Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er jeg også svært interessert i å få svar på. Dette kan være en real dealbreaker for meg. Hadde ikke tenkt å handle akkurat denne modellen, men heller en neste modell i 2007, hvis det kommer noe nytt i første halvdel av året. Nå er jo 1080p og 1:1 pixelmapping i boks, hadde vært fint med en ny modell i '07 med HDMI 1.3 og dette problemet (hvis det er reelt), fikset.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva er forskjellen mellom 40W2000 og 40W2500?
    Hovedforskjellen erat40W2500 ikke er en reell modell. Fikk mail fra sony om det i dag. mpx.no bl.a. har nå fjernet denne fiktive modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD har 25fps for PAL og 30fps for NTSC. Dette er gitt av de respektive standarder (PAL & NTSC). Hvor mange oppdateringer skjermen har per sekund er et annet kapitell. Det er TV'en som tar seg av å konvertere 25fps source til 50fps/Hz eller 100fps/Hz på skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sozo
    DVD har 25fps for PAL og 30fps for NTSC. Dette er gitt av de respektive standarder (PAL & NTSC). Hvor mange oppdateringer skjermen har per sekund er et annet kapitell. Det er TV'en som tar seg av å konvertere 25fps source til 50fps/Hz eller 100fps/Hz på skjerm.
    Jepp. 25 går opp i 50 og DVD-titting vil derfor ikke være noe problem. Det jeg prøver å finne ut er hva som skjer når man skal se på Blue-Ray og HD-DVD, som har 24fps.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel testes ganske kjapt ved å putte en 24fps MPEG-fil på ei DVD-DATA-plate. Om du ikke har en sånn MPEG fil kan jeg lage til deg.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For DVD (og på vanlig interlaced TV):
    På PAL så setter de opp hastigheten med ca 4% for å få 25 fps, så blir bildet konvertert til interlaced 50Hz. Med NTSC så blir bildet konvertert fra 24fps til 60Hz interlaced på en spesiell måte ved å sette sammen og repetere delbilder. Gjøre et google søk på 3-2 pulldown så finner du forklaring på det.

HDMI 1.3 er egentlig ikke så relevant denne sammenheng. HDMI 1.3 gir bla annet mulighet for høyere båndbredde og økt fargedybde, men dagens HDMI standard er ikke noen flaskehals nå - det er nok båndbredde til å overføre 1080p (1920x1080 i 50/60Hz progressivt).
    Det er riktig at 40W TV'en ikke takler 1080/24p inn, men det sender ingen avspillere nå heller. De sender ut 1080i/1080p ved 50/60Hz og da mister en ikke noe i og med at 1080p 50/60Hz inneholder all bildeinformasjon slik som 24p gir. HDMI 1.3 har også mulghet for Dolby Digital/DTS HD lyd, men det er mer relevant i receiver/surroundprosessor sammenheng.

Se info om HDMI versjonene her (overskrift 'The Versions' ett stykke ned):
    HDTV Magazine Articles: HDMI - A Digital Interface Solution

Jeg har 2 stk HD DVD filmer i dag - King Kong og MI 3, begge inneholder inneholder 1080p video, litt usikker på framerate på MI3, men lurer på om begge er 60Hz (spilleren er Xbox 360 HD DVD addon).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis det er en tv med 1080/24p så betyr dette ikke nødvendigvis at det er en ulempe? Hva skulle det stått hvis det var hakket bedre? 1080/48p? Hvis 24 betyr 24 fps som i spill osv så vil vel dette oppleves som hakking?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes! Da er vår julegave til oss selv bestilt... Bestilte en 40W2000 - mye takket være infoen fra denne tråden. Er klar over at noe av infoen kan være rimelig subjektiv, men oppfatter også mye av infoen som nøktern og god... Tror hvertfall ikke jeg kan få en bedre tv til denne prisen pr idag...

Takk til alle for hjelpa jeg har fått i denne jungelen av tv'er! :-)

Stingray

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stingray
    Yes! Da er vår julegave til oss selv bestilt... Bestilte en 40W2000 - mye takket være infoen fra denne tråden. Er klar over at noe av infoen kan være rimelig subjektiv, men oppfatter også mye av infoen som nøktern og god... Tror hvertfall ikke jeg kan få en bedre tv til denne prisen pr idag...

Takk til alle for hjelpa jeg har fått i denne jungelen av tv'er! :-)

Stingray
    Ha en god og flat jul - du blir neppe misfornøyd !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi hatt denne TVen i en uke, og jeg må si at det er et meget hyggelig bekjentskap. Kona synes også den tar seg flott ut på veggen, og det ble mye romsligere etter at vi bytta ut en 32" CRT med denne i 40" . Jeg har kun analogt signal fra kabel, levert av RKL (Rælingen Kabellag), og bildene er likevel veldig bra. Mye bedre enn forventet. RKL har brukt mye penger på oppgraderinger de siste årene, pluss at andelseierne (borettslagene) har oppgradert internnettene. Så vi har internett over kabelen også. Raskeste linje er foreløpig 26MB/2MB. Bruker trippelskjerma antennekabel og galvanisk skille på TVen, og skjerma strømkabel (Supra LoRad). Egen 16A jorda kurs, nettstøyfilter og PS Audio Noise Harvester hjelper nok også . Den blinker som f.. når TVen står på, så det er tydelig at den sender ut mye møkk på strømnettet. Så jeg må nok skaffe meg en støysamler til. Har også brukt DVE til kalibrering, og via HDMI kom stolpen som viser "blacker than black" fram. For å få den til å forsvinne ble innstillinga på lysstyrke på 43. Kontrast justert til 70, og fargene justert til 55. Når det gjelder kontrast og farger blir det litt smak og behag, men lysstyrke er absolutt. For de ikke innvidde er justering av lysstyrke egentlig innstilling av sortnivå, og kontrast innstilling av hvitt. På DVD er bildet utrolig detaljert og skarpt, men behagelig å se på. Fant ut at å la DVD-spilleren/opptakeren oppskalere bildet til 1080i gir best resultat. Dette er en Sony RDR HX1010 harddiskopptaker, så jeg tipper det er en del mer å hente for dere som har en ren DVD-spiller av god kvalitet. Etterslep kan jeg ikke si å ha sett ennå, bare litt dårligere fokus ved raske bevegelser. Men ikke mer enn at jeg lever veldig godt med det. Så jeg kan ikke annet enn å anbefale denne TVen på det varmeste .
    mvh Nils

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært inne i menyen og satt Lyssensor til På. Baklyset ble mye svakere med det til følge at bildet ble mye mørkere, og sortnivået dramatisk mye bedre. Etter en ny runde med DVE ble innstillingen som følger: Lysstyrke 50, Kontrast 85, Farge 55, Fargetone Nøytral. Bruker bredt fargespekter og middels på "Ekte farger". Resultatet ble et noe dusere og mørkere bilde, men mere naturlig, større dybde i bildet, muligens som følge av bedret sortnivå. Detaljene i mørke scener er bevart, og jeg opplever bildet som bedre enn på vår "gamle" (4 år) Sony 32" CRT. Det er nesten så jeg kan sette støyreduksjon til Av også på analoge sendinger, men jeg lever godt med den smule "smøring" som blir ved raske bevegelser, så støyreduksjon står på Lav.
    mvh Nils

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsos
    Nå har jeg vært inne i menyen og satt Lyssensor til På. Baklyset ble mye svakere med det til følge at bildet ble mye mørkere, og sortnivået dramatisk mye bedre. Etter en ny runde med DVE ble innstillingen som følger: Lysstyrke 50, Kontrast 85, Farge 55, Fargetone Nøytral. Bruker bredt fargespekter og middels på "Ekte farger". Resultatet ble et noe dusere og mørkere bilde, men mere naturlig, større dybde i bildet, muligens som følge av bedret sortnivå. Detaljene i mørke scener er bevart, og jeg opplever bildet som bedre enn på vår "gamle" (4 år) Sony 32" CRT. Det er nesten så jeg kan sette støyreduksjon til Av også på analoge sendinger, men jeg lever godt med den smule "smøring" som blir ved raske bevegelser, så støyreduksjon står på Lav.
    mvh Nils
    Nei har du sett ja, nå har jeg også "sett lyset", dvs - redusert det. Tror grunnen til at jeg kjørte med lyssensor "av" var at alle andre gjorde det og jeg tok det vel en smule for gitt at dette var "optimalt". Nå har jeg testet på en del DVD'er og jeg fatter ikke hvorfor jeg har kjørt med denne settingen - baklysproblemet forsvinner jo helt om man skrur lyssensor til "på". Og som Nils sier - sortnivået blir vannvittig mye bedre - nå går det svarte oppe og nede ved visning av kinoformat nærmest over i plastikken på tv'en!!

Takk for at du fikk meg til å miste lyset Nils ! :-D

cozmo

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig hvis jeg kan bidra med noe:-D . Satt å så på konserten med Vamp og Kringkastingsorkesteret i går, på analoge signaler! Men kvaliteten på sendinga er god, i tillegg sender NRK nå i 16:9, og med bruk av bare frontene matet av Thor ble det musikk i stua skal jeg si. Til og med konemor satt med ett fårete glis og nesten tårer i øya, og sa at på en slik konsert kommer virkelig både TV og anlegg til sin rett. Ble litt stolt da:lol: . Ønsker alle på forumet en Riktig God Jul, og så får vi vel prøve å slite oss løs fra TVen litt innimellom, eller?

mvh Nils

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde som det ble sagt angående lyssensor, og nå skjønner hvorfor sortnivået ble skrytt opp i skyene.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er KDL32V2000 iforhold til W serien? W serien blir i litt for høy prisklasse kanskje, så er eventuelt den V2000 serien som passer best.
    Forskjell på V2000 og V2500?

Noen som er like bra som sonyen i 32 tommer?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Hvordan er KDL32V2000 iforhold til W serien? W serien blir i litt for høy prisklasse kanskje, så er eventuelt den V2000 serien som passer best.
    Forskjell på V2000 og V2500?

Noen som er like bra som sonyen i 32 tommer?
    Kan jo være verdt å sjekke ut :
    Rekordtøft i LCD-toppen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er sony 40v2500 vs 40W2000? er bare ca 4000kr forskjell...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt Sony KDL-40V2500=) noen som har noe erfaring med denne tv`en?=)
    Kjører den 1080p? ser det står på visse plasser at den klarer det..

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den europeiske V2500 serien har en oppløsning på 1366x768.

Sony : KDL-40V2500 (KDL40V2500) : Tekniske spesifikasjoner : Norge
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer bts234 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest og sjekket alt jeg har kommet over for å sette meg inn i hva som skiller de ulike modellene (bortsett fra en haug med kroner). Til slutt stod valget mellom Samsungs modeller og Sonys. Samsungene ble forkastet, da jeg ikke klarte å få stilt bildene til en fargetone/skarphet/lys som så 'naturlig' ut. Bildene ble uansett veldig glossy. Hifi-klubbens ansatte kalibrerte som besatt, men ...
    Til slutt stod valget mellom Sony KDL-40V2000, KDL-40V2500 eller KDL-40W2000. 40W ble for dyr, da budsjettet mitt også skulle romme Sony RDR-HX1020. Alle tre modellene stod ved siden av hverandre i butikken, og etter mine og ekspeditørenes justeringer ble det v2500. Den ligger nærmere w2000 enn v2000 i bildekvalitet, uansett singnalkilde (analog kabel, digital kabel eller DVD).

Nå har jeg hatt den i 2 uker, og blir bare mer og mer glad for kjøpet. Erfaringene fra butikken holder fortsatt. Særlig gir den tilfredsstillende bilder fra analog kabel. Har sammenlignet med naboer og kamerater som ha andre merker og modeller, og der er analoge tv-signaler bare sorgen. DVD og PC gir kanonbilder. Flotte nyanser mellom grått og sort. Ingen hakking og rot ved panorering og alt det andre man bekymrer seg over.

Ikke fullt så fornøyd med RDR-HX1020...

Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •