Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 700
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Uansett, jeg har sett og erfart denne TVen, og på godt signal banker den nevnte Samsung med god margin. Nå er jo Samsungs TVer også veldig habile, så en skal ikke være redd for å kjøpe seg en slik heller, men direkte sammenlignet er det Sony som trekker det lengste strået.
    Varmer et teknologihjerte å se en ekspert uttale seg varmt om W2000. Og spesielt at du er helt enig med oss i at W2000 er en langt bedre TV enn f.eks. Samsungs M71B - noe vi "alle" (unntatt Dingz) sitter med inntrykk av.

Dingz burde nok dessuten balansere testen sin litt mer. Godt mulig de mener at TV'en er meget bra (basert på 5 av 6-score), men når "slakt" er ordet som "comes to mind" etter å ha lest testen er noe feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Varmer et teknologihjerte å se en ekspert uttale seg varmt om W2000. Og spesielt at du er helt enig med oss i at W2000 er en langt bedre TV enn f.eks. Samsungs M71B - noe vi "alle" (unntatt Dingz) sitter med inntrykk av.

Dingz burde nok dessuten balansere testen sin litt mer. Godt mulig de mener at TV'en er meget bra (basert på 5 av 6-score), men når "slakt" er ordet som "comes to mind" etter å ha lest testen er noe feil.

Man bør kanskje lese konklusjonen litt nøye... der står det vel at sonyen er en utmerket tv på gode signaler, men at den kunne vært bedre på dårlige signaler. Konklusjonen sier også at du må vurdere tven etter bruksområde.

Jeg har ikke sett sonyen med egne øyne, men jeg LESTE konklusjonen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere som har kjøpt sonyen.

er dere fornøyd med kvaliteten på TV-sendinger?

har selv canal digital kabel dekoder, vil billedkvaliteten bli bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. endelig en interessant lcd-tv (1:1 pixelmapping og 1080p).

- Hvilken kabel anbefaler dere for tilkobling av PC via DVI -> HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg erlig talt ikke forstår denne sammenligningen av W2000 mot M71.
    Skulle Samsung tv blitt sammelignet med et sony tv måtte det jo blitt V2000, da begge de 2 har samme panel oppløsning.
    Å sammenligne et "Uekte HD" mot "Ekte HD" blir jo helt feil.

Vis meg den xbox 360, ps3, BR eller HD-DVD som blir bedre på 1080i scalert på et 1366*768 tv, i forhold til sony som har 1:1 pixel i 1080p.

Vi vet jo også at M71 har forige generasjon panel med dårlige sortnivå.
    Men så hvis M71 skal sammenlignes med V2000 fra sony, hvorfor vinner V2000 alt av tester i den gruppen?

Kan med hånden på hjerte si at W2000 er bedre enn V2000 på både sortnivå og farge.

Tror vi heller skal sammenligne F71 når det kommer, mot W2000. Og så får heller M71 være i kategori "Uekte HD" sammen med V2000.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yrizan
    Må si jeg erlig talt ikke forstår denne sammenligningen av W2000 mot M71.
    Skulle Samsung tv blitt sammelignet med et sony tv måtte det jo blitt V2000, da begge de 2 har samme panel oppløsning.
    Å sammenligne et "Uekte HD" mot "Ekte HD" blir jo helt feil.

Vis meg den xbox 360, ps3, BR eller HD-DVD som blir bedre på 1080i scalert på et 1366*768 tv, i forhold til sony som har 1:1 pixel i 1080p.

Vi vet jo også at M71 har forige generasjon panel med dårlige sortnivå.
    Men så hvis M71 skal sammenlignes med V2000 fra sony, hvorfor vinner V2000 alt av tester i den gruppen?

Kan med hånden på hjerte si at W2000 er bedre enn V2000 på både sortnivå og farge.

Tror vi heller skal sammenligne F71 når det kommer, mot W2000. Og så får heller M71 være i kategori "Uekte HD" sammen med V2000.
    Veldig gode poenger du kommer med her !:!:

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ap1978
    Hmm.. endelig en interessant lcd-tv (1:1 pixelmapping og 1080p).

- Hvilken kabel anbefaler dere for tilkobling av PC via DVI -> HDMI?
    Jeg kjøpte en kabel hos datakjeden , DVi->HDMI - 3.0m, var en av de billigste jeg fant (ca 500 spenn) Husker dog ikke merket, men den fungerer selvsagt utmerket - det er jo digital overføring av signalene - så å kjøpe en kabel til mange tusen er jo meningsløst. Kjøp det billigste du finner!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Da var første norske test av W2000 ute, av Dingz/DinSide.

Må si det var ganske overraskende - kan jo ikke si annet enn at det faktisk var mye hel-slakt av TV'n her...

Samsung M71B var tydeligvis langt mer populær og regnet som mye bedre i test-redaksjonen deres.

Dette er vel ikke akkurat samme inntrykk som man kan få av å lese om de 2 TV'ene inne på AVforum. Føler det er mye negativt om M71B her, mens "alle" skryter W2000 opp i skyene.

Aldri lest om noen som har hatt problemer med etterslep etc. her inne...

Så hvem skal man stole mest på? What Hi-Fi! som genierklærer TV'n, eller Dingz som til dels slakter den? :-P (Dingz trekker jo ikke engang fram sortnivået, som visstnok skal være helt revolusjonerende i følge What Hi-Fi!)
    Har sendt følgende mail til hun som testet tven:
    ---------------------------------------------------------
    Hei!

Lurte på hva slags bildeinnstillinger du brukte på testen ved forskjellige kilder.
    For hvis det er slik at du brukte de innstillingene du har lagt med som bilder så vil tven ikke få optimalt tvbilde.
    Har tven sjøl og har hatt den i to uker og kjenner meg ikke igjen i deler av beskrivelsen.

På tvbilde fra vanlig kabel tv er den i mine øyne like god som 40M71, men selvfølgelig så vil tven vise mindre etterslep ettersom den blir matet med bedre tvsignal.
    På farger er den antakeligvis en av de aller beste tvene på markedet.
    Og sortnivå og kontrast har du overhodet ikke nevnt i testen, noe som er ganske forunderlig
    med tanke på at den har et meget bra svart og kontrastnivå, sistnevnte ligger på 1800:1.
    Så synes dessverre tven ikke fikk den positive kritikken den fortjener.
    Les de siste numrene av What Hifi og les hva slags kritikk tven fikk der.
    Legger ved testen så du har noe å lese på.
    Videre ble også tven kåret til årets produkt i klassen 40”-50” av What Hifi

God lesing!
    Mvh Philippe
    ----------------------------------------------------

Ja syns hele testen er forunderlig, nevner ikke kontrast med et ord.
    Innstillingene ho har tatt bilder av er heeelt horrible, det som kan fort nevnes er for høyt kontrastnivå, men avhengig av kilde. Til tvbruk ville det ikke duge, mens dvd ville 70 være et greit nivå å legge det på. Men baklyset var aaalt for høyt skrudd opp.

Var jeg som tidligere nevnte at samsung tvene kommer ferdig oppripet hehe...har desverre sett en god del av dem.
    Fronten på 40" til samsung har faktisk bulgete plastikk, når det da i tillegg er oppripet blir det ikke like ekslusivt som de så desperat prøver på...

Fjernkontrollen skal jeg si meg enig med i testen, det er antakeligvis den styggeste kontrollen jeg noensinne har hatt. Her har sony mye å lære av samsung, men...en fjernkontroll kan alltids byttes ut i en bedre...det er ikke like lett med resten av tven.

Så blir nok harmony på meg og

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Man bør kanskje lese konklusjonen litt nøye... der står det vel at sonyen er en utmerket tv på gode signaler, men at den kunne vært bedre på dårlige signaler. Konklusjonen sier også at du må vurdere tven etter bruksområde.

Jeg har ikke sett sonyen med egne øyne, men jeg LESTE konklusjonen...
    Jeg er meget fornøyd med tvsignalene på min tv, men helt ærlig så forventet jeg ikke mye da jeg har vanlig råten kabeltv her.
    Men etter å ha lekt litt med innstillingene så har det blitt meget bra.
    Enkelte kanaler er krystall klare og har flotte farger.

Men ja, kan si meg enig i at bildet blir litt uklart til tider, men det blir igjen ettersom hva slags signal tven blir matet med. Jo mindre tven må jobbe med signalet jo bedre blir det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått svar fra dingz.no

------------------------------------
    Hei, tusen takk for tilbakemeldingen!

Innstillingene som ble med på bildet er helt tilfeldige. Tror muligens de ble tatt mens jeg drev og lekte med bildet når jeg testet med Xbox 360 via komponent

Jeg er helt enig i at Sonyen har kjempegode farger, noe jeg også skriver flere steder i testen, blant annet at fargene er bedre enn hos Samsung M71B.

Fargene vi fikk når vi kjørte HD-klipp fra DinSide Datas test-PC er også det beste vi har sett i år!

Sortnivå er også kjempebra og burde vært nevnt i testen, helt enig med deg. Skal oppdatere sporenstreks!

Skjermen fikk trekk på grunn av synlige svakheter ved TV-signaler. Husk at veldig mange fortsatt sitter med dårlige TV-signaler, så vi er nødt til å være litt strenge her – spesielt når TVen koster så mye som den gjør. Det er ingen vits i å betale masse penger for en 1080p-skjerm hvis du bare skal se på TV…

Sony W er helt super for de som ønsker å koble den mot PC. Siden den har 1:1 pixelmapping og 1080p har den så vidt jeg vet ingen konkurrenter i dag (men det skal jeg ikke si for sikkert).

Hvis du leser hele testen ser du at den får masse skryt og 5 av 6 stjerner!

Håper dette var oppklarende Ta gjerne kontakt igjen hvis det er noe mer du lurer på!
    ------------------------------------

Var kjapt svar og ser nå at testen er forandret deretter..

--------------------------------
    Men Sonyen vinner på imponerende sortnivå og rene og kraftige farger - der er den virkelig i toppklassen!
    --------------------------------------

Så takk til dingz.no for kjapt svar

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    Har nå fått svar fra dingz.no

<snipp>

Så takk til dingz.no for kjapt svar
    Hva skal man si - jeg vet ikke om dette viser at de er seriøse eller useriøse. Hadde de hatt et velprøvd rammeverk for testing hadde de hatt med sortnivå og fargedybde som egne testparametre. I tillegg bør de, som det nevnes tidligere i denne tråden, ikke sammenligne et 720p panel mot et 1080p panel hva angår tv signaler ; det sier seg selv at en 1080p skjerm vil komme dårligere ut her uansett.

At de senere modifiserer en såkalt "seriøs" test viser vel egentlig at de ikke har peiling på hva de driver med, og at hele testen må taes med en enorm boks med salt . Tipper whathifi ikke hadde modifisert sin test hvis en forumbruker hadde sendt dem en mail og sagt at "hei - jeg syns at w2000 suger, den er uskarp og dere har ikke kommentert at fjernkontrollen er lattis" :?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte nå denne mailen som svar på forrige:
    ---------------------------------
    Tusen takk for kjapt svar

Må nok si at jeg er en av de som sitter med veldig dårlig kabelsignal, men allikevel så er det en del av kanalene som glimter til.

Men alt i alt så synes jeg at den takler signalforholdene meget bra.

Har nylig sittet med en samsung 32N71 og vil si at sonyen er jevngod om ikke bedre på tvsignal enn den.

Hvis du ikke kjenner til N serien så er den veldig nært M serien, kun 100 hz teknologi og bordstativ som skiller.

Har dessverre ennå ikke fått prøvd ut tven mot HD, men har Ringenes Herre første filmen liggende klar i 720p.Av muligen konkurrenter har du allerede hatt X2000 inne, ellers så kommer Samsung med F71 snart i full hd.

Der jeg jobber har vi vel allerede fått den inn.

Men vil allikevel mene at W2000 er den beste i den prisklassen, videre skal det også sies at det har det nyeste og mest avanserte LCD panelet som er på markedet til dags dato.

Så at tven fikk 5 av 6 stjerner men det er flere enn meg som føler at tven fikk full slakt på tross av karaktersettingen.
    Altså noe i den dur…løp og kjøp Samsung M71 i stedet..

Med vennlig hilsen
    Philippe
    --------------------------------------------------

Og fikk dette som svar:
    --------------------------------------
    Hei igjen!

Samsung har lovet oss en F71 snart. Gleder meg til å se hvordan den er sammenlignet med W. Dette blir vel de to store 1080p-konkurrentene i julerushet siden de er ”rimelige”

Vi får også inn Samsungs blu ray-spiller om ikke så lenge. Det blir spennende!

Husk at W er dyrere enn M71 – faktisk nesten 4000 tror jeg (siba selger Samsungen til under 20k).

Det var ikke i min hensikt å få det til å se ut som om folk burde kjøpe M71 i stedet. Har oppdatert konklusjonen litt slik at ikke flere misforstår. M71 har jo for eksempel minnekort og usb-innganger, og hvis folk vil ha det i stedet for 1080p – ja, da passer M71B utmerket! De har hver sine fordeler og ulemper. Smak og behag altså

Gled deg til HD på Sony W! Det er en ren fornøyelse
    -----------------------------------------

Vel...om de er seriøs eller ikke er ikke jeg rett person til å vurdere, men må vel si meg enig i at de burde ha faste parametre å følge og karaktersetting deretter...feks som lyd og bilde har.

Nevnte det for testeren at det ikke ville være riktig å sammenligne med tanke på forskjell på oppløsnng og den store forskjellen i signalbehandling med tanke på antall kunstige pixler i de forskjellige oppløsningene...

Har ikke sittet å regnet på det...men regner med at 1920x1080 oppløsning så er 4 av 5 pixler kunstige...mot at 1,3 av 2 pixler er kunstige i 1366x768 oppløsning...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd....

Hva er en DVE? Det henvises ofte til en DVE ved finjustering av TV'n.

ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet det selv men det er vel en dvd for å fininstille tven
    Sjøl så har jeg bare brukt THX optimizern som fulgte med løvenes konge
    Funket greit nok for min del...ellers er det jo bare å stille til man får et fint bilde så

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John Kr
    Flott tråd....

Hva er en DVE? Det henvises ofte til en DVE ved finjustering av TV'n.

ops:
    Digital Video Essentials.
    AVshop.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

60 hz eller 100 hz

Hei

Sitter på gjerdet å venter på at min nettbutikk skal få inn 40w2000 den 16.12.
    Den har jeg ventet på en god stund nå og 16.12 passer bra, da har julelønningen kommet og tv en er i hus før jul.

Har undersøkt mye og konkludert med at dette må være et godt kjøp, selv om dingz.no testen var så dær....bob bob.

Men nå ser jeg at de nyeste lcd tvene har 100 hz, feks samsung LE40M91B. Selv om dette er en tv som ikke har 1920 x 1080 er det jo spennede at 100 hz tvene er på vei.

Nå har jeg begynt å tvile......:???:

Dette får meg til å vurdere å sitte å vente på gjerdet til neste generasjon kommer fra Sony, som da muligens har både 100 hz, 1080p,1920 x 1080 og mer en 1 HDMI kontakt.

Har lest at 100 hz teknologien setter enda et kjempesteg mot den ultimate tv opplevelsen.

Noen som har noen tanker om dette. ?

PFT

Frikkas1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremt...du har vel neppe lest alt om spesifikasjonene til W2000?

Den har to stk hdmi kontakter...
    Den har en oppløsning på 1920x1080 som kjøres progresivt..

Og den 100 hz teknologien de snakker så fint om...tja...det er noe jeg så absolutt ikke trenger. De fleste variantene av slik teknologi fører bare til et unaturlig bilde.

W2000 er her i dag....hvorfor vente på noe som kommer på ny året som ikke vil være bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner lite til LCD TV'er, men er godt kjent med LCD til PC'er. Har og har hatt flere nyere PC LCD skjermer og bilde på de blir best når du holder deg i frekvensområdet 50-70Hz.

Vil anta at det vil være tungt å dra et 40+" med 100Hz:?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frikkas1
    Hei

Dette får meg til å vurdere å sitte å vente på gjerdet til neste generasjon kommer fra Sony, som da muligens har både 100 hz, 1080p,1920 x 1080 og mer en 1 HDMI kontakt.

Har lest at 100 hz teknologien setter enda et kjempesteg mot den ultimate tv opplevelsen.

Noen som har noen tanker om dette. ?
    Du kan sitte på gjerdet hele livet, og få j¤%&/ vondt i ræva
    Det kommer _alltid_ noe nytt. Når du har kjøpt 100Hz panelet ditt kan du være heelt sikker på at neste generasjons tv'er har enda noe ny teknologi som gjør bildet enda bedre. Det er umulig å ha det nyeste til enhver tid. Når du har penga og har lyst på ny tv, løp og kjøp! Et år er relativt sett ganske mye av et kort menneskeliv - det gjelder å ha det fett mens man kan ( er det ikke det livet dreier seg om egentlig ? :-D ) Ble litt filosofisk dette her , men poenget mitt er at livet er for kort til å sitte og vente på ting - har du lyst på tv nå - så kjøp nå 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Når du har penga og har lyst på ny tv, løp og kjøp! Et år er relativt sett ganske mye av et kort menneskeliv - det gjelder å ha det fett mens man kan ( er det ikke det livet dreier seg om egentlig ? :-D ) Ble litt filosofisk dette her , men poenget mitt er at livet er for kort til å sitte og vente på ting - har du lyst på tv nå - så kjøp nå 8)
    Kommer vel mye an på hva man venter på, det der. Nå er ikke 24000 mye å bry seg om, men si at prisen var 40-50 lapper ... da hadde jeg heller ventet litt. Ingen vits i å kjøpe gamecube i dag når wii kommer om to uker, mener jeg.

Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •