Best bilde, Sony KDS-55A2000, eller Benq 8720?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best bilde, Sony KDS-55A2000, eller Benq 8720?

Hei

Vi har nå startet bygging av ny enebolig, med et eget hjemmekinorom i kjelleren. Dette rommet blir bygd "lydtett" og uten vinduer, slik at en får total lyskontroll. Rommet er forøvrig ca 16m2.
    De siste årene har jeg hatt 3 forskjellige projektorer, den siste en Sanyo PLV-Z3. Har brukt et lerret på 84".

Er litt usikker på om jeg skal gå for en prosjektor eller tv i dette rommet. Har b.la tenkt på Benq 8720 eller Sony KDS-55A2000.
    Foruten hjemmekino/dvd, så vil det også bli koblet til XBOX360 og digital parabol.
    Hva vil dere si er fordelene/ulempene med de forskjellige løsningene, foruten skjermstørrelsen?

Alle prosjektorene jeg har hatt, har jeg fått feil på før eller siden. Det er b.la dette som gjør at jeg nå vurderer tv. Har også 2 små barn, som om en 2-3 år kommer til å mase om å bruke dette rommet.

Hvilken løsning ville dere valgt?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16m2 hørtes kanskje litt lite ut for 8720 med tanke på kastlengde?
    Hvor lang kastlengde har mulighet for å få?

Har selv akkurat koblet ned min projektor til fordel for den respektive Sony TV´en...
    Kan desverre ikke sammenligne denne mot 8720 da jeg ikke har noen erfaring med denne, men kan si at Sony TV´en gir et skikkelig bra bilde!
    Her har du også justeringsmuligheter i alle ender og bauger.

Med henhold til unga kan det kanskje være best med TV, men er det kino med K foran så er det vel projektor som gjelder !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker vel trolig i samme baner som deg. Kastelengden blir vel litt over 4 meter hvis jeg ikke husker helt feil.
    Kan også være aktuelt med andre modeller, så spørsmålet blir vel heller tv eller projektor?
    Begynner å bli litt lei av problemstillingen med pærer og andre "problemer". Heller vel mest mot et skikkelig tv, som f.eks nevnte Sony.

Dette blir vel trolig også mest brukervennlig med tanke på resten av familien. Hvordan er det med levetiden på slike tv`er? Det er pære(r) i disse også, eller?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er pærer i disse også ja.
    Disse lever vel en ca. 6-8000timer (hørt 9år av en selger, men tviler sterkt på at noen som faktisk bruker denne TV´en klarer å holde en pære i 9år)

Det "positive" er jo at en pære har en veiledende pris her i Norge på 2000.-!

Må si at jeg selv er meget fornøyd med denne TV´en så langt, har riktignok ikke hatt den koblet opp i mer en et døgn

En god ting er at støynivå er så og si fraværende, en helt annen verden en de aller aller fleste projektorer.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •