Svarte prikker på lcd (bevegelig bilde)!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer DreaZ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svarte prikker på lcd (bevegelig bilde)!

Heisann folkens!

Jeg har litt trøbbel med LCD-tven min!

Jeg har fått trøbbel med at det er masse små sorte prikker på tv-bildet mitt.. Uansett hvilken signalkilde jeg bruker, antenne, s-vhs, pc osv.. Det er stort sett kun når bildet er i bevegelse, og det er ikke døde pixler siden de skifter plass hele tiden!

Ser ut til å gå mest utover lyse farger, hvit, gult, lysebrunt osv.

Noen som har forslag til hva det kan være? Eller er det jobb for service kontoret?

Håper noen kan hjelpe,
    Mvh DreaZ

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ut i fra det du skriver, kan det vel være mange mulige feilkilder, og her er noen av de tankene jeg gjør meg utifra din beskrivelse.

Problemer med jording av skjermen hvis den er tilkpbblet en kabel tv kabel med et annet jordings potensiale, kan kanskje få frem slike litt snodige effekter. Vil også tippe det kan ha med en eller annen buffer i den interne bildeposseseringen i skjermen som ikke virker helt som den skal, eventuellt at det kan vel være feil med styringen av selve LCD panelet også, så ikke pixcelene åpner og lukker helt som de skal.

Kunne kanskje vært en ide å sjekket jordingen av skjermen og montert på et galvanisk skille på antenne inntaket hvis du bruker kabel

Kunne kanskje vært forsøket vært å avlaste bildepossiserings systremet i skjemen med å tilkobble en digital kilde på DVI-D eller HDMI hvis tven din har det, og sende et native 1:1 pixcel mappet bilde (med samme oppløsning som LCD panelet) med mye beveglser til skjermen og se om det blir like galt selv om ikke A/D og oppskalerings delene i skjermen jobber så mye med signalet.

Ser du ingen forskell, vil jeg tro at skjermen ikke er helt i orden, og burde vært inne til en sjekk, så eventuell bugs i firmvare eller hardware kan bli feirettet.

Edit: LCD celler kan oppføre seg litt snodig ved f.eks litt høye eller litt lave temperaturer. Er det ved vanlig romtemperatur og uten noen spesiell yttre varmepåvirkning at disse sortprikkede fenomenene kommer frem?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •