Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Prøv å kutte ut dualview og sett Sonytv'en som single skjerm - jeg har ofte slitt med oppløsning og frekvens i dualview...
    Funker med dualview når jeg setter Sony TVen min (KDS-55A2000) til hovedskjerm, men ikke når LCD monitoren min er hovedskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 40W2000 nå nylig og må si jeg er kjempefornøyd så langt! Men inntil PS3 kommer tenkte jeg å leke litt med Xbox med XBMC på denne skjermen. Den er koblet til med komponent (gjennom Xbox HD-pack) og gjort de nødvendige skrittene for at Xbox'en skal gi 1080i. Men når jeg velger 1080i oppløsning blir resultatet ubehagelig dårlig ved at alt blir "skyggelagt" 2-3 ganger, akkurat som om bildet ikke er helt finjustert på gamle analoge skjermer. Er det noen som kjenner til dette problemet, og om det er noen innstillinger på tv'en som må gjøres? Evt, er det noen som kjenner igjen problemet og kan lede meg på rett vei?

Stingray

Newcomer bts234 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    Litt OT, men hva var feil med 1020 da.
    Det er to områder jeg ikke synes er bra løst på 1020.
    1) MP3-filer må importeres via egenbrente CD/DVD-plater. Kan ikke bruke USB-porten. Denne støtter bare import av bilder. Gret nok at jeg kan bruke CD-RW eller DVD-RW, men en minnebrikke og kortleser er enklere.

2) Brukergrensesnittet for musikkalbum for enkelt. Må scrolle opp/ned i albumlisten for hvert album. Ingen mulighet for å velge album til playlist.

Mulig jeg sammenligner for mye med hvilke muligheter som finne på PC, men hadde forventet mer.

Bildekvalitet TV og DVD, opptakskvalitet osv. er helt OK.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stingray
    Fikk min 40W2000 nå nylig og må si jeg er kjempefornøyd så langt! Men inntil PS3 kommer tenkte jeg å leke litt med Xbox med XBMC på denne skjermen. Den er koblet til med komponent (gjennom Xbox HD-pack) og gjort de nødvendige skrittene for at Xbox'en skal gi 1080i. Men når jeg velger 1080i oppløsning blir resultatet ubehagelig dårlig ved at alt blir "skyggelagt" 2-3 ganger, akkurat som om bildet ikke er helt finjustert på gamle analoge skjermer. Er det noen som kjenner til dette problemet, og om det er noen innstillinger på tv'en som må gjøres? Evt, er det noen som kjenner igjen problemet og kan lede meg på rett vei?

Stingray
    Har ikke hatt noen problemer hos meg. Det er ingen justeringer tilgjengelig for komponentsignal. Har du andre kilder som sender komponentsignal? Da kan du evt finne ut hvor problemet ligger. Hvordan ser det ut med 720p? (eller 480/576 i/p).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grønne striper

Har kjøpt 40W2000, og har også disse grønne stripene Mak beskriver, dette er kun på 1080p dualview, 720p dualview fungerer greit. (stripene er ikke der når jeg kjører 1080i) Jeg har forøvrig 7800GT kort i pc'n med 91.47 drivere innstallert.

Et annet problem jeg ser ut til å ha, er at jeg får ikke overføringen av bildet til å passe helt. Jeg mangler fortsatt noe av bildet i kantene på tv'n kontra det som er på pc-skjermen.

Jeg bruker å ha tvskjerminnstillingen på "Wide", men dette viser da ikke hele som sagt. Er det noe som jeg overser på menyene, eller er det noe annet som jeg har gjort feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flawed
    Et annet problem jeg ser ut til å ha, er at jeg får ikke overføringen av bildet til å passe helt. Jeg mangler fortsatt noe av bildet i kantene på tv'n kontra det som er på pc-skjermen.

Jeg bruker å ha tvskjerminnstillingen på "Wide", men dette viser da ikke hele som sagt. Er det noe som jeg overser på menyene, eller er det noe annet som jeg har gjort feil?
    Gå inn i menyen --> innstillinger --> skjermkontroll --> bildeområde --> endre til full piksel.

Håper dette var svaret på spørsmålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine innstillinger for tiden:
    Lyssensor - På (Gjør underverker for baklysproblematikken)

Bakgr.lys - 3 (spiller liten rolle når lyssensoren er på)
    Kontrast - 90
    Lysstyrke - 52 (63 for PC via HDMI)
    Farge - 50
    Farvetemperatur - Nøytral
    Skarphet - 8 (Canal Digital kabel) og 12 (DVD, Xbox 360, PC via HDMI)
    Støyreduskjon - Av (Av og til på for Canal Digital kabeltv)

Avanserte innstillinger:
    Sortnivåkorringering - Lav
    Av. kontrastkorringering - Av
    Gamma - Lav
    Klar hvit - AV
    Ektefarger - Medium (Lav for PC via HDMI)
    Fargespekter - Bred
    MPEG støyreduksjon - Av

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen er forøvrig utrolig som pc-skjerm. Har nettopp investert i et 8800GTS skjermkort. Bruker DVI-HDMI til tven. Med den nyeste driveren, 97.44 er dette bare helt utrolig bra! Kjører enten 1600x900 eller 1920x1080 som oppløsning ved surfing e.l. Spill kjører også utrolig bra i 1080P. Foreks Battlefield 2 og Half-Life 2 Episode one i 1080P med maks innstillinger (8xAA, 16xAF og alt på max) er rett og slett helt konge. Har også sett en del 1080P filmklipp, og dette inspirererte meg til å kjøpe en Xbox 360 HD-DVD spiller. Den skal ikke kobles på Xbox'en for å si det sånn....

Måtte bare skryte litt av skjermen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Da har jeg testet min W2000 min en annen DVD spiller, og du verden...For en forskjell! Og dét var med en råtten gammel JVC spiller. Alle mpeg2 blockene forsvant...Desverre introduserte denne spilleren noe annen støy - så ut som noe 50Hz som ble plukket opp av scart kabelen elns.

Da tror jeg jammen jeg må påspandere meg en ordentlig DVD-spiller så jeg får utnyttet TV'en ordentlig (skal si gromt utstyr avslører de svakere leddene i "kjeden" :twisted: ). Spørsmålet er hva jeg skal satse på da , men det er en annen diskusjon :-D

Jeg er uansett fortsatt "sjokka" over at en vanilla DVD-spiller som den jeg har i HTPC'en kunne gi SÅ dårlig gjengivelse av en vanilla DVD skive :shock:
    det har ingenting å si hvilken DVD Spiller/Brenner du har i HTPC (kanskje hakking men det har man vis dvden er i dårlig stand/feil på dvd spiller/brenner)
    det kommmer an på hvilke DirectShow Filtere man bruker i windows, noen mpeg2 filtere er bedre egnet en andre, med ffdshow kan man skalere bilde til 1920x1080p, legge på deblocking, noise filter, så en HTPC har mere kraft vis man får seg en rask CPU i den :-D

noen linker å se på
    PureVideo Decoder
    http://mirror01.x264.nl/x264/ffdshow...1211_clsid.exe
    http://ffdshow.sourceforge.net/
    HTPCnews.com: The Media Center Resource - ffdshow DVD Guide (2004)
    Firsthand FFDShow improvements! - Home Theater PC News
    AnandTech - FFdshow Configuration Guide
    ffdshow Configuration Guide (step-by-step w/pics) - TweaksRUs Forums

Har kjøpt 40W2000, og har også disse grønne stripene Mak beskriver, dette er kun på 1080p dualview, 720p dualview fungerer greit. (stripene er ikke der når jeg kjører 1080i) Jeg har forøvrig 7800GT kort i pc'n med 91.47 drivere innstallert.

hææææ
    hva skjermkort har du?, hvilke drivere?, kanskje si at du har nvidia?, folk kan jo tru at det er TVen og ikke skjermkort dooh ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Har ikke hatt noen problemer hos meg. Det er ingen justeringer tilgjengelig for komponentsignal. Har du andre kilder som sender komponentsignal? Da kan du evt finne ut hvor problemet ligger. Hvordan ser det ut med 720p? (eller 480/576 i/p).
    Takk for svar Spectre. Sjekket en del med alt av utstyr og kom fram til at det hvertfall ikke er tv som er problem. Tror med stor grad at det er Xbox HD AV Pack som er synderen. Den er lagd av Intec, og så det var plenty med tilsvarende problem blant andre som har kjøpt den. Så nå har jeg tatt den store investeringen og kjøpt en annen til $12 inkl frakt på ebay!

For å svare på dine spørsmål over - det eneste som ikke gir "ghosting" er rene NTSC signaler i 480i 4:3 og 16:9.

Koblet Xbox mot prosjektoren også, og den ga samme resultat, så det tyder enda mer at det er AV Pack som har skylda (evt Xbox, men tviler på det da Intec har fått så elendig kritikk).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    hææææ
    hva skjermkort har du?, hvilke drivere?, kanskje si at du har nvidia?, folk kan jo tru at det er TVen og ikke skjermkort dooh ^^

hihi, all infoen du spør om skrev jeg jo ned?

At folk vet at 7800GT er Nvidia tar jeg for god fisk, for ellers så kan de jo heller ikke komme med brukbare svar spør du meg. :-D

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hihi, all infoen du spør om skrev jeg jo ned?

At folk vet at 7800GT er Nvidia tar jeg for god fisk, for ellers så kan de jo heller ikke komme med brukbare svar spør du meg. :-D
    Folk som skriver "hva skjermkort har du" kommer uansett ikke med brukbare svar :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppas nu att ni förstår min svenska, annars får jag ta detta på engelska. Jag väljer att posta mina frågor här på avforum.no eftersom kunskapsnivån verkar högre här än på svenska minhembio.com.

I senaste numret av den svenska tidingen HemmaBio testade dom 40W2000. Dom nämnde att den klarar 1920x1080p via HDMI, men dom skrev att den "inte klarar datorsvärta".

Jag har läst lite på nätet om detta och kommit fram till att det tydligen finns två standarder för svärta. Dator- och videosvärta. Om det blir fel mellan spelare (HTPC) och skärm så blir tydligen svärtan i DVD-filmer gråaktig. Så min fråga:

Till er som kör 1920x1080p via HDMI ifrån HTPC, har ni upplevt några problem med dålig svärta i DVD-filmer eller annat material ni visar på HTPCn? Har ni isåfall lyckats lösa det?

En annan fråga. Behöver man ändra mellan 50/60Hz beroende på om man kör PAL eller NTSC-material på HTPCn? Blir det inte hackiga panoreringar om man har fel refreshrate inställd?

Sista frågan. Har någon testat att spela upp HD-material med 24fps? Vet att detta varit uppe tidigare i tråden. Men kan någon bekräfta att detta fungerar utan hackiga panoreringar? Isåfall, med vilken refreshrate?

Hoppas någon vill svara en stackars svensk som funderar på en 46X2000. Är det något ni inte förstår så tar jag det på engelska. In english!

Sperious

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sperious
    Hoppas nu att ni förstår min svenska, annars får jag ta detta på engelska. Jag väljer att posta mina frågor här på avforum.no eftersom kunskapsnivån verkar högre här än på svenska minhembio.com.

I senaste numret av den svenska tidingen HemmaBio testade dom 40W2000. Dom nämnde att den klarar 1920x1080p via HDMI, men dom skrev att den "inte klarar datorsvärta".

Jag har läst lite på nätet om detta och kommit fram till att det tydligen finns två standarder för svärta. Dator- och videosvärta. Om det blir fel mellan spelare (HTPC) och skärm så blir tydligen svärtan i DVD-filmer gråaktig. Så min fråga:

Till er som kör 1920x1080p via HDMI ifrån HTPC, har ni upplevt några problem med dålig svärta i DVD-filmer eller annat material ni visar på HTPCn? Har ni isåfall lyckats lösa det?

En annan fråga. Behöver man ändra mellan 50/60Hz beroende på om man kör PAL eller NTSC-material på HTPCn? Blir det inte hackiga panoreringar om man har fel refreshrate inställd?

Sista frågan. Har någon testat att spela upp HD-material med 24fps? Vet att detta varit uppe tidigare i tråden. Men kan någon bekräfta att detta fungerar utan hackiga panoreringar? Isåfall, med vilken refreshrate?

Hoppas någon vill svara en stackars svensk som funderar på en 46X2000. Är det något ni inte förstår så tar jag det på engelska. In english!

Sperious
    W og X har full støtte for PC via HDMI (1920x1080p) (ps: står ikke noe i manualen men etter tester og folk som har tvene har dem det)
    24fps vet jeg ikke, kan være noen andre her som har tven som vet
    kommer også an på hva man bruker av decoder, anbefaler deg purevideo decoder fra nvidia, støtter jo ati skjermkort også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack, wiak! Men du har inte haft några problem med att det hackar vid panorering eller att svärtan blir dålig, mer grå än svart, vid uppspelning av DVD eller andra filmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen blader/fora som har testet 40W2000 og Sharps 42XD1E opp mot hverandre? Virker som om Sharp er en seriøs utfordrer til Sony. Noen andre synspunkter her?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sperious sier så sammenligner de blant Sharp LC46XD1E og Sony KDL-46W2000 i siste utgave av Hemmabio. Jeg har lagt ut deler av testen i en annen tråd: http://avforum.no/forum/tv-apparater...l-46w2000.html
    I aktuelt artikkel slår Sharp Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønne striber 1080p problem solved!!

Lige lidt feedback.

Tak for forslagene til hvorfor mit 46w2000 lavede grønne striber ved 1080p, det skyldtes at HDMI kablet var af for dårlig kvalitet. Da jeg skiftede det ud med et 5m af bedre kvalitet virkede 1080p med det samme.

Fungerer fint i dualview i alle konfigurationer med geforce 7600 GT :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Som sperious sier så sammenligner de blant Sharp LC46XD1E og Sony KDL-46W2000 i siste utgave av Hemmabio. Jeg har lagt ut deler av testen i en annen tråd: http://avforum.no/forum/tv-apparater...l-46w2000.html
    I aktuelt artikkel slår Sharp Sony.
    Den er jo grei, men etter det jeg forstår (i hvert fall det What Hi-Fi? sier), så er det gjerne store forskjeller mellom kvaliteten i de ulike størrelsene på skjermene (ikke spør meg hvorfor...). Det er derfor jeg lurer spesifikt på 40W2000 og 42XD1E. Om XD1E er BÅDE bedre og billigere, så blir det jo lett match

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er inne på samme tanke, men har de siste dagene begynt å vurdere plasma. Jeg har HTPC som skal benyttes mot skjerm, men i hovedsak er det tv, film som den skal benyttes av. Når jeg også har vært å kikket på 40" til Sony ble jeg ikke imponert. Har ennå til gode å se Sharp sin skjerm aktiv. Jeg mener også at jeg leste at det var forskjeller mellom 37", 42" og 46" til Sharp der det ble sagt at 42" ikke hadde samme bilde kvalitet. Nå husker jeg ikke helt detaljene og hvor jeg leste dette da jeg for tiden prøver å få med meg mest mulig informasjon for å gjøre det beste kjøpet.

Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •