Plasma og Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Plasma og Xbox 360

Går med planer om å kjøpe ny TV, og har i utgangspunktet vært på jakt etter LCD i og med at jeg allerede har en Xbox 360. Men ettter et besøk hos en lokal forhandler ble jeg overbevist om at Plasma er tingen.

Ser MYE fotball (travle tider med Tippeliga, CL og Premier League). Men også litt film (DVD og streaming fra PC via Xbox), og noe spilling på Xbox 360en. TV-kilde er forøvrig Dreambox og parabol.

Det jeg lurer på er om det vil være merkbart stor forskjell på kvaliteten på 360 på en LCD vs Plasma. Ser jo at LCD anbelfales som "konsoll-TV", men duger plasmaen til dette?

Er klar over innbrenningsproblematikken, men er ikke bekymret for dette (nevnte forhandler mente det ikke var et problem i forhold til mitt bruk).

Er snart på vei til butikken for å kjøpe og tror nok jeg kommer til å ende på en Panasonic TH37PV60 (42 blir for stor for min stue).

Er det fornuftig eller bør jeg fortsatt gå for LCD?

Takker for svar/innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma TVer blir bedre og bedre av dem som kommer, men spill med veldig høy kontrast annbefales da ikke å spille lenge på en plasma TV, så har du jo f.eks skytespill som varer en del timer å gå igjennom, hvist æ kan nevne f.eks, Grand Theft Auto, Halo eller Lignende som har meny som viser hvor mange skudd du har igjen hele tiden i tillegg til magasin og hvilket våpen du har fremme, liv osv som står der hele tiden er dette ikke bra for plasma...

Så er det Bilspill burde gå greit på Plasma som f.eks Need for Speed hvor du har ett og ett Race hvor du kun har noen ting som vises fast i noen minutt mellom hvert race, men med pause mellom racene...

Det er liksom bare dette LCD tåler bedre, i tillegg har LCD generelt bedre Responstid og oppløsning, selvsagt med TV og DVD så er mindre oppløsning og bedre Bildebehandling best, men plasma må du opp i 50 tommer hvist du vil ha 1366 x 768 i oppløsning...

Så broren min kjøpte en 50 tommers plasma kan jeg nevne og jeg kjøpte en 40 tommers LCD, så det finnes ikke noe fasit, selvsagt han spiller bare FIFA.

Selvsagt jeg kunne heller tenkt meg en Plasma til å se film med enn LCD, men generelt så bruker jeg å spille mere enn å se film, dessuten jeg vile har trygg mulighet å koble den til PC uten å ha innbrenning...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at LCD har bedre oppløsning. Men er det likevel merkbart stor forskjell? En plasma støtter jo også 720p?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    Plasma TVer blir bedre og bedre av dem som kommer, men spill med veldig høy kontrast annbefales da ikke å spille lenge på en plasma TV, så har du jo f.eks skytespill som varer en del timer å gå igjennom, hvist æ kan nevne f.eks, Grand Theft Auto, Halo eller Lignende som har meny som viser hvor mange skudd du har igjen hele tiden i tillegg til magasin og hvilket våpen du har fremme, liv osv som står der hele tiden er dette ikke bra for plasma...

Så er det Bilspill burde gå greit på Plasma som f.eks Need for Speed hvor du har ett og ett Race hvor du kun har noen ting som vises fast i noen minutt mellom hvert race, men med pause mellom racene...

Det er liksom bare dette LCD tåler bedre, i tillegg har LCD generelt bedre Responstid og oppløsning, selvsagt med TV og DVD så er mindre oppløsning og bedre Bildebehandling best, men plasma må du opp i 50 tommer hvist du vil ha 1366 x 768 i oppløsning...

Så broren min kjøpte en 50 tommers plasma kan jeg nevne og jeg kjøpte en 40 tommers LCD, så det finnes ikke noe fasit, selvsagt han spiller bare FIFA.

Selvsagt jeg kunne heller tenkt meg en Plasma til å se film med enn LCD, men generelt så bruker jeg å spille mere enn å se film, dessuten jeg vile har trygg mulighet å koble den til PC uten å ha innbrenning...
    Hvor i all verden har du at LCD har bedre responstid? Plasma opprerer ikke med responstid, mens LCD er på rundt 8ms.

Dessuten har plasma lik oppløsning, men klarer ikke den samme oppløsningen ned mot 32". Plasma må opp på 37" og oppover.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme valget, men falt på plasma i forrige uke etter å ha testet 360 på både lcd og plasma (nye samsung og panasonicmodellene). Bildet blir mer lyssterkt og klart på lcd på spill. Ellers vinner plasma på film og tv i mine øyne. Resultatet er derimot ikke crap når jeg spiller på min pv60. Tenker at kvaliteten øker med maks 30 % hvis jeg hadde brukt en lcd-skjerm. Dette inntrykket er selvsagt sterkt subjektivt.

Når det gjelder retention, er det tydelig på min plasma etter 3-4 timer med spill der elementer står i ro. Etter noen timer med tv eller annen titting er dette imidlertid borte, og ikke noe stort problem for meg ettersom det bare er synlig hvis jeg ser etter dette aktivt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en TH-37PV500 som jeg har kobla sammen med en HDDVD spiller og Xbox360, bruker xboxen til å streame filmer og tvshow med meget godt resultat. jeg er ikke i tvil, Plasma er langt bedre til film/tv enn LCD. Når det gjelder fotball er også plasma bedre. Eneste problemet med fotball sendinger er f eks. TV3 sine cl sendinger har så lav bitrate at på en flattv blir ikke bilde særlig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill! Kan være et godt valg med andre ord...

Er innstilt på PV60, men etter å ha vært en runde hos de lokale forhandlerne er jeg veldig usikker. Vanskelig å bedømme noe som helst ut i fra signalene som fordeles ut på 20 TVer i hele butikken. (Elkjøp/Expert). Eneste jeg er bestemt på er at den ikke kan være større enn 37".

Så også i siste nummer av Lyd og Bilde at Toshiba 37WL66Z kom veldig bra ut i test. Noen som har erfaringer med denne?

Fått pris på 37PV60 til 16 500,- hos butikken på hjørnet (eneste forhandler med peiling jeg har vært hos...) Tror jeg slår til hvis ingen overtaler meg til å gå for Toshibaen... :-D

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo sett på elkjøp at dem selger 42pv62 til 15.800,- da... men det var vel kanskje et tilbud som ikke er mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Har jo sett på elkjøp at dem selger 42pv62 til 15.800,- da... men det var vel kanskje et tilbud som ikke er mer?
    Ja, men 42 blir for stor for min stue. + Frakt og fot/veggfeste blir det fort mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox 360 og PV60

Kjøpte meg 42-tommer'n (PV60) for en tid tilbake, og har brukt den sammen med Xbox'en i et par måneder nå... Jeg ANGRER på at jeg ikke kjøpte LCD, da innbrenning blir et rimelig aktuelt tema. Det skal sies at jeg har hatt opp mot 10 timers økter med oblivion i det siste, men resultatet av dette er at på helt hvit/lys bakgrunn har jeg nå helse, mana og utholdenhets indikatorene så vidt synlig nede i venstre hjørne. Det synes stort sett ikke og du må se godt etter på lys bakgrunn for å se det, men det er like fullt irriterende etter å ha brent 20 lapper på en TV.

Når det gjelder oppløsningen så får man 1080i fra xbox'en for øyeblikket og det klarer jo alle HD-plasma TV'er, så oppløsning er vel et ikke-tema. I tillegg slipper man jo ting som etterslep og kontrastproblemer på en plasma i motsetning til LCD. Så spiller du litt, ville jeg gått for plasma, men spiller du mye kan som sagt innbrenning bli et problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •