Samsung LE32N71B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 158
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Samsung LE32N71B

Hei alle sammen:-D

Hvis noen ikke har lagt merke til det, har det kommet en ny serie LCDs fra samsung: N-serien. Og etter det jeg har lest er den nesten like bra som toppmodellen M61. Eller kanskje bedre! Tenkte på å skaffe meg en slik en, men jeg lurer på om noen her har en erfaring med denne N71B.
    Ser ut som den er noen høvdinger billigere enn toppmodellen også:

http://www.prisguide.no/product.php?...ew=productinfo

Kan dere si meg hva dere syns?

Tusen takk=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 40" N71 på Siba i går til 19995. Er veldig fornøyd så langt. Har bare analog kabel, og var spent på hvordan kvaliteten ville bli. Den er langt bedre enn forventet..

Har testet med PC, og fikk 1360x768 uten problemer. Super kvalitet.

Den dynamiske kontrasten er det eneste som trekker ned, så jeg må få skrudd den av. I noen mørke scener bytter bakgrunnsbelysningen merkbart, og ødelegger litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlangber
    Jeg kjøpte en 40" N71 på Siba i går til 19995. Er veldig fornøyd så langt. Har bare analog kabel, og var spent på hvordan kvaliteten ville bli. Den er langt bedre enn forventet..

Har testet med PC, og fikk 1360x768 uten problemer. Super kvalitet.

Den dynamiske kontrasten er det eneste som trekker ned, så jeg må få skrudd den av. I noen mørke scener bytter bakgrunnsbelysningen merkbart, og ødelegger litt.
    Gratulerer med N71 - den er en av TVene vi vurderer å kjøpe selv (se annen tråd). Siden du har den i hus kan du kanskje svare på om N71 kommer med universal fjernkontroll slik M71 har, eller om det er en vanlig standard fjernkontroll som følger med? Er også veldig opptatt av om det går an å flytte bildet opp og ned manuelt slik at man får subtitles på innsiden av skjermbildet når det trengs?

Hører veldig gjerne om flere erfaringer med N71 om du har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Koselig at du deler erfaringer med oss! Høres ut som en super tv! Skal for det meste bruke den som PC-skjerm! Og da er det hverfall avgjort, denne Tven skal jeg ha.. men 32 tommer da. Har litt lite rom for en 40 tommer. Og så må jeg spare mer penger xD

Men del gjerne flere erfaringer med oss, har lyst til å høre mer om denne tven!

Takk=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SSB
    Gratulerer med N71 - den er en av TVene vi vurderer å kjøpe selv (se annen tråd). Siden du har den i hus kan du kanskje svare på om N71 kommer med universal fjernkontroll slik M71 har, eller om det er en vanlig standard fjernkontroll som følger med? Er også veldig opptatt av om det går an å flytte bildet opp og ned manuelt slik at man får subtitles på innsiden av skjermbildet når det trengs?

Hører veldig gjerne om flere erfaringer med N71 om du har det.
    Ifølge manualen skal det gå å flytte bildet opp og ned, ihvertfall når man bruker zoom funksjonen.

Fjernkontrollen har mulighet til å styre 5 forskjellige enheter, hvis det er det du mener med universal fjernkontroll. Det er 5 knapper på toppen som sier hvilken enhet du vil bruke: TV, DVD, STB, CABLE og VCR. Det er med koder for forskjellige produsenter som du taster inn, så skal den i teorien fungere.. Har ikke testet det enda.

En ting som er litt merkelig, og som får meg til å lure på om jeg har fått demotv eller en returnert tv er en ganske kraftig ripe i pianolakken i rammen rundt bildet(så den ikke før i dagslyset i dag), samt et klistremerke med de forskjellige samsung teknologiene, men jeg har fått en som tilhører M71 tror jeg: det står "LCD 100hz" på klistremerket.. Får kontakte Siba i morgen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk da høres det jo ut som den er universal.

Ang. ripen - utrolig kjedelig. Du får ta en tur bort og klage. Ang. teknologiklistremerkene.. kan det hende de har gitt deg en M71 isteden??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er en N71... Produktnr osv står det N71 på..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden N71 mangler 100Hz (/SMD) kom jeg til å tenke på en annen ting.. hva er det da som skiller den fra R-serien? Har lest tester av R71 hvor den bare har fått midt-på-treet score. Noen som har sett N71 og R71 ved siden av hverandre eller som kan fortelle meg hva evt. forskjellen er på disse to teknisk sett?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SSB
    Siden N71 mangler 100Hz (/SMD) kom jeg til å tenke på en annen ting.. hva er det da som skiller den fra R-serien? Har lest tester av R71 hvor den bare har fått midt-på-treet score. Noen som har sett N71 og R71 ved siden av hverandre eller som kan fortelle meg hva evt. forskjellen er på disse to teknisk sett?

ja, dette lurer jeg også på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en sammenligner M71 med R71... eller lignende... er det merkbar forskjell på bildet... panelet er det samme og de fleste spesifikkasjonene... forskjellen slik jeg ser det ligger i billedprosessoren som er av en merkbar høyere kvalitet i "toppserien" M71 enn den "vanlige" R71... Spørsmålet er da om N71 er lik M eller R serien... Jeg tipper at den tilsvarer M71, men dette er bare spekulasjoneer...

NOEN SOM VET???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

hei hei dere!

sammenlign R og N serien ved å lese her!

N:
    http://www.samsung.com/no/products/t...Specifications

R:
    http://www.samsung.com/no/products/t...Specifications

Ser dere ikke forskjell på tvene.. hehe.. Ser ut som N er nærmere M ja! Den viktigste forskjellen er at N serien har 2 HDMI INNGANGER mens R'ene har EN!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, men det må vel være mer forskjell enn 1 vs 2 HDMI innganger?
    Det viktigste for min del er forskjell på billedkvaliteten på disse

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hd28vs
    jo, men det må vel være mer forskjell enn 1 vs 2 HDMI innganger?
    Det viktigste for min del er forskjell på billedkvaliteten på disse
    Enig med deg! En annen rar ting. Hvis man klikker seg inn på "Features" siden til hver TV på linkene over så står det 10-bit teknologi på begge to, men på R71 betyr dette 12,8 milliarder farger og på N71 og M71 25 milliarder farger??!

Blir forvirret jeg.. tror det står mye feil på sidene til Samsung. Var inne på en annen link på sidene til Samsung om N71 hvor det stod om 100Hz teknologi også.. bare rør... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det er bedre bildekvalitet på N-serien, N71B siden den er noen tusen dyrere enn R71.. Tror den er veldig lik M-serien.. Dessuten så står det 10-bit med 25,7 milliarder fargen på spesifikasjon siden til M-serien også.. Så tror det er sant det de skriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er helt ny her på forumet, men syntes at denne tråden her var såpass kjekk at jeg likså godt valgte å bli medlem.

Har sjøl nylig kjøpt Samsung LE32N71 og er hittil kjempe fornøyd...tenkte først å gå for LE32R72...men etter å ha både sett designet til N serien samt spesifikasjonene ble det et enkelt valg...

Det eneste jeg hittil har lagt merke til...men må få testet mer er litt flimring i bildet ved bruk av pc inngangen...kan muligens ha noe å gjøre med oppfriskningshastighet å gjøre...men kommer til å teste ut dette nærmere seinere.

Ellers er tven et nydelig skue med glassplata under, har flust av tilkoblinger og et meget godt bilde...eneste som er trist er å sitte hjemme med kabeltv...

Ellers er det bare å spørre hvis det skulle være noe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lightning:
    Har du fått sammenliknet bildet på R71 og N71?
    Det er jeg mest opptatt av å finne ut nå.. vil være sikker på at de ikke har lik teknologi. Og kan man skru av dynamisk kontrast på N71? (Man kan visst ikke det på R71 og den får kritikk for det).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ta å sjekke det neste gang jeg er på arbeid, eneste problemet er tv veggen som vi har...forskjellige tver får forskjellig tvsignal så ganske vanskelig å se hvilke som er best desverre.

men spesifikasjonsmessig så er N serien klart bedre, det eneste som skiller N fra M serien er den mye omtalte 100 hz teknlogien som ingen liker...så da blir jo valget ganske så enkelt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har hørt så mye positivt fra dere som har en N71, vet jeg at denne er ment for meg! hehe.. Så det er nok et godt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har ennå ikke funnet noen feil med tven....men har desverre ikke fått muligheten til å teste så mye ut da dvdspilleren er sendt inn pga feil og har bare brukt xboxen som spiller.

Men blir vel å vite mer til helga når jeg har fått satt opp mediasenter og sett en hdfilm

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gjerne fortell oss om flere erfaringer med denne TVen
    Hvordan den er med HDTV, DVD, PC-skjerm osv. En såpass dyr TV er jo en langinvestering, og man vil jo vite mest mulig om TVen fra andre føre den blir kjøpt

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •