32" LCD-TV til Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

32" LCD-TV til Xbox 360

Skal kjøpe meg en ny tv til min Xbox 360. (Noe som også er viktig er at jeg kun har tv-signaler via tv-antenne. En del tv'er takler sånne signaler bedre enn andre. Men den skal også kobles til tuner seinere) Er det noen som har noen tips til en bra tv? Helst en pris imellom 8000-14000kr. Har hørt at LG er ett bra merke. Hvilke innganger bør jeg ha på tv'en? HVilke spesifikasjoner bør jeg se etter? Bør jeg koble xboxen med hdmi eller komponent? (hva er egentlig forskjellen?) Noen som har noen navn på en bra tv?

Alle tips tas mot med takk

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 360 har ikke HDMI utgang (men du bør TV som støtter HDMI uansett). Til 360 så må du bruke komponent eller VGA tilkobling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Xbox 360 har ikke HDMI utgang (men du bør TV som støtter HDMI uansett). Til 360 så må du bruke komponent eller VGA tilkobling.
    Ok. Å hva er best av komponent og VGA? Har du noen sider som selger slike kabler? Hva bør jeg kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hdmi kabel til xbox360 er nå lansert, mener det er monster som har kommet frem med denne kabelen

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er virkelig spent på hva konklusjonen blir her, min gamle crt-traver har takket for seg og siden jeg også får signale fra en god gammeldags veggantenne er jeg dermed i samme situasjon som trådstarter.

Jeg bruker projector til filmtittingen, så tv'en blir kun brukt til X-box og bittelitt tv-titting.
    Siden jeg ser veldig lite på tv så har jeg ikke planer om å investere i parabol nå når digitalt bakkenett er like om hjørnet, så dersom det finnes en LCD-TV med god tuner jeg kan bruke sammen med den analogt bakkenett intill jeg får digitale signal hadde jeg fått mye kredit med samboeren. Hun må nyte de daglige dosene med Hotel Cæsar på en reisetv, og det setter hun ikke særlig pris på....

Newcomer Eirik81 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doktorn
    Ok. Å hva er best av komponent og VGA? Har du noen sider som selger slike kabler? Hva bør jeg kjøpe?
    hei du , jeg har en samsung 40r72b og bruker den originale microsoft 360 vga kabelen og er veldig fornøyd med den. forskjellen på komponent og vga på xbox360 er at vga gir deg ett skarpere og mer detaljert bilde enn komp.
    komponent er bra den også , men du går glipp av endel detaljer :-D

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik81
    hei du , jeg har en samsung 40r72b og bruker den originale microsoft 360 vga kabelen og er veldig fornøyd med den. forskjellen på komponent og vga på xbox360 er at vga gir deg ett skarpere og mer detaljert bilde enn komp.
    komponent er bra den også , men du går glipp av endel detaljer :-D
    Jeg bruker også VGA tilkobling. Den er en anelse skarpere med VGA enn med komponent, men VGA har litt blassere farger en komponentsignalet (men det kan en som regel justere bort). Forutsetning for å bruke VGA kabelen er at du får til 1:1 pikselmapping. Får du ikke det så kan du like godt bruke komponentsignal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Jeg bruker også VGA tilkobling. Den er en anelse skarpere med VGA enn med komponent, men VGA har litt blassere farger en komponentsignalet (men det kan en som regel justere bort). Forutsetning for å bruke VGA kabelen er at du får til 1:1 pikselmapping. Får du ikke det så kan du like godt bruke komponentsignal.
    Jeg har en LG37LB1R. Bør jeg bruke VGA eller Komponent på den? Noen som har noen synspunkter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •