Flatskjerm og analog kabel-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flatskjerm og analog kabel-tv

Hei

Fattern skal ha seg en 37" flatskjerm og har dårlig analog kabeltv fra UPC. Noen som kan gi en anbefaling på tv til max 20.000.

Takker for svar

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatskjerm og kabel er aldri noen god kombinasjon uansett egentlig. Og i 37" størrelse er det nesten bare LCD tv'er tilgjengelig som gjør det enda verre. LG sin LB1r er ihvertfall en av de bedre. JVC LT37E70BU er også ganske bra men ikke fullt så detaljert som LG sin. Sony sin nye er bra og samsung skal ikke være så ille. De 2 sistnevnt har jeg ingen erfaring med selv dog, men vet de har fått positiv omtale er på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panna 37 pv-60? Er ikke plasma litt "snillere" på analog kabel

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp det er nok det beste alternativet. Eventuellt PV-600, gjør seg litt bedre som et møbel også

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma fungerer veldig bra på analog kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt vil han sannsynligvis få mer kvalitet igjen for pengene ved å kjøpe en billigere flatskjerm og skikkelig kilde som digital kabel, parabol eller digitalt bakkenett. Hvis ingen av disse fungerer så tilbyr bl.a. nextgentel IP-tv over ADSL.

-k

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du? I de fleste større byene nå er det mye fiber utbygging på gang og det er ofte rimelige tilbud tilknyttet det. Og det er overlegen bildekvalitet samt fullt utbygd for å støtte HD sendinger senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bor på kjelsås.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting. Han er litt skeptisk til plasma pga innbrenning, men dersom han skal fortsette med analog kabeltv så er vel plasma best

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg har dell 37" på vanlig analog kabel fra canal digital. Bra bilde synes nå jeg da. Så det å si at flatskjerm og kabeltv ikke hører sammen er å ta vel hardt i da...

Jeg har digital dekoder fra CD og bildet er særdeles bra på min PQ42-1. Det blir et bra løft fra vanlig analog kabel uansett.

Uansett bør man kjøpe flatskjerm fra et sted som kan ta ting i retur.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligner man en bedre CRT skjerm mot f.eks LCD på kabel signal så skjønner man fort hvorfor folk ikke anbefaler dette.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man en LCD på 30"(som vanligvis er reell bildeflate på en 32" CRT), så bør det nødvendigvis ikke se så veldig galt ut med en ålrait LCD-tv på vanlige analoge signaler. Hvis man sammenligner en dårlig 37" LCD mot en 32(30) tommers CRT så sliter LCDen ja.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    En kamerat av meg har dell 37" på vanlig analog kabel fra canal digital. Bra bilde synes nå jeg da. Så det å si at flatskjerm og kabeltv ikke hører sammen er å ta vel hardt i da...

Jeg har digital dekoder fra CD og bildet er særdeles bra på min PQ42-1. Det blir et bra løft fra vanlig analog kabel uansett.

Uansett bør man kjøpe flatskjerm fra et sted som kan ta ting i retur.
    Stor forskjell på kabel ja! Min søster bor på Kolbotn og har CD analog label. Hun har stort sett meget bra signal. Jeg bor på Tranby og har UPC analog kabel. Bare ræva. UPC er kastet på dør til fordel for parabol - en ny verden på 37" LCD ja. Snart kommer det fiberkabel på Tranby og da tror jeg UPC kan pakke sammen og reise sin kos. Vil ikke bli savnet .

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvorfor UPC bare driter i signal og kvalitet? Vil du ikke ha kunder? De kommer jo til å gå konkurs rimelig snart da...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe på det ja

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Jeg lurer på hvorfor UPC bare driter i signal og kvalitet? Vil du ikke ha kunder? De kommer jo til å gå konkurs rimelig snart da...
    Oftest er det faktisk huseieren selv som er skyld i dette. Signalet inn i hus/leilighet er som regel tipp-topp, men så har huseieren splittet dette tre steder, brukt ståltråd og hyssing frem til TV'en og en sliten, ødeklagt kontakt i enden. Dette er ofte gjort på 80 tallet da kabeltv kom. Dette funket jo bra med CRT'en. Vil anbefale folk å gå over kablene, sette inn en "ordentlig" husforsterker (IKKE den fra biltema til 29 kroner) før splittene og bytte kontakter FØR de kjøper skål. Har du mer enn en to-veis splitt, plugger type ca. 1950 med eksponert leder i støpslet, eller sprukket/brukket koakskabel sammen med strømledningen din sier det seg selv at signalet blir dårlig.

Har tilnærmet satelittkvalitet på UPC analog hos meg (jeg har begge deler) etter å ha investert noen hundrelapper og en søndag formiddag.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Oftest er det faktisk huseieren selv som er skyld i dette. Signalet inn i hus/leilighet er som regel tipp-topp, men så har huseieren splittet dette tre steder, brukt ståltråd og hyssing frem til TV'en og en sliten, ødeklagt kontakt i enden. Dette er ofte gjort på 80 tallet da kabeltv kom. Dette funket jo bra med CRT'en. Vil anbefale folk å gå over kablene, sette inn en "ordentlig" husforsterker (IKKE den fra biltema til 29 kroner) før splittene og bytte kontakter FØR de kjøper skål. Har du mer enn en to-veis splitt, plugger type ca. 1950 med eksponert leder i støpslet, eller sprukket/brukket koakskabel sammen med strømledningen din sier det seg selv at signalet blir dårlig.

Har tilnærmet satelittkvalitet på UPC analog hos meg (jeg har begge deler) etter å ha investert noen hundrelapper og en søndag formiddag.
    Er hus eieren selv skyld i dette? Hvis man har kjøpt en leilighet fra 2001 med 1 styk. kabel-tv kontakt så skulle man vel ikke trenge å kjøpe forsterker osv. Men jeg tror det er stor forskjell fra kommune til kommune. Her i Kongsberg er signalet super dårlig uansett...

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sarpsborg også, alle jeg kjenner der som har UPC klager på kvaliteten. Selv med kun ett stikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •