Samsung LE32N71B - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 158 av 158
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har i kveld sett fotball og litt annet tv på en M61 40 tommer.
    Nydelig bilde på denne tven. Har sett på og vurdert den nye R-serien, N og M71. Jeg syns rett og slett at M61 er mye bedre.

er det mulig å få kjøpt denne fortsatt???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivano
    har i kveld sett fotball og litt annet tv på en M61 40 tommer.
    Nydelig bilde på denne tven. Har sett på og vurdert den nye R-serien, N og M71. Jeg syns rett og slett at M61 er mye bedre.

er det mulig å få kjøpt denne fortsatt???
    Bare tull mener nå jeg. Har N71 i hus nå. Nydelig bilde. Kommer tilbake med mer,
    har ikke tid til å skrive mer nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M61 er nok bedre på detaljer i mørke områder!!!

men har færre farger slik at du kan få et litt mindre spenstig bilde... men M61 er absolutt en genial TV om du ikke trenger 2 hdmi innganger...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere skjønner så har jeg ikke så dårlig tid.. (nei jeg har ikke kjøpt ENDA!)

Dere som nå har hatt TVen en stund.. fortsatt fornøyd med N71? Noen som angrer? Sortnivået gjør meg litt usikker og har lest noen steder at bildet kan være litt hakkete.. hvordan opplever dere dette etter å ha brukt den en stund? Skal bare bruke TVen til vanlig TV-titting og en film i ny og ne (via DVDspiller og evt PC) så kanskje jeg er alt for kresen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrer ikke.... blir jo litt :???: når store mørke partier vises men til å leve med. ved lyssterke (normale) scener legger jeg ikke så mye merke til sortnivået. Ellers tenker jeg på hvor pen den er hver gang jeg skrur den på :-D

- og for all del beregn eksterne høttalere til den....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bytte min Samsung LE-32M61 fordi all gulsoten og totalt messed up røde\oransje farger tok knekken på hele skjermen. 3 uker hos reperatøren gjorde faktisk bildet verre enn det allerdede var! Hvordan kan samsung selge en TV som er så ytterlig..vel...søppel. TV'en har jo ikke kontroll på fargene i det hele tatt! Og jeg vet at jeg ikke er den eneste med dette problemet på akkurat denne modellen(m61).

Nå skal jeg ha en ny..så spørsmålet er: Er Samsung's LE-32N71 LIKE bra som LE-32M61? Det burde den jo være..fordi den er en av samsungs nyeste modeller. De påstod ihvertfall på Expert at N-71 modellen var bedre enn M61.

Fint hvis noen kan svare på dette. Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror ikke N 71 er spesielt bedre... Jeg har selv M71 og hadde egentlig bestemt meg for M61. Etter mine beregninger er M61 bedre til vanlig TV titting. M61 gjengir bedre detaljer i mørke partier, men det går på bekostning av sortnivået... smak og behag... M61 gjengir "kun" 6 milliarder farger mot 25 i M71 N71... dette kan resultere i litt kjøligere bilde, men jeg liker ikke overdreven bruk av farger uansett... (SONY)...

Hvis du skal bytte, ville jeg byttet til M71. Hertfall hvis det er garantisak og du kan få en god pris på den! - Da har du anledning selv til å bestemme om du liker 100Hz eller ikke. Ikke hør på alle de andre... du bestemmer selv!
    - Jeg likte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret!

Men asså...N71 har bedre kontrast enn M61. Alle spesfikasjonene på N71 er bedre enn M61, og vi må jo også ta i betraktning at N71 er nyere teknologi.

Jeg får snakke med de på expert igjen(selv om jeg er ganske sikker på at de vet f*** all om TV'er).

Noen andre som har erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med en fra hi-fi som mente N serien kun var "billig" modellen av M serien. Han sa de panelene som ikke kvalifiserte seg til M modellen ble lagd som N model.
    (har ikke lest hele tråden og godt mulig hukommelsen min er noe blurry:-D )
    men har ikke egen erfaring med disse tvene annet en at jeg vurdere N71 helt til jeg fant ut at den ble for dyr ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw ajantic,
    1: spesifikasjoner forteller deg ikke hvor bra bilde er, du må se det med egne øyne
    2: expert prøver bare å selge og tjene penger, i likhet me elkjøp. har selv erfaring med at de sier masse piss... snakk med noen troverdige, som hi-fi ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajantic1987
    Takk for svaret!

Men asså...N71 har bedre kontrast enn M61. Alle spesfikasjonene på N71 er bedre enn M61, og vi må jo også ta i betraktning at N71 er nyere teknologi.

Jeg får snakke med de på expert igjen(selv om jeg er ganske sikker på at de vet f*** all om TV'er).

Noen andre som har erfaringer?

Skal ikke lese deg blind på spesifikkasjoner da...

R71 slår jo M61 på nært sagt alt, men R71 kan ikke konkurrere med M61 på annet enn sortnivå... Det handler vel om at Mserien har mye mer avansert bildebehandlings elektronikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk skal dere ha.

Da blir det M71 på meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajantic1987
    Ok, takk skal dere ha.

Da blir det M71 på meg!

Fikk du bra pris på den??

Jeg tror du gjør et klokt valg der. Kjedelig å irritere seg i etterkant at du ikke gikk for M71.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peiling på prisen...expert i haugesund har den ikke engang på lager..

Det er derfor jeg egentlig har lyst å gå for N71. Alle sier jo at 100hz teknologien er den ENESTE forskjellen. N71 koster 15000kr på expert, men alle vet jo at det er blodpris. Jeg har ikke tid til å vente 1 måned på at de skal bestille inn M71, så det hadde egentlig vært fint hvis noen kunne ha "trøstet" meg med at N71 er minst like god som M61?..

....kan noen gjøre det?..

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde "blinker"

Er det flere som opplever at bildet "blinker" (skjerm blir svart, så kommer bildet tilbake, så blir det svart igjen og deretter kommer bildet igjen) et par ganger på SCART-inngangen? Har koblet CD Digital-tuner på Ext.1.
    Dette skjer gjerne et par ganger i løpet av kvelden. Ikke nore "faste tider" , men av og til er det flere ganger etterhverandre...
    Har lurt på om det kan komme fra digitaltuneren som ender et signal av noe slag..??

Ellers så har jeg hatt Samsung LE32N71B en liten stund nå , og er strålende fornøyd med bildekvaliteten.
    Det som etter min mening er minus:
    Utrolig dårlig lyd fra høytalerene.
    Dårlig/liten betraktningsvinkel (fargene "forsvinner/forvrenges")
    Dynamisk kontrast...

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ikke kapre denne tråden å gjøre den om til en prisjakttråd,men jeg har et lite dilemma angående hvor jeg skal kjøpe denne tv'en. Alternativ 1. er å bestille fra shg.no som importerer fra danmark, dette er jeg noe skeptisk til i forhold til retur osv. hvis det mot formodning skulle dukke opp en feil på tv'en. Alternativ 2 er å bestille fra nettsiden til siba.no som er tusenlappen dyrere, men som har utsalgsted et par mil herifra. Da kan jeg vel bare levere den dær hvis noe skulle vær galt, eller? Hva synes dere, noen andre som har bestilt fra shg.no eller siba?

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var le-32n71 i hus og førsteinntrykket er bra, ble dog fort overgang til digital-tv til fordel for standard analog kabel. Har ikke testet så mye enda, men sitter igjen med et par spørsmål.

1. Er det slik at PiP-funksjonen bare kan brukes mellom noen kilder og ikke for å se to kanaler samtidig?....står bare Not Available når jeg trykker på PiP-knappen uten andre kilder tilkoblet.

2. Når jeg har Pc tilkoblet vil jeg gjerne også ha lyden fra Pc'en på tv'en, men jeg får ingen lyd når jeg kobler til på Audio-in bak på tv'en. Nå jeg derimot bruker AV in på siden av tv'en med S-viideo kabel tilkoblet fungerer det. Det er også betydelig dårligere kvalitet på bildet med S-video kabel enn med VGA. Bildet blir veldig blurry (ute av fokus) og det går nesten ikke an å lese tekst. Jeg får heller ikke til å stille inn riktig oppløsning med S-videokabel. Ser ut til at maks oppløsning er 1024*768 og da er bildet som sagt veldig dårlig.

3. Noen som har programmert fjernkontrollen til å funke med canal digitals kabeldekoder, og i så fall hvilken kode ble brukt? har prøvd alle kodene som står under PHILIPS i brukermanualen.

Newcomer maxblanco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny test av Samsung LE-40N71 her