PV-60 god nok når det kommer Hd-sendinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PV-60 god nok når det kommer Hd-sendinger?

er på jakt etter en tv. Hadde en samsung lcd r-7 serien som jeg leverte tilbake da jeg ikke ble helt fornøyd. synes ikke detaljer i mørke scener var bra nok og det var en del støy i bildet etc.

Har vært i endel butikker og tittet på tver. I alle butikker så slår det meg at panasonic Pv60 er den som har best bilde. fargene og detaljene er det som er mest likt det vi har på crt-tver. og ser veldig bra ut med dvd. Men vet det er vanskelig å bedømme disse skjermene i butikkene med mye forskjellige signaler o.lign.

litt om hvordan skjermen skal brukes.
    - mest tv gjennom canal digital kabel dekoder
    - endel Film - DVD
    - primært ikke pc. Men greit å ha mulighet til å koble til laptopen for å surfe internett eller spille Tiger W golf :-D jeg er ingen "gamer".

så skjermen skal altså brukes som en tv og litt dvd.

når jeg velger å bruke 15k på en tv så er ikke jeg som andre entusiaster som bytter igjen neste år. Hvordan vil da denne tven holde mål når HD-sendinger kommer om noen år? Vil denne tven levere bra resultater? har ingen andre krav enn god billedkvalitet.

Noe som har gjort at jeg har holdt meg unna plasma til nå i jakten på ny tv er alt snakket om innbrenning. er dette noe tema når det gjelder denne modellen?

Er det noe tull når det gjelder de forskjellige formatene 4:3 16:9 etc?
    vet den har 1024 x 720 men har dette noe å si når det gjelder tv-sendinger og forskjellige formater?

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet den (PV600 men samme innmat) med både 720p, 1080i og 1080p, og den er helt råååååååå.

Har selv digital CD via satelitt og etter åha gått fra LCD til Plasma var det som å komme til en ny verden. Som å gå fra VHS til DVD. Ahhh. Kjører selv HTPC med hdmi til hdmi og på film er det helt rått (divx, xvid, ts). Funker også med vga.

Noen ganger blir man bare SÅ fornøyd etter en investering som denne.

-- Black is Back -- og nada innbrenning å snakke om (ihvertfall ikke til ditt bruk). Sold.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at PV60 er god nok til HDTV, og innbrenning er heller ikke noe problem på den.

Men vær obs på at det er en del gjenskinn i glasset, kan være høyst irriterende om en skal se tv\film på dagen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av JR
    Har selv digital CD via satelitt og etter åha gått fra LCD til Plasma var det som å komme til en ny verden. Som å gå fra VHS til DVD.
    Dette er nå i ferd med å endre seg. De nye LCD skjermene som kommer nå fra bl.a. Sony har slått de siste plasma modellene fra Panasonic og Pioneer i div tester.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Dette er nå i ferd med å endre seg. De nye LCD skjermene som kommer nå fra bl.a. Sony har slått de siste plasma modellene fra Panasonic og Pioneer i div tester.
    Kan du være vennlig å legge ut linker til alle disse testene(eller fortelle hvilke blader man finner dem)?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skeptisk. Jeg har ikke sett Sony sine LCDer, men jeg har veldig vansklig for å tro at de har klart å gjøre et så stort sprang når det gjelder fargegjenngivelse, sortnivå, innsynsvinkel og responstid.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle også likt å se hvilke tester dette dreier seg om. Jeg abonnerer selv på ca. 10 hifi-blader (norske, svenske, britiske og amerikanske), og ingen av disse har fremhevet Sony som en soleklar favoritt over Panasonic og Pioneer plasma. De har derimot fremhevet Sonys siste lcd-skjermer som bedre enn Pioneer og Panasonic plasma på enkelte parametre som f.eks. skarphet, mens skjermene har vært dårligere på andre parametre. Så noen entydig"utklassing" fra Sony har det aldri vært snakk om. I hvertfall ikke ennå

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Én test gjør ingen sommer. Men nå det er sagt, så er PV60/600 en kanon TV men flimringen på Panasonics plasmaskjermer er for plagsom for meg. Har ikke sett andre med så mye flimring. Og til de som ikke har sett det ennå; Dere har ikke sett etter. Se etter (hvis dere tør...).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Kan du være vennlig å legge ut linker til alle disse testene(eller fortelle hvilke blader man finner dem)?
    November nr. av What Hi-Fi? har Sony KDL-40W2000 som testvinner foran bl.a. Panasonic og Pioneer.

Utdrag fra testen finner dere her:
    http://home.no.net/trbergli/sonysupertest.pdf
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Én test gjør ingen sommer. Men nå det er sagt, så er PV60/600 en kanon TV men flimringen på Panasonics plasmaskjermer er for plagsom for meg. Har ikke sett andre med så mye flimring. Og til de som ikke har sett det ennå; Dere har ikke sett etter. Se etter (hvis dere tør...).
    Hvis du må SE etter er du vel litt for mye petimeter for meg... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formålet med forumet er "petimetri". De aller fleste jakter på marginer her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    November nr. av What Hi-Fi? har Sony KDL-40W2000 som testvinner foran bl.a. Panasonic og Pioneer.

Utdrag fra testen finner dere her:
    http://home.no.net/trbergli/sonysupertest.pdf
    Ja den testen er det referert til tidligere.
    Jeg etterlyser hovedsaklig resten av testene(ref.du skrev diverse tester)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også nevne siste nr. av Hjemmekino hvor toppmodellen til Pioneer, PDP-5000EX til 80 000 kr ikke får noe bedre karakterer enn KDL-46X2000 til halve prisen, hverken på SD eller HD signaler. Har hatt div. plasma-skjermer sjøl, bl.a. Pioneer PDP-436XDE, og er ikke i tvil om at Sonyen er en bedre TV på de fleste områder. Nei, plasma er nok en foreldet teknologi som vil forsvinne i løpet av noen år.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også nevne siste nr. av Hjemmekino hvor toppmodellen til Pioneer, PDP-5000EX til 80 000 kr ikke får noe bedre karakterer enn KDL-46X2000 til halve prisen, hverken på SD eller HD signaler. Har hatt div. plasma-skjermer sjøl, bl.a. Pioneer PDP-436XDE, og er ikke i tvil om at Sonyen er en bedre TV på de fleste områder. Nei, plasma er nok en foreldet teknologi som vil forsvinne i løpet av noen år.
    Nå bør man tenke på at karakter blir gitt etter pris. Det forteller ikke at Sonyen er like bra som Pioneeren.
    Det har vel vært hintet i noen blader at Sony sin toppmodell er litt bedre enn plasmaene med HD. Men med SD er plasmaene et godt stykke foran. Da er vel egentlig valget enkelt. Blir en god stund til HD er det vi ser mest på.
    Blader som What Hi-fi og Hi-Fi Choice tror jeg ikke mye på. Overfladiske test blader.
    Tror fortsatt det vil gå mange år til plasma teknologien forsvinner.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trond B: Hvordan er KDL-46X2000 når det gjelder sortnivå og innsynsvinkel, sammenlignet med 436?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Nå bør man tenke på at karakter blir gitt etter pris. Det forteller ikke at Sonyen er like bra som Pioneeren.
    Det har vel vært hintet i noen blader at Sony sin toppmodell er litt bedre enn plasmaene med HD. Men med SD er plasmaene et godt stykke foran. Da er vel egentlig valget enkelt. Blir en god stund til HD er det vi ser mest på.
    Blader som What Hi-fi og Hi-Fi Choice tror jeg ikke mye på. Overfladiske test blader.
    Tror fortsatt det vil gå mange år til plasma teknologien forsvinner.
    Når de blir testet mot hverandre så går jeg ut fra at de er samenlignet mot hverandre, ellers så er testen helt verdiløs. Står også i konklusjonen: "Det burde ikke komme som en overraskelse på noen at de dyreste TV-ene her oppnår best karakter." Jeg forstår det slik at de er samenlignet mot hverandre.
    Synes ikke Lyd & Bilde og Hjemmekino som regel går noe særlig dypere og grundigere til veks i sine tester enn de engelske bladene du nevner.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Trond B: Hvordan er KDL-46X2000 når det gjelder sortnivå og innsynsvinkel, sammenlignet med 436?
    Synes svartnivået er like bra som på 436. Hadde begge to ved siden av hverandre en dag for å sameligne litt.
    Innsynsvinklen er dårligere enn på plasma. Hvis du står langt ut på siden blir bildet matt. I normal sitteposisjon i hele hjørnesofaen min så er bildet helt topp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •