Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 700
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Han den ikke også en digital tuner? Burde den ikke fremdeles kunne brukes til å få inn prøvesendinger for NRK i Oslo-området?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Han den ikke også en digital tuner? Burde den ikke fremdeles kunne brukes til å få inn prøvesendinger for NRK i Oslo-området?
    Jepp. Har ikke testet det på W-modellen, men gjorde det på V-modellen jeg hadde når jeg kjøpte den i sommer. Jeg koblet til en enkel bordantenne og startet søk på digitaltuneren. Den fant noen få kanaler (NRK, TV2 og NRK2 hvis jeg husker riktig). Mener å huske at bildekvaliteten var hakket bedre enn med analog UPC. Synd den ikke kan oppgraderes til å støtte MPEG4 også (For de av dere som ikke vet det: Den støtter bare MPEG2).

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Spectre... du sier du har fått kalibrert TV'n, men det vi lurer på - hva er dommen? Du bør jo begynne å få et inntrykk av TV'n på vanlig tv-titting og på dvd?

Er dette det beste du har sett? Eller har du sett bedre av LCD? Eller av plasma?

Er sortnivået genialt?

Har denne TV'n forresten Picture in Picture? Sony har vel ikke for vane å ha det...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd. Om det er det beste jeg har sett? Tja, X-serien så vel litt bedre ut i butikken når de stod ved siden av hverandre, men ikke så stor forskjell slik at det forsvarer prisforskjellen etter min mening. Andre LCD'er og plasma jeg har sett har stort sett vært i diverse butikker og gjør det vanskelig å få en god sammenligning (jeg hadde sannsynligvis blitt fornøyd med en av de nye Samsung LCD'ene eller Pioneer og Panasonic plasma også).

Sortnivået er bra: Bakgrunnsbelysningen kan i praksis nesten ikke ses i en normalt opplyst stue. Hvis jeg ser på film i mørkt rom så kan en se belysningen i mørke scener, så det er fortsatt noe å hente men jeg føler ikke at det er noe problem.

Jeg koblet om 360'en (som jeg bruker som Media Center Extender) i dag fra VGA til komponentkabler. Satte den til å sende 1080i (det kommer 1080p støtte på 360 senere i høst tror jeg) og testet med noen 1080i/1080p HD filmsnutter. TV'en satt jeg så til 'full piksel' modus (dvs 1:1 pikselmapping som TV'en støtter for 1080i/1080p signaler). Utrolig skarpe og bra bilder. Gleder meg til både film og TV blir tilgjengelig i HD format..

TV'en har ikke PIP. Tror ikke X-modellen har det heller. Noen har skrevet at den har det andre steder pga screenshots fra bildefrys funksjonen. En kan fryse/pause bildet, og da deler skjermen seg i to og viser det fryste bildet til venstre mens vanlig visning fortsetter på høyre side.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par HD screenshots tatt med kompaktkamera uten blitz. Hvitbalanse/hudfarge stemmer ikke med slik det ser ut i virkeligheten og heller ikke helt når det gjelder detaljer/skarphet. Så de har ikke den helt store nytten kanskje..

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Sony vil komme med større (50"++) i W serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W2000

Flott tv på alle måter dette! så godt som alle funksjoner og innganger man trenger med det første, så det eneste jeg muligens har å utsette på denne, er at designet er noe kjedelig!
    Gleder meg til å se på Samsungs F71 som er like rundt hjørnet om den henger med på bildekvaliteten på samme måte som W2000, for bildet er rett og slett glitrende!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Noen som vet om Sony vil komme med større (50"++) i W serien?
    Ser ikke sånn ut. Fant en presentasjon på et annet forum, ser ut til å kun være 40" og 46".

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at designet synes å være det eneste ankepunktet mot TV'n så langt... det er litt kjedelig og gjenspeiler ikke helt hva man faktisk har betalt for helligdommen... :twisted: Men det viktigste er jo helt klart bildet.

Hvordan takler den graderinger etc. da, Spectre? Og panoreringer?

Kjører du på med full pakke fra diverse "bildeforbedrings-motorer", eller har du slått av dette? (På f.eks. M-serien har jeg inntrykk av at alt slikt må være slått av for at bilde skal være verdt å se på...)

Lysten på å bestille meg en jeg også... :roll:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noen problemer med graderinger, har sett etter det på blå himmel/solnedgang type bilde. Panoreringer fungerer også bra etter min oppfattelse.

Jeg har slått av mye av prosesseringen særlig på kilder med god bildekvalitet, og hvis jeg har det på (f.eks støyreduksjon) så bruker jeg stort laveste nivå.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Er enig i at designet synes å være det eneste ankepunktet mot TV'n så langt... det er litt kjedelig og gjenspeiler ikke helt hva man faktisk har betalt for helligdommen... :twisted:
    Her er et bedre bilde av TV'en tatt med noe annet enn mobilkamera..
    Det viser bla den blanke delen nederst og det grå høyttalergitteret litt mer tydelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes TV`n din ser bra ut!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i det... at tv'n din ser bra ut Spectre.

Mye du er fornøyd med. Oppdaget noe du IKKE er fornøyd med da...?

Har fått tilbud om å kjøpe tv'n der til 23 500,- inkl. frakt til Trondheim... vurderer å slå til. :twisted: Men får se... skulle likt å lest en objektiv test av TV'n først.. tross alt snakk om mye penger. :|

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig fornøyd, men hvis jeg skulle påpeke noe:
    -Kunne gjerne vært en komponentinngang til (jeg har 3 kilder som sender ut komponentsignal: Xbox 360, DVD spiller og DVD opptaker). Er i praksis et midlertidig problem i og med at TV'en har 2 HDMI innganger, men jeg har dessverre ingen HDMI kilder ennå.
    -Enda bedre kontrast/sortnivå (uten at det er dårlig slik det er, men det kan alltids bli enda bedre).
    -Enda jevnere bakgrunnsbelysning. Hvis jeg ser etter i helt mørkt rom og slår TV'en over på en ekstern inngang uten signal så er det en svak forskjell i bakgrunnsbelysningen to steder på TV'en. Det er ikke synlig når en har noe bilde og heller ikke når rommet har normal belysning (jeg kan prøve å ta ett bilde av det).
    -Tuneren kunne vært raskere til å bytte mellom kanaler (uten at det er noe problem, den er ikke verre enn CRT TV'ene jeg har hatt).
    -Direkteknapper på fjernkontroll for de forskjellige inngangene (en må enten trykke flere ganger på input knappen for å veksle mellom inngangene eller trykke for å få opp en popup meny og velge inngang fra en liste.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra tilbakemeldinger du gir, Spectre. Bra noen så oppdaterte på teknologifronten fikk tak i TV'n først, hehe...

Greie "feil" du nevner, skal vel alltids overleve dem... vant til fra CRT-tiden å trykke flere ganger på input-knappen for å velge kilde, selv om dette er tungvindt (og mange andre produsenter har en knapp for hver kilde).

Men det som viktigere er - er det mulig å stille inn individuelle innstillinger for hver inngang? Som TV'n husker? Er ofte stor forskjell på de innstillingene man vil bruke på spilling (Xbox/PS), DVD (film) og TV... Regner nesten med at dette er mulig...?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Men det som viktigere er - er det mulig å stille inn individuelle innstillinger for hver inngang? Som TV'n husker? Er ofte stor forskjell på de innstillingene man vil bruke på spilling (Xbox/PS), DVD (film) og TV... Regner nesten med at dette er mulig...?
    Jepp, den husker separate innstillinger for hver eneste inngang: analog, scart 1 & 2, komponent, HDMI 1 & 2 osv.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, Spectre!

Ser du noe på sport da? Jeg gjør i blant... da spesielt fotball.

Forrige modell, V2000, fikk en god del kritikk fordi den var dårlig til å vise sportssendinger, da spesielt fotball.

Hvordan er W2000 på det? Går Champions League på TV3 ikveld om du gidder å teste. :twisted: TV3 rett fra veggen er vel rimelig dårlig på signal, men... får kanskje uansett inntrykk av om TV'n henger med på kjappe bildesekvenser osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Den fant noen få kanaler (NRK, TV2 og NRK2 hvis jeg husker riktig). Mener å huske at bildekvaliteten var hakket bedre enn med analog UPC. Synd den ikke kan oppgraderes til å støtte MPEG4 også (For de av dere som ikke vet det: Den støtter bare MPEG2).
    Dette gjelder bare tuneren, eller hva? Det betyr at man må bruke en ekstern tuner for fremtidens HD-sendinger fra bakkenettet, men med nye digitale tunere/dekodere fra for eksempel Canal Digital vil dette ikke være noe stort drawback?

Bra tråd! Bra Spectre!!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Dette gjelder bare tuneren, eller hva? Det betyr at man må bruke en ekstern tuner for fremtidens HD-sendinger fra bakkenettet, men med nye digitale tunere/dekodere fra for eksempel Canal Digital vil dette ikke være noe stort drawback?
    Det gjelder den innebygde digitaltuneren ja. En må ha ekstern tuner for det kommende bakkenettet (som forøvrig er SD i første omgang, men skal også levere HD på lengre sikt). Det samme gjelder DVB-C dekodere for digitalmottak over kabelnett ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info. Vet ikke om dere får opp denne linken med sammenlikning av X2000 og W2000, men disse to TVene tror jeg at jeg må se, begge to. Rundt 5000 kroner i prisforskjell.... men hva får man for de tusenlappene?

Sony : LCD TV : Norge

Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •