Thomson "Program Info" i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Thomson "Program Info" i Norge?

Hei,

vurderer å kjøpe en Thomson TV (28WM402). Hadde en Thomson i Skottland og ble veldig vant til "Program Info" (Programopplysninger, Skjermprogramveileder). Vet noen om det fungerer også i Norge, på norske programmer? (Så vidt jeg har forstått så tar det info fra tekst-TV, som må derfor være i et format som TVen forstår...)
    Er det, forresten, andre merker som har noe lignende?

For dem so ikke vet hva jeg snakker om:
    Program Info: A simple press of the yellow key on the remote control gives you access to the name of the current program, the time the program started and ends, and the name of the next program. With the List function (blue key), you can review the programs that will be broadcast by the station in the next few days, and select a program from this list. Your television will be switched on automatically when the program is broadcast.

På forhånd takk for hjelpen.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV guide er en tjeneste som kringkastingselskapet leverer. Blir mye brukt i Europa, men NRK har ikke tatt det i bruk.

Hvis du abonnerer på digital kabel TV, eller parabol med 'godkjent' mottaker, så får du som regel slik guide.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres unektelig meget bra ut mkaut. Jeg har ikke hørt om denne funksjonen før, men jeg tror dette er noe kable-tv distributøren din eller lignende må støtte og levere. Mener dette finnes hos de som har parabol med digital dekoder. Med andre ord, Det vil ikke skje noe hvis du hadde trykket på denne knappen i Norge med vanlig kabel-tv.

Arrestere meg noen hvis jeg tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Takk for svarene - men jeg er faktisk ganske sikkert på at TV'en henter info fra vanlig tekst-tv. I Skottland måtte jeg, for eksempel, for en kanal stille opp manuelt på hvilken tekst-tv side fins dagens program, siden det ikke var på den vanlige siden..
    Og Program Info fungerte med vanlig takantenne og på alle kanaler.

Så langt jeg vet er det bare Thomson som har denne funksjonen.
    Er det noen har som faktisk har en Thomson TV og derfor vet om det funker eller ikke?

På forhånd takk for info.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes systemer for analog TV, men det er ikke brukt i Norge.
    Tipper dette kan være Guide+. http://en.wikipedia.org/wiki/Guide_Plus
    Det er også noe som heter NexTView. http://en.wikipedia.org/wiki/NexTView

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar fra Thomson

Jeg spurte Thomson. Desverre fant jeg ikke en norsk nettside, så har bare fått et generelt svar:
    "The programme guide is prepared by your television from Teletext information broadcast on certain channels. You are only able to access the programme guide with the channels memorised by your television. Depending on the services offered by the channels in Teletext, it is possible that the programme guide may not be available. The programme guide enables you to find out about programmes or make a list of programmes that you want to watch.You are also able to automatically start your television at the beginning of the chosen programme.
    Unfortunately we do not know whether the Norwegian channels have teletext and whether they are compatible to the Program Info feature. [...]"

Spurte også på Elkjøp og de sa at det skulle funke i Norge, men sikre var de ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein Thomson 28WR23EG. Program Info funksjonen fungerer fint i Norge. (Bruker bordantenne.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •