Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 700
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje man skulle vente til det kommer tv'er i denne klassen med HDMI v1.3? he he... Hvis dette kommer i løpet av første kvartal 2007 så gidder jeg å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har fulgt med denne tråden en stund og tenkte jeg skulle komme med et spørsmål. I dag var jeg innom Euronics og kikket på en W2000 og jeg må si jeg ble litt overrasket. Det var akkurat som den ble blur ved raske bevegelser, noen erfaringer. Er det folka i butikken som ikke har peiling og stilt den inn feil eller er det en del av kaka en må akseptere ved kjøp av LCD. Når må jeg også få ta med at det trolig ikke var HD signal som ble vist.

Pål

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Hei,

Har fulgt med denne tråden en stund og tenkte jeg skulle komme med et spørsmål. I dag var jeg innom Euronics og kikket på en W2000 og jeg må si jeg ble litt overrasket. Det var akkurat som den ble blur ved raske bevegelser, noen erfaringer. Er det folka i butikken som ikke har peiling og stilt den inn feil eller er det en del av kaka en må akseptere ved kjøp av LCD. Når må jeg også få ta med at det trolig ikke var HD signal som ble vist.
    Jeg opplever nok tendenser til dette med vanlige analoge tv-sendinger på min W2000 også ja. På HD materiale matet via HTPC, eller via DVD merker jeg ingenting til det....Om det er et generelt problem vet jeg ikke da jeg ikke studerte konkurentene grundig på akkurat dette området før jeg handlet w2000 (var ikke klar over problemstillingen) ....

cozmo

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Hei,

Pål
    du ville ha merket at det var et HD signal, fordi hd har jo MYE mere detaljer :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet med 1080p via komponentinngangen med f.eks Xbox 360?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den takler ikke 1080p via komponentsignal. Kun på HDMI og VGA. Den godtar 1920x1080 oppløsning fra Xbox 360 via VGA, men jeg har ikke klart å få det til med laptop tilkoblet.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med KDL-46X2000?

Hei.

Dette er jo riktignok offisiell tråd for 40W2000 - men er det noen som har sammenlignet 46W2000 og 46X2000? Er i tvil om hvilken jeg skal gå for. Og hva med 46X2500, noen som har hørt noe mer om den?

--
    Ibux

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Dette er jo riktignok offisiell tråd for 40W2000 - men er det noen som har sammenlignet 46W2000 og 46X2000? Er i tvil om hvilken jeg skal gå for. Og hva med 46X2500, noen som har hørt noe mer om den?
    Jeg har sett de ved siden av hverandre i butikk. Hvordan de var justert vet jeg ikke, men inntrykket jeg fikk var at X2000 var litt bedre på bevegelser
    og hadde ett litt roligere bilde. Forskjellen på TV'ene er utseende (X har glassramme, lysende sony logo etc) og prosessering. Jeg har lest på andre forum at den bedre prosesseringen har størst betydning for SD materiale, men ikke betyr så mye for HD oppløsninger.

Jeg har ikke sett noe særlig konkret info om X2500 modell i Europa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan dere som har denne kjøre moninfo via hdmi>dvi ?
    http://www.entechtaiwan.net/files/moninfo.exe

og post loggen her i en , da kan vi alså få vite om den har 1920x1080p in på hdmi

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frikkas1
    Dette får meg til å vurdere å sitte å vente på gjerdet til neste generasjon kommer fra Sony, som da muligens har både 100 hz, 1080p,1920 x 1080 og mer en 1 HDMI kontakt.
    Tror ikke det er så mye mer som kommer i vinter, men venter du til neste vinter vil du muligens få:
    -bedre kontrast
    -LED LCD med bedre farger
    -100 Hz
    -Tuner for DVB-T med støtte for MPEG4
    -digital lydutgang
    -lavere pris
    -flere HDMI 1.3

og så kommer jo noe enda bedre vinteren etter....

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Jeg har sett de ved siden av hverandre i butikk. Hvordan de var justert vet jeg ikke, men inntrykket jeg fikk var at X2000 var litt bedre på bevegelser
    og hadde ett litt roligere bilde. Forskjellen på TV'ene er utseende (X har glassramme, lysende sony logo etc) og prosessering. Jeg har lest på andre forum at den bedre prosesseringen har størst betydning for SD materiale, men ikke betyr så mye for HD oppløsninger.

Jeg har ikke sett noe særlig konkret info om X2500 modell i Europa.
    Takk for info. Har vurdert mye frem og tilbake i det siste, og tror jeg ender på X2000. SD-signaler er jo på vei ut, men må uansett slite med dem et par år enda..og man skal vel ikke se bort ifra at det blir ny TV igjen innen fem år uansett. Det koster å være kar :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må nok slite med sd signaler i mer enn et par år til...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Tror ikke det er så mye mer som kommer i vinter, men venter du til neste vinter vil du muligens få:
    -bedre kontrast
    -100 Hz
    -digital lydutgang
    -lavere pris
    -flere HDMI 1.3

Nå er det jo en 3 uker til eventuell tømming av kontoen.....Dine kommentarer får meg litt ned på jorda igjen. PS 3 kommer jo på nyåret og det er jo greit å ha penger til den også,,,.

Jeg vil nok vente så lenge som mulig og vurdere sterkt 32V2500 for å spare litt penger.

Takk for input

Frikkas1

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    du må nok slite med sd signaler i mer enn et par år til...
    En vag underdrivelse der..jeg skal være enig i det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    -bedre kontrast
    -100 Hz
    -digital lydutgang
    -lavere pris
    -flere HDMI 1.3

og bytte ut VGA med en DVI-I eller DVI-D inngang eller en HDMI med et adapter til dvi i pakka
    :razz:

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    kan dere som har denne kjøre moninfo via hdmi>dvi ?

og post loggen her i en , da kan vi alså få vite om den har 1920x1080p in på hdmi
    Høh ? Det er vel noe alle nå vet at den kan. Kjører jo dette sjøl !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som gidder å copy paste moninfoen hit?
    da kan vi alså sjekke om tven har 1080p24 via hdmi

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    noen som gidder å copy paste moninfoen hit?
    da kan vi alså sjekke om tven har 1080p24 via hdmi
    Eh, hallo - er du blind ? :shock: Les min forrige post, eller les spesifikasjonene for tv'en, eller les hele tråden . TV'en markedsføres som FULL HD - 1080p - og så driver du og maser om den støtter det via HDMI ? Selvsagt gjør den det. 1:1 pixelmapping i 1920x1080 fra min HTPC gir glitrende bilder.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått din digitale dekoder fra Canal Digital, cozmo? Hva er inntrykket? Fikk sikkert 80-90 kanaler + TV1000 og Canal+ du også da? Alle de "ekstra-kanalene" forsvant dessverre natt til søndag sist helg. Som forventet da... tydeligvis "trial periode" ja. Ble jo kind of hektet også, så vurderer sterkt å abonnere på TV1000 og Canal+ nå. :-P

Hvilke innstillinger bruker du når du ser på TV gjennom dekoderen?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Fått din digitale dekoder fra Canal Digital, cozmo? Hva er inntrykket? Fikk sikkert 80-90 kanaler + TV1000 og Canal+ du også da? Alle de "ekstra-kanalene" forsvant dessverre natt til søndag sist helg. Som forventet da... tydeligvis "trial periode" ja. Ble jo kind of hektet også, så vurderer sterkt å abonnere på TV1000 og Canal+ nå. :-P

Hvilke innstillinger bruker du når du ser på TV gjennom dekoderen?
    Hei - ja! - jeg glemte å si at jeg har fått canal digital dekoderen min :-D Har hatt den noen dager nå - og som du påpeker var overaskelsen stor når jeg plutselig hadde et vell av kanaler, inkludert kanaler jeg vet er betal-tv. Tenkte at de hadde gjort en feil, men så snakket jeg med noen som sa at dette var en 14 dagers teaser alle fikk :cry: :twisted:

Men altså, digital-dekoder ja :
    Når jeg koblet opp første gangen trodde jeg ikke mine egne øyne - kunne det virkelig være mulig at bildet ble så ræva som det så ut på skjermen ? Tok heldigvis bare 10sek før jeg kom på at tv'en jo lagrer individuelle innstillinger for alle AV inngangene, så da var det bare å stupe inn i menyene for å justere ned det meste
    Etter 20min med tweaking, prøving og feiling begynte ting å se veeeldig bra ut...NRK og TV2 ble jo helt fantastisk :-D :-D De andre kanalene ser også veldig mye bedre ut. I forhold til tidligere er dette en helt annen verden - bildene er ikke lenger små-blury , og tv'en viser overhodet ikke lenger de samme symptomene på problemer med fokus ved raske bevegelser !

Så langt er jeg altså storfornøyd og det er liten tvil om at tv'en trenger denne typen signaler for å vise frem hva som bor i den.

Jeg er på jobb nå så jeg husker ikke innstillingene mine i farta, men jeg skal prøve å huske å poste dem senere i kveld. Det jeg minnes er at jeg justerte ned kontrast MYE, det samme med brightness og skarphet ; sistnevnte parameter var justert så høyt at logoen på TV3 var full av mpeg-2-aktige blokker i starten - så ikke pent ut :-(

Anbefaler alle som har muligheten å gå for digital-tv dersom de har denne tv'en - blir en ganske annen tv-opplevelse

Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •