Samsung LE32N71B - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 158
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil si til Typho at du bør få sett på TVene selv før du kjøper...

Mange her sier at M71 er 2000 bortkastede kroner, for en funksjon som ikke virker (SMD)... Jeg har M71 og bruker SMD stort sett til alt som har med analoge TVsignaler å gjøre! Den hindrer en del støy i bildet... For meg virker det som om det blir mindre korning i bildet! - Jeg synes det virker...

Det blir skygger og slep av denne funksjonen, men for meg er det kun "synlig" ved golf-sendinger, da lange slag som har stor hastighet gir en skygge både forran og etter den egentlige ballen... Men igjen det er bedre å se den, enn å ikke se den...

Poenget er at du ikke må stole på andre enn deg selv... Det kan være du liker noe som andre her på forumet ikke er så begeistret for!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Siba og så på begge Samsungene og Sony KDL-40V2000.

Kan ikke akkurat si jeg kunne se så mye forskjell på N71 og M71 bortsett fra at det ble mye glattere bilde med 100hz mode på M71.

Men de hadde desverre ikke noen HD kilde tilkoblet.

hmm... vanskelig dette her :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan så 40v2000 ut i forhold?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simen123

Vanskelig å si.
    Den så ikke noe dårligere ut ihvertfall
    Er ikke lett å bedømme en tv i et lyst butikklokale.

Stikker en tur til Siba igjen i morgen og ser litt mer.

Kan man forresten skru av den dynamiske kontrasten på N71?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondwiii
    Fint at du ble fornøyd med tven antox=)
    Bare man stiller inn bildet på riktig måte så blir det sikkert bra. Er bare å vite hvor man skal stille inn hen
    Ja men det må nevnes at jeg ikke er fornøyd med svartnivået. Er ikke helt svart og har et blåskjær samt litt mangler på detaljer i de mørkeste partiene.
    Men jeg vet ikke om andre LCD´er er bedre på dette. Etter hva jeg hører/ser har omtrent alle problemer her.

Hvis dette er det samme som dynamisk kontrast kan man i modus velge mellom dynamisk, standard, film og tilpasset. Jeg fant ut at standard, andre innstillinger på midten men kontrast litt opp og lysstyrke en smule ned. ga best bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anton. har du prøvd de forskjellige Energy saving nivåene?
    finner de i menyen

fra anmeldelse av amerikans samsung
    Home Theater: Samsung LN-S3251D LCD

"With just a few presses of that E.Saving button, my opinion of the LN-S3251D changed dramatically. Where once it was an average LCD, hindered by black-level and assorted noise issues, it had now become a pleasure to watch"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde det nå. Det bedrer faktisk sortnivået ja! Det reduserer bakbeklysningen (hva heter det igjen?) slik at sort blir sortere og mindre blått men da må en skru opp lysstyrke for å komanserere for mørkere bilde. Ser ut som energisparing satt på lav fungerer veldig godt. Skal prøve dette fremover.
    Takk for tipset!! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det finnes en del justeringsmuligheter for å få det optimalt.

En annen ting - har noen testet TVen med noe som går i raske bevegelser? Formel 1 løp, fotballkamp eller noe liknende? Hvordan gikk det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på Man Utd mot FC København på tirsdag, og jeg synes det så veldig bra ut. Ingen problemer med ghosting som jeg la merke til..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simen123

Tittet på tver i går. Sony v2000- Samsung 40 R72,M71 og panasonic Pv60 stod ved siden av hverandre. fargene på Sony så litt annerledes ut og litt forskjell i skarphet. men det kan være innstillinger. Synes designet på selve tven er klart finest på samsung. Når det gjelder R72 vs M71 så så jeg ikke stor forskjell på disse tvene. minimalt. men nå skal det sies at alle tvene hadde samme DVD som kilde. Mulig at forskjellen kommer klarere frem med TV-signaler som kilde? Synes sortnivået er ganske så bra på samsung-tvene, men når det kom veldig mørke scener så sliter samsung tvene i forhold til de andre. Sony og panasonic får fram detaljene på en mye bedre måte.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble isåfall skuffet når jeg fikk se Pirates of the Caribbean på Samsung M71. Hadde nettopp lest hvor rå denne tv'n var på Dingz.no, men kan ikke si meg det spor enig...

Mye mørke scener i denne filmen, og da var det stort sett grått og blått, lite svart... Til tv'ns soleklare forsvar skal det sies at den neppe var stilt inn noe særlig...

Men har vel i grunnen så smått kastet mine øyne på Sony W2000. I følge What Hi-Fi! er jo denne tv'n helt enorm... og skal ha et svartnivå som overgår Plasma... (dem om det da, men... sikkert...)

M71/N71 er jo helt rå på design... her slår de Sony W2000 helt klart. Men bildet bør vel nesten telle mest...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen vits å bestemme seg på grunn av det bildet man ser i butikken.
    Skjønner ikke hvorfor dere tar det opp engang. Alle vet jo at TVene må stilles inn skikkelig for å få det optimale bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsa
    Er ingen vits å bestemme seg på grunn av det bildet man ser i butikken.
    Skjønner ikke hvorfor dere tar det opp engang. Alle vet jo at TVene må stilles inn skikkelig for å få det optimale bildet.
    sant det. Men hadde en R75 hjemme i flere uker før jeg leverte den tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde også Samsung på lista over potensielle kjøp, men den er strøket der nå. Samsung takler ikke mørke partier. utrolig dårlig på dette. SONY er i en helt annen klasse her. helt tydelig at billedprosessoren/systemet er mye dårligere i samsung. (de har jo samme panel).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sier at Samsungen er dårlig på sortnivå - har dere testet tipsene som har kommet noen innlegg lenger opp(AntonX og hd28vs sine innlegg)? Det ble visst betydelig bedre etter å ha gjort disse justeringene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes ikke sortnivået er noe problem å snakke om SSB. bra til lcd å være det.
    det er mer samsungs evne til å få fram detaljer når scener blir mørke som gjør at jeg dropper kjøp. <fikk ikke dette til å bli noe bra på den R75'en jeg hadde. Synes ikke M/N ser noe særlig bedre ut på dette området. Ser man bort ifra dette er den en flott tv.

fra en test:

Det kraftige svartnivået, og påfølgende detaljtapet, viser seg å være et problem hele veien. Samsung har pøst på med store mengder svart, slik at mange elementer forsvinner ved mørke scener

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hd28vs:
    Den testet du siterer der er for R71 og R-serien fikk som kjent gjennomsnittlig dårligere testresultater enn det M-serien har fått. Jeg tror derfor ikke dette kan sammenliknes med M/N siden de ikke kjører samme bildebehandling som R-serien (hvertfall gjør ikke M det).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SSB
    hd28vs:
    Den testet du siterer der er for R71 og R-serien fikk som kjent gjennomsnittlig dårligere testresultater enn det M-serien har fått. Jeg tror derfor ikke dette kan sammenliknes med M/N siden de ikke kjører samme bildebehandling som R-serien (hvertfall gjør ikke M det).
    Jo det kan de.
    sett R71 og M71 opp ved siden av hverandre og du ser minimal forskjell.
    begge er dårlige når bildet er mørkt. M71 er litt bedre på farger/skarphet, men den er ikke noe bedre på details. uansett, forskjellen er ikke enorm når det gjelder R71 og M71.
    kjøp SONY sier jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SSB
    Dere som sier at Samsungen er dårlig på sortnivå - har dere testet tipsene som har kommet noen innlegg lenger opp(AntonX og hd28vs sine innlegg)? Det ble visst betydelig bedre etter å ha gjort disse justeringene.
    Nja, endel bedre ja men løser ikke problemet mye (med mindre den settes på høy men da blir bildet veldig mørkt). Lysstyrke må økes som sikkert er en ulempe.

Må advare om dårlig sortnivå på N71. Og følsom for dårlige signaler. Skulle gjerne ha visst hvor mye bedre de beste er på dette.
    hadde nevøen min på besøk og han sa det sorte var blått. Irriterende at TV´n må betraktes rett på for å unngå blåskjæret nogenlunde. Nevøen min er 5 år alså.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere andre som har N71 - hva synes dere om sortnivået? Er det virkelig blålig? Hadde bestemt meg for N71 nå men ble litt usikker igjen gitt.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •