Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 700
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forget it... leste litt feil...

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sikkert ser, så står det Sony KDL-40 U ikke W....

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Som du sikkert ser, så står det Sony KDL-40 U ikke W....
    Doh... dys'n strikes again. :-P Sorry, my bad. :|

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Men blir toshiba 37WL66Z på meg.. Er den som tilfredstiller mine behov best. Film er viktigst for meg og det er toshibaen best på når det gjeder LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett den og sammelignet med andre da rocky?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den som venter på noe godt...............

Sitat Opprinnelig postet av spacedoc
    Kommer vel mye an på hva man venter på, det der. Nå er ikke 24000 mye å bry seg om, men si at prisen var 40-50 lapper ... da hadde jeg heller ventet litt. Ingen vits i å kjøpe gamecube i dag når wii kommer om to uker, mener jeg.

Desember er her og det er også KDL 40W2500.

Var ikke så lenge jeg måtte vente.

Er nok i hus før høytiden er hær.

Gleder meg. !

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen mellom 40W2000 og 40W2500?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg min 40W2000 i hus :-D
    Så langt er jeg veldig fornøyd med den, men jeg har ikke fått tid til å teste så mye ennå. Jeg har forresten Logitech Harmony 885, så jeg slipper å ergre meg over den simple og lite elegante fjernkontrollen som fulgte med tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva er forskjellen mellom 40W2000 og 40W2500?

Hei

Det klarer jeg dessverre ikke å hjelpe deg med. Har søkt nettet opp og ned etter spesifikasjoner, men finner ingen forskjeller.:???:

Hvis jeg skal tippe så er 40W2000 og 40W2500 samme enheten, bare med nye nummer som skal passe inn i den nye "2500" betegnelsen Sony går over til på alle apparatene sine. Prisen er også så og si den samme.

Men nå som nye tv skal anskaffes før jul, så blir selfølgelig valget 2500 modellen.:-D

Frikkas1

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W2000 innstillinger for Get-digital

Julaften kom tidlig i år, fikk min 40"W2000 i går. DVE'en ligger klar til i kveld for video innstillinger, men lurer på om det er noen av dere som har denne tv'en med digital signaler fra Get/UPC som har lyst til å dele oppsettet på dette.
    Som en liten sidekommentar, så ligger signalstyrken fra Get på 90 og kvaliteten på 98-100.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

et knippe spørsmål

Hei

Etter flere år i landflyktighet skal alt av lyd og bilde oppgraderes. Når det gjelder TV står en KDL-40W2000 eller KDL-46W2000 foreløbig øverste på lista. Stua er litt firkanta, så titteavstanden er litt over 4 meter. Hadde derfor først tenkt 42", men vurderer nå om det er bedre å gå opp til 46" enn ned til 40". For skikkelig kinofølelse må det uansett dedikert rom med prosjektor til, men det får vente til man en eller annen gang flytter til rekkehus eller enebolig.

Så, det jeg lurer på er:

- De av dere som har 40", vil TV'en bli alt for liten med sitteavstand på litt over 4 meter ? Ville en 46" passe bedre ? Eller er 40" gedigent nok ?

- Tidligere i tråden her ble det spurt om W2000 støtter 1080p/24. Og det så ikke sånn ut. Uten å ha den nødvendige tekniske innsikten: Er dette et problem ? Hvordan vil det være i forhold til HD-DVD og Blue-Ray ? Har fått inntrykk at man selv med HD-kilder kan slite med hakkete panorering, men at dette vil hjelpe seg når man får 1080p/24 signalkilder og apparater som også tar 1080p/24. God nok grunn til å vente til Sony støtter dette ?

- Når man ser på vanlig DVD så har man 3 valg når det gjelder oppskalering av bildet til 1080p: I DVD-spilleren, i receiveren eller i TVen. Hvordan er kvaliteten på oppskaleringsalgoritmen til W2000 ? Vil man få bedre resultat ved å bruke en god DVD-spiller som gjør jobben istedenfor ? Hva med DVD-spillere som bare oppskalerer til 1080i, og så gjør man i-til-p i TVen ? Siden jeg også skal kjøpe ny receiver og DVD-spiller (i påvente av HD-DVD og Blue-Ray) så er det kjekt å finne ut hvor flaskehalsen vil ligge for titting på vanlig DVD, og hvor det kan lønne seg å putte inn ekstra for å få best kvalitet.

- Vil man sånn erfaringsmessig sett kunne regne med at prisene på såpass dyre aparater som W2000 vil komme med januar-priser etter jul ? Eller er de så store og dyre at ingen kjøper sånt til juletreet uansett, så prisene bryr seg ikke om jula ?

Takker og bukker for info.

-rsin

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh så ikke posten over. sorry

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå,
    Har hatt min 40w2000 ca en måned nå, og har et spørsmål angående tilkobling til stereo.
    Jeg får bare lyd på den ene høyttaleren min, virker som at det kun er den "rød" utgangen som gir lyd, den "hvite" utgangen virker død..

Får lyd i begge høyttalerene via høretelefon-utgangen, men da blir lyden ganske daff(blir klarere via den ene høyttaleren med den andre utgangen..).

Noen tips på innstillinger eller noe?

@rsin:
    Har ca 4m avstand hos meg fra tv til sofa, og til filmtitting kunne tv`en godt vært større for å få kino-opplevelse. Til vanlig tv-titting funker det dog finfint og jeg må ikke myse med øynene for å få med meg bilde
    Kommer vel an på hvor mye du skal bruke tv`en din til film, men hvis du har penger og plass er jo 46" digg å ha..

Takk!
    -Simen

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simen123
    Hei og hå,
    Har hatt min 40w2000 ca en måned nå, og har et spørsmål angående tilkobling til stereo.
    Jeg får bare lyd på den ene høyttaleren min, virker som at det kun er den "rød" utgangen som gir lyd, den "hvite" utgangen virker død..

Får lyd i begge høyttalerene via høretelefon-utgangen, men da blir lyden ganske daff(blir klarere via den ene høyttaleren med den andre utgangen..).

Noen tips på innstillinger eller noe?
    Husker ikke om det er noen balansekontroll i lydmenyen, men det ser du jo. Da skulle det nok påvirket hodetelefonutgangen også... Går ut fra at du har sjekket kabelen din eller verifisert med en annen at problemet ikke ligger der?
    (Samme gjelder inngangen på forsterker/receiveren).
    Hvis du konkluderer med at feilen ligger i TV'en så har du ett alternativ (hvis du ikke gidder å levere den til reparasjon) og det er å hente ut lyd fra en av scart kontaktene.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rsin
    Hei

Etter flere år i landflyktighet skal alt av lyd og bilde oppgraderes. Når det gjelder TV står en KDL-40W2000 eller KDL-46W2000 foreløbig øverste på lista. Stua er litt firkanta, så titteavstanden er litt over 4 meter. Hadde derfor først tenkt 42", men vurderer nå om det er bedre å gå opp til 46" enn ned til 40". For skikkelig kinofølelse må det uansett dedikert rom med prosjektor til, men det får vente til man en eller annen gang flytter til rekkehus eller enebolig.

Så, det jeg lurer på er:

- De av dere som har 40", vil TV'en bli alt for liten med sitteavstand på litt over 4 meter ? Ville en 46" passe bedre ? Eller er 40" gedigent nok ?

- Tidligere i tråden her ble det spurt om W2000 støtter 1080p/24. Og det så ikke sånn ut. Uten å ha den nødvendige tekniske innsikten: Er dette et problem ? Hvordan vil det være i forhold til HD-DVD og Blue-Ray ? Har fått inntrykk at man selv med HD-kilder kan slite med hakkete panorering, men at dette vil hjelpe seg når man får 1080p/24 signalkilder og apparater som også tar 1080p/24. God nok grunn til å vente til Sony støtter dette ?

-rsin
    Avstand til tv'en kommer jo helt an på hvilken oppløsning tv'en blir matet med. Anbefalt titte-avstand ved konvensjonell PAL oppløsning vil jo for en 46" ligge opp mot 6meter. Mater du den med 1080p materiale stiller det seg totalt annerledes - da vil anbefalt titte-avstand ligge rundt 2.5meter. Sitter du lenger unna vil du rett og slett ikke ha noe glede av det faktum at du kjører høyere oppløsning. Dersom du ikke ser for deg at du ikke kommer til å flytte sofaen nærmere tv'en - ikke kast bort pengene på å kjøpe en full-hd tv.

Her er en god kalkulator du kan bruke for å regne ut titte-avstand :
    Viewing Distance Calculator

Legg merke til hva tallene i den nederste rubrikken (Viewing Distances Based on Visual Acuity) sier.

Har forøvrig ikke lagt merke til noe som helst hakkete panorering på denne tv'en i 1080p. Hva angår pris tviler jeg på at det blir noe januar-salg på denne. Nettbutikkene opererer sjelden med slikt, og tv'en finnes vel knapt i de konvensjonelle butikkene som Elkjip og Lefsadal som opererer med "januar-salg"..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Har forøvrig ikke lagt merke til noe som helst hakkete panorering på denne tv'en i 1080p.
    Var dette med 1080p24 signalkilde ? Etter det jeg forstår så vil "problemet" (dersom det da virkelig er et problem) bare vises med 1080p24 dersom TVen ikke støtter det native og må resample.

-rsin

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var dette med 1080p24 signalkilde ? Etter det jeg forstår så vil "problemet" (dersom det da virkelig er et problem) bare vises med 1080p24 dersom TVen ikke støtter det native og må resample.

-rsin
    signalkilden var HTPC'en min ; geforce 7600 GT med 1900x1080 oppløsning ut via HDMI..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-rsin
    Hva vil det si at noe kan vises i 1080p24? 1080p vet jeg, men hva er 24? Og hvilken betydning har dette?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 angir bilder pr sekund, og 24 er den opprinnelige filmfrekvensen. Filmer som er tilpasset 50/60 fps stammer fra 24 fps.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Hva vil det si at noe kan vises i 1080p24? 1080p vet jeg, men hva er 24? Og hvilken betydning har dette?
    Sånn jeg forstår det (og jeg er ikke sikker, det er derfor jeg spør her), er at film originalt kommer i 24 bilder per sekund. DVD blir så oppsamplet til 50 bilder i sekundet for visning i PAL. Dette blir gjort med profesjonelt utstyr, og hakking blir derfor (forhåpentligvis) minimal (24 går som kjent ikke opp i 50), og man vil kunne se DVDen på TV med 50 bilder i sekundet uten å tenke på problemet.

Men, etter det jeg skjønner så kommer Blue-Ray og HD-DVD med 24 bilder i sekundet. Dersom ikke TVen kan spise dette native, så må spilleren oppsample. Og dersom den da ikke er god til dette, så vil det kunne bli hakkete.

Problemet er nevnt på Blu-ray-utfordreren :

"Det er fortsatt påtagelig hvordan horisontale og vertikale panoreringer hakker selv på høyoppløst videomateriale. Her har antallet bildepunkter lite å si. Bildefremviserens prosesseringsegenskaper vil på den annen side ha innvirkning på det opplevde sluttresultatet, men mye tyder på at det først er med 1080p/24 ut og et tilsvarende kompatibelt display, at vi kan får redusert uorganiske bevegelser."

Så det jeg derfor lurer på er om W2000 støtter eller ikke støtter 1080p24 inn. Var innom Sonybutikken på Karl Johan i dag, og først sa han ja, og så ble han usikker, og så kunne han ikke finne noe teknisk informasjon som bekreftet eller avkreftet om 1080p24 inn var støttet. Sånn jeg tenker er det greit å få det aller meste på plass dersom man først skal kjøpe noe såpass dyrt.

-rsin

Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •