Ny Plasma/LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Ny Plasma/LCD

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Plasma/LCD

Hei
    Jeg hadde planer om å gå til innkjøp av ny TV men jeg blir bare mer og mer forvirret jo mer jeg ser.

For å starte så sitter jeg ca 4,0 meter fra TV, bør jeg kjøpe ne 37" eller bør jeg gå for en 42" Skjerm.

Plasma eller LCD hva er best. Det blir både TV titting i fult dagslys og i dempen belysning, men mest kanskje med lys på. Vi blir sittende rett foran TV'n

Hadde planer om å bruke mellom ca 10-15k på den å det finnes endel tver og velge mellom for å si det sånn.

Hva bør jeg gå for, bør jeg holde meg til kjente merker som panasonic, phillips, LG osv. Eller er skjermene fra produsenter som viewsonic, Amoi, Atec sharp osv noe bra. Spesifikkasjonene på de skjermene er jo ofte like bra eller bedre enn de store annerkjente merkene. Vil jo selfølgelig bruke minst mulig penger, MEN jeg SKAL ha en TV jeg blir fornøyd med, så hvis det vil si at jeg må ut med 16k ja da må jeg ut med 16k.

Hva slags innganger bør jeg ha ?? Komponent, HDMI og alle de andre bokstavene

Håper på noen gode svar og noen forslag på hva jeg bør kjøpe å hva som er bra med dem i forhold til de andre skjermene der ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 4 meter ville jeg gått for 42" selv. Noe av det beste kjøpet er nok Panasonci 42" PV60 som koster ca din pris ramme. Når en velger TV kan det være lurt at den har 2 HDMI innganger samt PC inngang.

Alle som er HD-Ready skal ha DVI/HDMI og komponent untatt Philips sin sære løsning da med "multi" DVI.

En annen god LCD er JVC sin LT40SU70

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fler som har noen tips å komme med. Ellers så ender de vel opp med panasonic TH42PV60 eller lg 42PC1RR. Noen som har erfaring med kjøp fra fyndbørsen. Med tanke på leveranse eventuelt henting på postkontor i sverige.(Bor ikke langt fra svenskegrensen nemlig)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bør det dette i prisjakt-forumet, men jeg har kjøpt tv fra Fyndbørsen levert til postkontor i Sverige. Kjempegreit firma å handle med, rask levering osv.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har neppe noe særlig penger å spare ved å kjøpe fra fyndborsen lenger, Pv60 får du nå til 14-15k, noe som er en meget god pris mtp ytelsen til denne tv'en.

Absolutt å anbefale.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protector
    Noen fler som har noen tips å komme med. Ellers så ender de vel opp med panasonic TH42PV60 eller lg 42PC1RR. Noen som har erfaring med kjøp fra fyndbørsen. Med tanke på leveranse eventuelt henting på postkontor i sverige.(Bor ikke langt fra svenskegrensen nemlig)

Kjøpte den LGen fra fyndbørsen, men jeg tror, som andre her, at det er lite å hente på importering nå...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller ikke du tjener så mye på å importere tv fra sverige. Du er heller ikke dekket av norsk forbrukerkjøpslov som er mye bedre enn den de har i sverige. PV60 er en knall tv for film og tv titting. Skal du bruke tv'en mye med PC er ikke en LCD et dårlig valg heller. I dagslys og godt belyste rom vil ofte en LCD ha en større fordel fremfor plasma da den har høyere lysstyrke og man kan fint kjøre så mye kontrast man vil uten at det har innvirkning på levetid eller innbrenning. LG sin nye LB2rf med full HD oppløsning (1080p / 1920x1080) samt EEFL bakbelysning er nok en av de bedre tv'ene nå men priser seg nok noe over budsjettet ditt. En annen løsning da er LB1r som har litt lavere oppløsning (720p / 1366x768 ) men har fremdeles samme bakbelysning og funksjoner ellers. Begge er kjempe tv'er. Begge har også 1:1 pixel mapping

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da er TV min montert på veggen. Endte opp med en LG 42PC1RR. Valget sto mellom Pana TH42PV60 og LG. Jeg syntes bildet var veldig bra på begge skjermene. Sortnivået er bedre på pana men jeg syntes det var mer en bra nok på LG. Mer refleksjoner på pana enn LG.

Så totalvurderingen min ble den at skjermene var omtrent like god som jeg så det. Endte opp med LG sin pga det var den eneste avde to dem hadde på lager+ at da fikk jeg jo innebygd harddisk . Hardisken var jo av vanlig 3.5 seagate sata harddisk. Så den kan jeg jo skifte it til en 750 gb sak etterhvert

Kjøpte veggfeste på BILTEMA som jeg egentlig ble overassket imponert over. Enkelt og henge opp og virket solid og kosta 398kr,-

Fått TV opp på veggen hjemme og er storfornøyd.
    Takker for all hjelp underveis

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •