Tv til reparasjon hos Infocare, brukt lang tid. Mine rettigheter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv til reparasjon hos Infocare, brukt lang tid. Mine rettigheter?

Kanskje dette er feil forum, hadde vært fint om dere kunne flytte det da

I forrige måned fikk jeg problemer med mitt Hyundai LCD tv, fikk beskjed av mpx om å kontakte Infocare fordi det var dem som tok seg av det.

Så fikk returnr av infocare den 22.08, og sendte TVet inn like etter. Reparasjonstiden var da satt til en uke frem i tid.

Vel, uken gikk. Og da jeg skulle sjekke da, stod det forventet ferdig 10. oktober. Tenkte ikke så mer over det akkurat da. Men nå jeg sjekker i dag så er den flyttet enda 10 dager til den 20. oktober.

Mitt spørsmål er: Hvordan er mine rettigheter ang dette? Har jeg rett på pengene tilbake eller erstatning med nytt TV, eller må jeg vente til reparasjonen er ferdig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inficare suger.

Kan bare trøste deg med at du ikke er alene om å vente lenge på Infocare. Har hatt tre ting til rep der siste året. Tok 4-5 uker og MASSE masing. Måtte bli svært engasjert og bestemt for å komme noen vei.
    Når jeg handler noe heretter spør jeg alltid hvor ting skal sendes for rep ved eventuelle feil. Er det Infocare velger jeg et annet produkt. Men husk å si hvorfor, så slutter de å bruke Infocare.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar reprasjonen mer enn 1 uke har du krav på låneprodukt. I dette tilfelle, da jeg regner med at du har kjøpt på nettet, kan nok butikken påberope seg "vesentlig ulempe" ved at du skal få en lånetv.

utdrag av loven:

"Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

For å stille krav om heving av kjøpet må gjenstanden ha vært til reprasjon for samme feil 2 ganger tidligere, dvs 3 gang med samme feil kan du heve kjøpet.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må vel følge Forbrukerkjøpsloven, selv om det kanskje er enkelte egne bestemmelser for nettbutikker. Men så vidt jeg vet, har man vel egentlig flere rettigheter ved nettkjøp, ikke færre. Hvor gammel er TVen?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør direkte med Huyndai om de har en kreditt rutine for produkter som blir værende på service over en lang periode. Ofte har produsenter 21virkedager som en grense for service tid og gir da mulighet for å gi ut nytt produkt. Tviler på at dette er nevnt i forbrukerkjøpsloven men hør med Produsenten. Huyndai har ofte LANG delevent da de ikke produserer noen tv'er selv og det skaper fort problemer da service verksted må finne ut hvem som har laget den og hvor de kan skaffe deler. Og mange av disse kina/tyrkia fabrikkene har ikke kjempe kontroll på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Kay: hadde en gammel TV, så det går greit

John P: Tven ble kjøpt den 14. juni i år.

Revox: Takk for opplysningen skal se om jeg kan få gjort det

Tven er en HLT-3270 forresten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •