fortsatt påtagelig hvordan horisontale og vertikale panoreringer hakker selv på høyoppløst videomateriale. Her har antallet bildepunkter lite å si. Bildefremviserens prosesseringsegenskaper vil på den annen side ha innvirkning på det opplevde sluttresultatet, men mye tyder på at det først er med 1080p/24 ut og et tilsvarende kompatibelt display, at vi kan får redusert uorganiske bevegelser."

Dersom TVen ikke støtter 24p native, som W2000 ikke gjør utifra det som er tilgjengelig av informasjon så langt, så må bildet konverteres. Muligens avspilleren din har en bedre bildeprosessering enn de spillerene som ble brukt i testen? For dersom W2000 ikke støtter 24p så må nødvendigvis bildet konverteres til 50p eller 60p for at W2000 skal kunne vise det.

Jeg ville forøvrig ikke stolt på den microsoft-siden om at alle er enkodet i 24p. De påstår at klippene er i 1280 x 720 eller 1920 x 1080, men f.eks "Amazon" er i 1440 x 1080.
    Du har rett - virker som alle klippene er i 1440x1080 - tok ikke bryet med å sjekke dette. Er jo vesens forskjell på 1440x1080 og 1920x1080 ja. Får se om jeg finner noe annet materiale å teste med...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Du har rett - virker som alle klippene er i 1440x1080 - tok ikke bryet med å sjekke dette. Er jo vesens forskjell på 1440x1080 og 1920x1080 ja. Får se om jeg finner noe annet materiale å teste med...
    Sjekk foreksempel traileren til You, me and Dupree fra denne siden: Dave's Trailer Page: HD DVD Trailers
    Det klippet er 1920x1080 24hz. Funker som bare det, uten graderinger, hakking eller noe annet tull...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Helt Knall!

Åhh som jeg ELSKER denne tven!:-D
    Bildet er helt fantastisk!
    En kjempebonus er den digitale dekoderen. Bordantenna som før har levert grøtete bilder med skygger og snøvær, leverer nå de skarpeste bilder takket være prøvesendingene på det digitale bakkenettet. Jeg avlyser herved alle avtaler i 2007. Hvis noen vil ha tak i meg, finner de meg på sofaen foran tven.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Sjekk foreksempel traileren til You, me and Dupree fra denne siden: Dave's Trailer Page: HD DVD Trailers
    Det klippet er 1920x1080 24hz. Funker som bare det, uten graderinger, hakking eller noe annet tull...
    Fungerte som pokker den ja, helt smooth ! Men når jeg ser på mpeg4 trailerne fra apple sine sider så hakker de og spiller ikke smooth på min Athlon X2 4400 m Geforce 7800 GT...Tydeligvis fryktelig mange måter å kode disse tingene på ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sakset fra Avforums.com

W2000 light bleed - official word and fix?

--------------------------------------------------------------------------------

from sony us - american version of the W's i think

http://esupport.sony.com/US/perl/new...R2&news_id=168

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    W2000 light bleed - official word and fix?

--------------------------------------------------------------------------------

from sony us - american version of the W's i think

http://esupport.sony.com/US/perl/new...R2&news_id=168
    Her er en link som fungerer:
    Sony eSupport - KDL-40XBR3

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Her er en link som fungerer:
    Sony eSupport - KDL-40XBR3
    Takk for det....
    Skal snakke med Serviceavdelingen i dag for å høre om det kommer en tilsvarende "fix" til W2000. (Er vel ingen fix, men bare en software oppdatering som senker baklyset som standard?)
    Vil poste svar senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere W2000 eiere som har opplevd problemer med interlaced signaler fra foreks Canal Digital eller Get?
    Se foreks på Svisj eller noe lignende med skrollende tekst i bunn. Hos meg begynner teksten å riste/blir striper av og til. Har forstått dette har noe med at teksten er i foreks. 25hz og musikkvideoen i bakgrunn er 24hz. (3:2 pulldown problem?)

Ellers (noe uoffisielt) er den fix'en som er nevnt over etter all sannsynlighet en innstilling for baklys, lysstyrke og kontrast satt til et anbefalt nivå.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har de samme problemene hjemme hos meg med get digital dekoder. Det samme skjer under debatt program osv.

Skulle gjerne fått ut rgb fra denne dekoderen på begge scart utgangene, men det ser ikke ut som om det funker.. Dumt!

Finnes det scart til rgb? Har bare funnet det til x-box.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikker på om det er samme problemet, men hos meg rister hele tvbildet enkelte ganger. Har get pvr dekoder. Virker som tv'en får problemer i enkelt situasjoner når bildet bytter mellom to klipp. Iløpet av et sekund blir bildet forvrengt svart, med litt hvitt. Klarte en gang å gjenskape situasjonen ved at det oppstod på et opptak jeg hadde gjort. Når jeg spilte av opptaket, kom problemet på samme sted. Trodde da at det var et problem med dekoderen, men har en mistanke om at det er tven som sliter.

Ellers har jeg ikke byttet tv'en enda. De lyse flekkene er ikke like ille som de var i begynnelsen, men de er ikke helt borte. til normal bruk er det ikke så stort problem. Noe annet som er litt problematisk er at bildet blir veldig blast på kvelden når det er mørkt i rommet. Lyssensoren stiller ned lysstyrken, og da blir ikke bildet helt bra. Har prøvd forskjellige innstillinger, men blir ikke helt fornøyd. Noen som har samme problem?

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er endelig 40W2000 på plass hos meg også.

Newcomer Rambol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og snart er den på plass hos meg også...!
    Noen som kan anbefale et greit veggfeste til denne tv'n som ikke er grusomt dyrt? Sjekket en side hvor de skulle ha kr 3500 for veggfeste til denne tv'n...synes det er litt drøyt:-? . Legg gjerne med link.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rambol
    Noen som kan anbefale et greit veggfeste til denne tv'n som ikke er grusomt dyrt? Sjekket en side hvor de skulle ha kr 3500 for veggfeste til denne tv'n...synes det er litt drøyt:-? . Legg gjerne med link.
    Komplett.no - B-Tech BT8422, Veggfeste for LCD og TFT, Inntill 70Kg, Passer alle 37"-61"

Jeg kjøpte dette til min 46X2000. Passer til 40W2000 også. Synes det fungerer helt greit. Ingen tilt eller andre funksjoner, kun rett på vegg. Enkelt å montere og enkelt å ta ned TV'n hvis det skulle være behov for det. Prisen på 998,- er det heller ikke noe å si på.

Newcomer Rambol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslaget. Jeg er nokså grønn på dette her men lurer da på følgende:
    Dersom jeg kjøper veggfeste uten tilt, må da tv'n henge i samme høyde som hodet når jeg sitter i sofaen da eller går det greit å henge den høyere? Eller må jeg da ha tilt?
    Grunnen til at jeg spør er at jeg har en liten 2 åring som er fryktelig glad i tv'er..så jeg har litt lyst til å henge den litt utenfor rekkevidde for denne karen...

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og snart er den på plass hos meg også...!
    Bruker selv dette Vogelsfestet som er veldig rimelig. Bygger ikke mer enn fire cm ut fra vegg.

Netshop.no - pc data foto minne digital - Vogels VFW 040 Veggfeste LCD/Plasma

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg kjøper veggfeste uten tilt, må da tv'n henge i samme høyde som hodet når jeg sitter i sofaen da eller går det greit å henge den høyere? Eller må jeg da ha tilt?
    Det går greit å ha den litt høyere etter min mening. Jeg synes ikke tilt-funksjonen er noe særlig sånn generelt (hadde det tidligere), da skal TV'n i hvert fall henge ganske høyt. Min TV henger 75cm over gulvet, og da sitter jeg i en "vanlig" sofa. Men dette blir mer personlige preferanser..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flawed
    Jeg lurer på om det er noen andre her med w2000 som har testet spill som er koblet fra pc.

Grunnet mest sannsynlig en dårlig HDMI kabel på ca 10-15 meter, så får jeg ikke til å kjøre 1080p enda, (må kjøpe ny kabel, evt flytte pc) så jeg vil gjerne vite om noen av dere har en fiks ide på hvordan man skal få slått over på 1080i og ikke p. (1080p får jeg opp på skjermen, men med masse grønne artifacts)
    15 meter????? det er ALT FOR LANGT, bruk heller en 1.2meter eller max 2meter dvi-hdmi overgangs kabel, husk at dvi og hdmi signaler blir MYE dårligere jo lengre kablene er

håper dette hjelper

/me slår på Spectre's rompe!

Side 20 av 35 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •