Samsung LE32N71B - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 158
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    TV´n henta jeg idag. Jeg har sett endel på den uten å ha kommet med en konklusjon. Den er meget lekker men bildekvaliteten er jeg mere skeptisk til.
    Jeg tror det beror på LCD teknologien/HD TV.

Jeg mener bildet er bedre på rør -TV´n jeg kjøpte for 1000,-. Skal sammenligne senere.
    I dag syntes jeg svart nivået er bra men menglet detaljer i de mørkeste partiene. Når jeg nå ser i kveldslys er ikke sortnivået optimalt. Faktisk ganske blåsvart. Bildet er ikke alltid helt naturtro (kritiske øyne).

Det jeg bemerker er at den er veldig ømfintlig for signalet. Den avslører bildekvaliteten på kilden i en grad jeg ikke har sett med rør TV´n.

Lydkvaliteten er ikke til å leve med men det var jeg klar over. Eksterne høyttalere bør tilkobles noe jeg har tenk å anskaffe.

Tross litt skuffende kvalitet fra parabol beholder jeg den nok. Jeg må forske litt mere.

Ser nå på NRK kjempesjansen og bildet er ikke så værst bortsett fra blåstikk i de mørkeste partiene.

Ev en eller annen grunn fikk jeg ikke bilde igjennom komponent fra DVD. Noen som skjønner hvorfor?

Må legge til at jeg er ekstra kritisk som kameramann i NRK/TV2. Jeg er vant til å se "orginalbilder" på studiomonitorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, fant noe merkelig med N71B her:

lasta ned dette bildet fra samsung sine bilder av produkter!
    Det står HDTV 1080p oppe i høyre hjørne (lagre bilde og så zoom inn)! Men N71B er vel ingen Full-HD TV er den vel? Syns dette er merkelig:P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er mye rot på Samsung sine sider. De har sikkert bare brukt bilde av F71 tenker jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan jo hende! Surrekopper xD
    Men håper at et eller annet magasin eller en data/tv side kunne få testet 32N71B snart!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dingz Har i allefall testet 40".

Sortnivået irriterer meg... kan det være noe feil på N71´en?

kan da ikke være meningen å være så dårlig? Tross uskarpt bildet sees sortnivået klart på sidene. Det er så sort det blir.På en film med mye mørke sider er det uutholdelig. Kan ikke finne noen innstilling på dette.

Det blåsorte til venstre er slik det sees når vinkelen er 90 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dingz har vel bare testet M71 og ikke N71 så vidt jeg kan se..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det har du rett i..

Men M71 er identisk med N71 bortsett fra SMD teknologien som mange kritiserer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde veldig lyst til å kjøpe samsung, utrolig fint design på disse tvene. Men synes ikke de nye modellene er verdt prisen når det gjelder kvaliteten. Har selv hatt en R75 som jeg har levert tilbake. Synes heller ikke M/N71 er så mye bedre. Virker som om Samsung har gått 1 skritt tilbake i forhold til M61.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt ærlig så har jeg ikke peil på hva dere snakker om....på tven min er det krystallklart og fint bilde..men som sagt avhengig av kabeltven..noen kanaler er veldig flotte mens ander er dårligere....lenge leve canal digital..digitalt my ass...

når jeg ser det bildet som ble tatt så tenker jeg bare en ting...har du i det hele tatt stilt inn tven....for det virker som at du har altfor høyt lysnivå...derav det dårlige sortnivået, skru ned kontrasten og...fabrikkinnstillingene er ikke akkurat optimale.

svartnivået syns jeg er bra...men kanskje ikke like bra som min gamle panasonic bilderørstv...men så var det en veldig bra tv jeg hadde før.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler nok om hvor kritiske vi er. Noen synes en stereo til 1000 NOK spiller mer enn bra nok andre må opp i det mangedobbelte før de synes det spiller bra. Vi mennesker er veldig tilpassningsdyktige.

Jeg ser tydelige forskjeller fra program til program, og til og med når det klippes til et annet kamera. Det er jo naturlig siden alt er spillt inn med forskjellig utstyr. Det er kvalitetsforskjeller på opptaksutsyr som det er med TV-skjermer. Noen ser ikke forskjell på amatørkameraer til 50k og proffe til 1000k.

Sortnivået har ingenting med "lysnivået" å gjøre. Sortnivået og hvitnivået ligger på hver sin side av skalaen. Hvitt skal være så hvitt som mulig og sort så sort som mulig.
    Når dere ser på bildet kan dere sammenligne kanten på chassiet med de sorte kantene i ruta. Kanten er helt dyp sort mens i ruta er det mørkeblått. Det er det sorteset jeg får.Kan ikke justere dette. Tror det har med bakgrunnsbelysningen å gjøre, alså LCD teknologien.

Det går på endel bilder men det blir irriterende med f.eks en film som er spilt inn i mørke gater..

Og så sliter den med å gjengi detaljer like over sortnivået. Blåsort der også..

Krystallklart bilde har jeg bare sett på gode Rør-TV med et godt signal og HD material.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kremt...vel jeg jobber som selger så er nok temmelig kresen sjøl...

anlegget mitt koster nærmere 15 000 hvis du absolutt skal vite hehe

og du sier at lysnivået ikke har noe med sortnivå å gjøre...???
    hvor i verden har du vært de siste 10 årene?
    lcd teknologien er basert på pixler som blir lyst opp bakfra...høyere lysnivå jo mer gjennomskinn av lys...dermed så blir sort mer blåaktig som du beskriver...så skru ned lyset...så ja du har rett at det har med bakgrunnsbelysning å gjøre og da er den eneste muligheten å skru ned lysstyrken

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meningen åfornærme deg alså . Mere en generell uttalelse av at mange ikke er særlig kritiske.

Sortnivået har ingenting med lystyrke å gjøre. Nivået er naturlignok konstant uansett hvordan lystyrke eller kontrast er satt. Prøv selv om du ikke tror meg. Det har vel vært en kjent sak at LCD har slitt med gjengivelse i de mørkeste partiene. Men jeg trodde teknologien hadde kommet lengre med en ny modell i 2006! Må vi vente på SED TV´er før kvaliteten er tilfredstillende? De første kommer vel ut neste år etter hva jeg har hørt, men da kun store skjermer.

LCD teknologien har jeg ikke satt meg noen inn i, derimot har jeg greie på endel andre ting siden jeg er NRK-fotograf. Sortnivået endrer seg ingenting selv om jeg eksponerer fra sort til hvitt. Har også fabrev som radio-TV reperatør.

Forresten kan du ikke vite stort om lysstyrken på bildet fordi det har med eksponeringen på fotoapperatet å gjøre. Det er overeksponert men det brydde jeg meg ikke noe om fordi sortnivået er tydelig og korrekt vist (kun venstre side).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet mere på TV i kveld. Først satte jeg på en DVD. Skarpere bilde gjennom komponent. Bildet er veldig skarpt og fargene er meget naturtro. Ikke veldig sort. Blåskjæret er ikke så tydelig der de sorte flatene er små mens ved mørke scener er det ikke så bra. Det er litt sortere når en ser 90 grader på skjermen.

Satte over til TV 2 og ble overraska. Så skarpe bilder har jeg ikke sett, hva har skjedd? CRT TV´n ser ikke så skarp ut og er litt varmere. Tydelig at LCD er betydelig bedre når signalet er topp mens CRT myker opp et dårligere signal. Er signalet bedre sent på kvelden mon tro? Nesten ikke noe digital støy..
    Ser ut til det jeg sa om sortnivå/lystyrke var unøyaktig. Etter litt prøving ser det ut som sortnivået blir en smule mørkere når lystyrken redusers kraftig mens når lysstyrken økes mye dras alt opp. ops:

Har fått et klart bedre inntrykk i kveld faktisk. Nå vil jeg beholde den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...hva var det jeg sa

neida ble ikke fornærmet....bare måtte rette på det du sa både om kresene folk og svartnivå når det gjelder LCD tver

vil tippe at med ytterligere små innstillinger så er du der du ønsker å være
    svart vil aldri bli helt svart på lcd tver...men du kan nok komme enda nærmere...du har jo faktisk mulighet til å stille helt ned på rgb nivå på den tven så er virkelig gode muligheter til å få et fantastisk bilde...og seff jo bedre signal den tven får jo bedre vil den prestere

PS! Har faktisk gått til det skritt å selge 32" min....nå skal jeg ha meg 40" av samme tv

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo faktisk mulig at M71 er bedre enn N71 på dårlige signaler, da samsung representanten sa at M71 hadde en dyrere billedprosessor?...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som skiller dem er 100hz/SMD og design på bordstativet etter hva jeg har fått opplyst. Så signalprosseseringen skulle være identisk slik jeg har forstått det.

Konklusjonen er at LCD/HD er kresne på signalet og at sortnivået ikke er optimalt. Er signalet gost er kvaliteten meget høy.
    Design har gått foran lydkvalitet men det er uansett alltid bedre med eksterne høyttalere.

Flott fjernkontroll som sitter veldig godt i hånden.

Bildet er like støyfritt og klart i dag. Noe har skjedd... (?)..! Skarpheten er imponerende. Og den er virkelig lekker...!

Noen som har gode forslag til høyttalere? Liker ikke å sette over til HiFi´en annet enn med filmer/konserter eller opptak meg veldig god lyd. Noen små bokhøyttalere in hylla nedenfor hadde vært fint. Burde jeg ha hatt sub? Tror ikke det fordi dette blir da mest brukt ved tale. Ser HiFi klubben har et par Denon høyttalere med passe størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du ble fornøyd med tven antox=)
    Bare man stiller inn bildet på riktig måte så blir det sikkert bra. Er bare å vite hvor man skal stille inn hen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe denne tven, men er det like bra bilde på denne som M71?

Sendte mail til Samsung og fikk dette som svar:

"Funksjonsmessig så er det bare en forskjell på disse to modellene.
    M71 har en funksjon som heter SMD (Smooth motion driver) somskal gi noe
    bedre bildegjenngivning når ting beveger seg fort.
    M71 ervår toppmodell på markedet i dag og har mer påkostede komponenter
    i seg en N71."

Så da kan det jo virke som det er dårligere komponenter i N71.
    Ennå jeg leser på forumet her at de skal være like bortsett fra 100hz på M71.

Blir ikke klok på dette her

Er det verdt å betale 2000kr mer for å få M71?

Eventuelt hvordan er Sony KDL-40V2000 sammenlignet med disse tvene?
    Har sett litt på den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så ikke mye forskjell på N71 og M71 når jeg tittet på de i butikkene.
    Mulig at M71 er bedre, men det kunne ikke jeg se i hvertfall.

Og en produsent vil alltid si at den dyreste er den beste.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0