UPC/Bilde ol på Toshiba 32WL66Z

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UPC/Bilde ol på Toshiba 32WL66Z

Hei!

Har akkurat kjøpt meg en Toshiba 32WL66Z, og er egentlig veldig fornøyd med det. Betalte 8975 på Elkjøp, og føler det er en god pris.

Bestilte også Digital-TV fra UPC, og fikk det i posten. Fikk der med en ganske gammel dekoder, som kun har scart ut! Synes at bildet med dekoderen egentlig er ganske dårlig, og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med følgende:

- Finnes det noen måte å forbedre signalet gjennom Scart på? Over til HDMI, eller til komponent?
    - Noen som vet noe om en ny dekoder fra UPC?
    - Kjenner noen til denne TV’n, og kan hjelpe meg med hvilken bildeinnstillinger som er best?

Tar gjerne også imot synspunkter på UPS og Toshiba’n, da jeg eventuelt kan sende den tilbake til Elkøp i noen uker til!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen her som vet noe om denne TV'n, om innstillinger på den og som vet noe om UPC sin dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde den på "lån" via Elkjøps returordning. Stilte den aldri inn den gangen desverre, men husker at jeg opplevde noe rart i fotballkamper (UPC her også): at klokken, når den telte opp i kampene, så ble tallene uklart i halvt sekund før de "stabiliserte" seg og ble klar.. ikke vet jeg hva som gjorde det, men irriterte meg ihvertfall nok til at jeg ikke kjøpte den. Kanskje noe MPEG kompresjonsgreier?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bare sier du ikke opp UPC og bestiller skikkelig digital parabol system? Canal Digital får du til 10 kroner nå.

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv´n er bra den.
    Upc som er problmet ditt.
    Hvordan er den på dvd ?
    Og hva slags dvdspiller bruker du?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørg ihvertfall for å sende ut RGB over SCART på UPC dekoderen: Gå til Menyen, så My Service, Innstillinger, TV-type, og gå ned til "Velg SCART-kvalitet". Velg "høy kvalitet (RGB)" dersom det ikke allerede er gjort. Gå ut av menyen ved å føre den gule "boksen" ned til bildet i hjørnet, og trykke OK.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seasupplies
    tv´n er bra den.
    Upc som er problmet ditt.
    Hvordan er den på dvd ?
    Og hva slags dvdspiller bruker du?
    Ja, jeg har også hørt at denne tv'n er bra! Og er egentlig veldig fornøyd med den!

Jeg har en Phillips DVD3000H HDD-spiller. Kun scart på den, så det er kjedelig!

Men fikk en tilbake meldig fra UPC, som kan gjøre flere her glade:

------
    Takk for din henvendelse.

Dekoder-bytte vil gå i flere faser, Stavanger er idag sist ute når det gjelder dette byttet.
    Vi kommer forøvrig med Harddisk-dekoder med HDMI før påske 2007.
    Desverre er det lite vi kan gjøre med å gi deg en ny dekoder. Dettte grunnet at det nye utstyret går på en egen plattform, som betyr at hele stavanger må bytte dekodere samtidig.

Ha en fin helg, håper du blir fornøyd når vi lanserer vår nye platttform. Du vil får brev og dekoder per post når dette gjennomføres.
    ------

Det vil jo si at UPC kommer med nye ting i fremtiden! Vurderer å benytte meg av 14 dagers åpent kjøp, og levere hele digitalTV tilbake, men jeg får se!

Noen som har forslag til innstillinge på TV'n? Dekoderen er satt til RGB!

Lurer også på om noen vet om det blir bedre signal av å ha omformer fra scart til komponent?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hvorfor bare sier du ikke opp UPC og bestiller skikkelig digital parabol system? Canal Digital får du til 10 kroner nå.

...ikke alle steder man har lov til å sette opp parabol.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Snik sett opp en hehehe

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mafiametoder....

Sitat Opprinnelig postet av caines
    ... fordi styret i borettslaget/sameiet etc har inngått kontrakt med UPC. Så forbyr man parabol og skylder på at det ikke er pent, men i virkeligheten vil man tvinge alle beboerne over på UPC.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n: Du høres bitter ut!!! Men du kan bare se i blokkbebyggelse hvor det er mange muslimer som bor... De skal se alle slags kanaler de er vant med hjemmenfra.... Det er i og for seg greit det, men det ser jo ikke pent ut på utsiden når hver leilighet har en tallerken på utsiden!!!

For all del, jeg er langt fra rasist eller intolerant overfor andre religioner... som jeg kanskje fikk følelsen av å bli oppfattet som her...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Ingeniør'n: Du høres bitter ut!!! Men du kan bare se i blokkbebyggelse hvor det er mange muslimer som bor... De skal se alle slags kanaler de er vant med hjemmenfra.... Det er i og for seg greit det, men det ser jo ikke pent ut på utsiden når hver leilighet har en tallerken på utsiden!!!

For all del, jeg er langt fra rasist eller intolerant overfor andre religioner... som jeg kanskje fikk følelsen av å bli oppfattet som her...
    No problema - bor i enebolig og kan parkere hvor jeg vil, sette opp så mange antenner jeg vil (har parabol og UPC er kastet på dør, men nå blir det vel fiber tenker jeg) og pisse midt på plenen hvis jeg vil :-D . Men jeg har bodd i sameie og vet hvordan det funker....aldri mer !

Når det gjelder muslimene så gjør det vel som de vil uansett. Hvis de ikke får vilja si så truer de vel bare med å sprenge seg i lufta :-D . Da er vel eneste løsningen å flytte å la de få ha blokka for seg selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tråden gle jo fort ut!

Er det noen som kan hjelpe meg med mine spørsmål?? Vurderer å benytte meg av "låneperioden" til Elkjøp på 30 dager!

Egentlig veldig fornøyd, men føler svartskjæret i den er litt for dårlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror fort du må legge noen tusenlapper til på bordet om du vil ha særlig bedre bilde enn du har nå!!! Du klager litt på sortnivået, men tror jeg ville valgt å gå ned litt på sortnivå, enn å miste detaljene i bildet slik det er på R71....

Jeg har selv M71 og er litt irritert på at den har "mindre detaljer" på sorte områder enn M61... Tror det har med ekstra "black filter" som samsung har stappa oppi TVen... er ikke sikker på om jeg liker det???...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Jeg har selv M71 og er litt irritert på at den har "mindre detaljer" på sorte områder enn M61... Tror det har med ekstra "black filter" som samsung har stappa oppi TVen... er ikke sikker på om jeg liker det???...
    dette var en av grunnene til at min gikk tilbake. Har du sett noe på V-2000(sony) om den er noe bedre på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke sett v2000... bare i butikk... men det er jo samme panel som sitter i de to tvene, så det er jo grunn til å tro at forutsetningene for dem to er like... Det som jeg tror skiller dem er billedprosessoren...

Det kan jo også være at sony ikke har stappa oppi det black filter greiene... men jeg liker ikke sony "looken"... Alle farger blir kunstig "pene"... Det går igjen i alt... Skulle kjøpe videokamera her for noen år siden, og da kom det frem at sony satset på varme, myke farger som fikk menneskene til å se "penere" ut... mens panasonic hadde en mer naturlig fargegjengivelse... Men noe "hardere" farger.... Tror de har fortsatt med dette ennå...

Jeg sier ikke at det er feil med hverken det ene eller andre alternativet, men sony Looken funker ikke for meg... Jeg liker kaldere bilder og ikke så pene mennesker!!!...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •