Offisiell tråd for Sony KDL-40W2000 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 35 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 700
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    Vet det er to igjen på lager på lade

Er ikke så mange igjen...muligens bare 2 igjen...
    Nå skulle vel denne tråden holdes teknisk ? ....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...når det er en som kunne tenke seg tven så må det jo gå an å opplyse om at man vet hvor han kan få tak i den her i trondheim...så strikt bør man jo ikke være at man ikke kan komme med slike opplysninger

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer en 46w2000 om dagen, men en kollega som vurderer x2000 sier at x2500 er rett rundt hjørnet? denne også med full hd + 3hdmi(eller 4) og bedre elektronikk.
    er det noen her som vet noe mer konkret?

ser også at norek venter x2000 og w2000 inn på lager i desember.

tenker mest på 46tommern her, men opplysninger om 40tommern er også velkommen. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glem det jeg fant det ut hehe, det hdmi og 1:1 med PC :P bare sjekka lengere inn i tråden

Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Det skal jeg gjøre. Grunnet masset annet å ordne i dag (lørdag>ordne-alt-mulig-praktisk-som-det-ikke-er-tid-til-å-ordne-i-uka) fikk jeg ikke satt opp TV'en før nå nettopp. Var redd for at den skulle bli for stor og prangende i stua, men det ble perfekt. Glad jeg ikke kjøpte 46" - det hadde blitt alt for voldsomt. I morgen blir det å koble opp HTPC'en via HDMI. Spent på størrelsen på ting i 1920x1080 oppløsning......Kvaliteten tar jeg for gitt er bra. Vil jo veldig gjerne utnytte det faktum at den faktisk kan 1:1 pixelmapping ......:-D
    forstørelseglass er en fin ting på 1920x1080 oppløsting da
    start + r (på tastaturet) og skriv magnify.exe vis du har engelsk windows ^^

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    har dere som bruker denne på PC prøvd den på sin native oppløsting? alså 1920x1080 over HDMI eller HDMI>DVI-D på en PC? :-D
    har tenkt å sjekke ut denne men er lit kresen på PC støtte
    så at jeg ikke kjøper en tv som ikke kan kjøre 1080i/p filmer fra pcen til TVen i full oppløsting

håper på svar søtnoser ops:
    Kjører HTPC'en min med DVI->HMDI mot w2000'en i 1920x1080 - fungerer strålende !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører HTPC'en min med DVI->HMDI mot w2000'en i 1920x1080 - fungerer strålende !
    Sitat Opprinnelig postet av yrizan
    Da har jeg hatt min 46W2000 en ukes tid. Alt jeg kan si er "mama mia" for et bilde.
    Har sett og testet flere lcd og plasma tv de siste årene og har vanskelig for å finne et tv som kan sammenlignens i bilde kvalitet.

Jeg brukere tv for det meste via HTPC (1920*1080) og der er bilde helt utrolig. Like klart og fint som min 21" wide screen til pc'en.

Har kabel fra canal digital og må si jeg er overasket over kvalitet på de analoge signalene. Flere andre tv'er jeg har sett, spesielt LCD tv'er sliter så mye med analoge kabel signaler at mann må gå til innkjøp av digial tuner. Det er ikke nødvendig på W2000. Ser selvsagt forskjell på bilde, men langt i fra så mye som enkelt andre tv'er.

Så jeg kan på det varmeste annbefale dette tv til de som måtte være usikker på tv kjøp. Du kommer til å få en koselig jul.
    HTPC sa du hvilket tvkort?, fordi sony tven vil ikke bruke støy redusjon (vis du har skrudd den av på hdmi) vis man mater den med utmat fra et tvkort med mpeg2 hardware encoding og støy redusjon :P

i tilegg ser jo analog ræva ut til og med på min 19" BenQ LCD ^^

noen som kan ta bilde av tven med analog signal?
    og en av dvd, sån at man får sett litt av hvordan det ser ut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klar for bestilling :).

Ja da var det klart for bestilling av 40W2000. Er det noe råd, instillinger eller obs'er jeg må tenke på?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Ja da var det klart for bestilling av 40W2000. Er det noe råd, instillinger eller obs'er jeg må tenke på?

Les igjennom tråden - det er postet flere forslag til innstillinger for f.eks DVD som kilde i tråden....
    Ellers er det vel sikkert lurt å investere i DVE for å få justert optimalt...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er den største forskjellen på X2000 og W2000? De ser relativt like ut for meg (på papiret). Har noen sett disse side ved side? Er X2000 verd diff.? Hovedsaklig vil den bli brukt til XB 360.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Hva er den største forskjellen på X2000 og W2000? De ser relativt like ut for meg (på papiret). Har noen sett disse side ved side? Er X2000 verd diff.? Hovedsaklig vil den bli brukt til XB 360.
    ekke mye trur jeg, er bedre farger og sånt på Xen, men ikke mye, men resten er lik trur jeg

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første norske test av W2000 ute, av Dingz/DinSide.

Må si det var ganske overraskende - kan jo ikke si annet enn at det faktisk var mye hel-slakt av TV'n her...

Samsung M71B var tydeligvis langt mer populær og regnet som mye bedre i test-redaksjonen deres.

Dette er vel ikke akkurat samme inntrykk som man kan få av å lese om de 2 TV'ene inne på AVforum. Føler det er mye negativt om M71B her, mens "alle" skryter W2000 opp i skyene.

Aldri lest om noen som har hatt problemer med etterslep etc. her inne...

Så hvem skal man stole mest på? What Hi-Fi! som genierklærer TV'n, eller Dingz som til dels slakter den? :-P (Dingz trekker jo ikke engang fram sortnivået, som visstnok skal være helt revolusjonerende i følge What Hi-Fi!)

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Da var første norske test av W2000 ute, av Dingz/DinSide.

Må si det var ganske overraskende - kan jo ikke si annet enn at det faktisk var mye hel-slakt av TV'n her...

Samsung M71B var tydeligvis langt mer populær og regnet som mye bedre i test-redaksjonen deres.

Dette er vel ikke akkurat samme inntrykk som man kan få av å lese om de 2 TV'ene inne på AVforum. Føler det er mye negativt om M71B her, mens "alle" skryter W2000 opp i skyene.

Aldri lest om noen som har hatt problemer med etterslep etc. her inne...

Så hvem skal man stole mest på? What Hi-Fi! som genierklærer TV'n, eller Dingz som til dels slakter den? :-P (Dingz trekker jo ikke engang fram sortnivået, som visstnok skal være helt revolusjonerende i følge What Hi-Fi!)
    Jøss - det var jo interessant lesing. Helt enig det du sier - på forumene og i testen til what-hifi blir tv'en skrytt opp i skyene. Dingz folka virker ikke så veldig imponert. Jeg tar det dog ikke det så veldig tungt - review fra noen folk som kaller seg "dingZ.no" :?: - like useriøs som en fjortis som skriver "koz" og "klemz" i sms-meldinger :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helslakt er vel litt drøyt å si Den får jo 5 av 6.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alså _IKKE_ kjøp tv etter å ha lest bare 1 test
    det er altid noen andre tester som er i mot
    se hva tven har og hva man trenger og ikke minst sjekk den ut på en butikk osv

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at man ofte ikke får studert tv'en i butikken. Som regel er tv'ene justert med skyhøy lysstyrke og kontrast for å tiltrekke seg oppmerksomhet i butikken. Og selgerene vet ikke hva "HD-materiale" er, og er derfor ikke i stand til å gi deg noen demo på dette. Vanlig kabel-tv mating foregår som regel fra et signal som er splittet opp til 50 tv'er og signalet er som regel så dårlig at det ikke gir noen pekepinn på hva apparatet egentlig klarer. Ofte er de heller ikke villig til å koble opp mot DVD-spiller o.l.
    Håpløst. Eneste man får gjort en vurdering på i butikken er selve finishen på tv'en. Det virker jo også som dingZ folka falt mere for pianolakk finishen til M71 enn Sony sin. Dette bekrefter vel bare fjortisinntrykket ; som noen andre på avforum så treffende skrev - M71 kommer ferdig ripet opp ut av esken. Og om den ikke har fått noen riper i esken tar det vel neppe lang tid før man stryker borti og oppnår det samme selv. Men dette er jo smak og behag.

Jeg er dog tilbøyelig til å være litt enig i noe av det det de skriver om Sony'en :
    "Vi opplever også at skjermen mister fokus på elementer som beveger seg raskt i bildet."

På f.eks sendinger på NRK alla dagsrevyen eller talkshows hvor man ofte har nærbilder av personer er dette ganske tydelig ; når personen sitter i ro med hodet sitt er bildet krystallklart - men så snart de snur på hodet virker det som alt blir litt blury i noen tidendels-sekunder før den så klarer å fokusere igjen. Jeg merker ikke noe til dette ved DVD-avspilling eller andre kilder..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'n er allerede kjøpt, så lite å gjøre med det. :-P Og jeg er strålende fornøyd.

Men enig, man blir ikke klok av å lese én test. Men ofte blir man "uklok" av å lese flere også - siden de gjerne er meget varierende. Som nå testen av W2000.

What Hi-Fi!s test sier: "Løp og kjøp - ingen over, ingen ved siden!"

Mens Dingz test sier: "Løp heller og kjøp Samsung M71B!"

What to choose? :twisted:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er dog tilbøyelig til å være litt enig i noe av det det de skriver om Sony'en :
    "Vi opplever også at skjermen mister fokus på elementer som beveger seg raskt i bildet."

På f.eks sendinger på NRK alla dagsrevyen eller talkshows hvor man ofte har nærbilder av personer er dette ganske tydelig ; når personen sitter i ro med hodet sitt er bildet krystallklart - men så snart de snur på hodet virker det som alt blir litt blury i noen tidendels-sekunder før den så klarer å fokusere igjen. Jeg merker ikke noe til dette ved DVD-avspilling eller andre kilder..
    Der kan jeg også være enig. Har tenkt over det noen ganger ja... vet ikke om det er noen prosessering man kan slå av eller noe for å utjevne dette. Men spesielt plagsomt er det jo ikke...

En annen ting; i programmer der seerne kan sende inn tekstmeldinger (f.eks. Tabloid osv.) som glir forbi nederst i skjermen, så hender det plutselig at teksten her blir helt "blury"/bryter opp. Blir knapt leselig, før TV'n "tar seg sammen" igjen og viser teksten slik den skal være... Av og til skjer det ikke, mens andre ganger skjer det altså...

Kan også si meg enig med Dingz i at fjernkontrollen ikke er den mest eksklusive. Men synes den er meeeeget responsiv, og grei å trykke på - og det er det viktigste for meg. Ser da helt ok ut, selv om den er litt "plastic fantastic". Bruker den uansett knapt ettersom jeg har digital tuner. En universal fjernkontroll er nok uansett veien å gå...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...Dingz har trolig hatt støyreduksjonen stående på alt for høyt, i kombinasjon med dårlige signaler... Den kan også være dårlig kalibrert, da f.eks. med alt for høy gammainnstilling. Nå skal det jo ikke være nødvendig å stille inn en TV med DVE før en forbruker kan ta den i bruk, men for testformål kan det svare seg å få den kalibrert for å avdekke eventuelle svakheter i innstillingene vs. selve apparatet. En god TV vil som oftest avsløre mer av svakheten i kilden. Nå som hele landet får digitalt bakkenett i løpet av kort tid er etter mitt syn ytelsen på møkkasignaler langt fra like relevant som tidligere, og bør i det minste ikke ha det fokuset denne testen gir disse problemene. Når en leser denne testen føler en virkelig at TVen blir slakta, og når påfølgende karakter er 5 av 6 blir det liksom ikke helt troverdig.

Uansett, jeg har sett og erfart denne TVen, og på godt signal banker den nevnte Samsung med god margin. Nå er jo Samsungs TVer også veldig habile, så en skal ikke være redd for å kjøpe seg en slik heller, men direkte sammenlignet er det Sony som trekker det lengste strået.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Der kan jeg også være enig. Har tenkt over det noen ganger ja... vet ikke om det er noen prosessering man kan slå av eller noe for å utjevne dette. Men spesielt plagsomt er det jo ikke...

En annen ting; i programmer der seerne kan sende inn tekstmeldinger (f.eks. Tabloid osv.) som glir forbi nederst i skjermen, så hender det plutselig at teksten her blir helt "blury"/bryter opp. Blir knapt leselig, før TV'n "tar seg sammen" igjen og viser teksten slik den skal være... Av og til skjer det ikke, mens andre ganger skjer det altså...

Kan også si meg enig med Dingz i at fjernkontrollen ikke er den mest eksklusive. Men synes den er meeeeget responsiv, og grei å trykke på - og det er det viktigste for meg. Ser da helt ok ut, selv om den er litt "plastic fantastic". Bruker den uansett knapt ettersom jeg har digital tuner. En universal fjernkontroll er nok uansett veien å gå...

Også enig i at fjernkontrollen ikke er så veldig ekslusiv - men om man kan velge mellom å bruke penger på å få bra sortnivå, eller bruke penga på å lage en fancy fjernkontroll vet jeg hva jeg er tilhenger av 8) Har forøvrig store planer om å anskaffe meg en Logitech Harmony universalfjernkontroll - ser utrolig juicy ut

Ellers så er jeg glad for at jeg ikke gikk for M71 - se f.eks litt i denne tråden :
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...samsung+baklys

Har sine problemer denne også ja ...

Bonusglede : mottok i går pakke fra canal digital med dekoderboks. Blir artig å teste Sonyen med digitalTV i kveld :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...Dingz har trolig hatt støyreduksjonen stående på alt for høyt, i kombinasjon med dårlige signaler...
    Det står ganske tydelig i teksten at støyreduksjonen er skrudd av:

"TVen har av og til problemer med å henge med ved raske bevegelser, og vi ser tendenser til etterslep uansett om vi skrur av alt som heter støyreduksjon."

Side 10 av 35 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •