Hvilket TV bør jeg kjøpe??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket TV bør jeg kjøpe??

Skal kjøpe nytt tv, men har ikke så veldg god peiling på plasma/lcd tv. Jeg skal maks ut med rundt 15-16000 kr. Tv skal brukes til tv titting(viasat parabol) og til å se dvd filmer. Også viktig at det har minst en hdmi kabel.

Takker for svar.

Ps: Gi negative og positive sider med tv dere foreslår....

Vil også gjerne ha svar fra folk med erfaringer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har akkurat handla meg TV sjøl, og har sett litt rundt på forskjellige apparater...

Ville kanskje anbefale LGPC1RR (Litt lavt sortnivå, men innebygd opptaker)
    eller Panasonic PV60 i enten 37" eller 42", kan være den heter PV62, men det er den samme TVen.

Disse er begge plasmaskjermer og får veldig gode tilbakemeldinger på gode bilder, selv på analoge signaler!!

Jeg kjøpte selv en 40" LCD (Samsung M71), men for å være ærlig er jeg ikke en aktiv nok bruker til å ha LCD fremfor Plasma... hehe... Driver ikke med Spillkonsoller og slike ting... Jeg SER på TV...

Det som gjorde at jeg valgte LCD var at kvaliteten på bildene var relativt gode, selv på kabel signaler!!! Og at den ser bra ut!!! men da må du nok opp i nærmere 20.000,- for å få litt bedre LCDer av akseptabel kvalitet...? Hvis ikke du går for 32" da...

En annen ting er at LCD kommer stort sett i naturlig 16:9, mens Plasmaene ikke kommer med det før 50"... (stort sett)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jsyver01: Skjønner ikke noe av argumentene dine for kjøp av LCD/plasma..?

Slutt å gruble og kjøp Panasonic PV60. Suverent beste TV i prisklassen.

PS. Jeg har ikke denne TVen selv, så dette er ikke et "Kjøp samme TV som min for den er best"-innlegg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    jsyver01: Skjønner ikke noe av argumentene dine for kjøp av LCD/plasma..?

Slutt å gruble og kjøp Panasonic PV60. Suverent beste TV i prisklassen.

PS. Jeg har ikke denne TVen selv, så dette er ikke et "Kjøp samme TV som min for den er best"-innlegg.
    Enig :-P

Har heller ikke slik flat skjerm, men det er vel "opplest og vedtatt" at dette er det beste kjøpet i denne prisklassen, eller?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager!!!

Det gikk litt fort, sitter på jobb og følger litt med av og til. Noen ganger går det litt fort...

Ville bare si at jeg som dere mener pv60 eller 62 er beste kjøpet, dersom man ikke må bla opp 20.000 som jeg har sett noen plasser.

Jeg skrev at jeg kjøpte LCD, litt for at det skulle være et alternativ til Plasma... Folk vil nok karakterisere meg som en plasma bruker, men jeg er veldig bra fornøyd med LCD foreløpig!!! og jeg kommer nok til å bruke skjermen mer og mer til PC også... Et lite poeng her er at en slik TV koster noe mer enn oppgitt budsjett som var 15-16000... men også at du kan bli fornøyd med noe som man selv velger, framfor å bli anbefalt noe som ikke passer ens personlige preferanser, selvom preferansene kan være "FEIL"...

Men vet det gikk fort... Sitter på jobb idag også, så det er ikke sikkert dette ble så oppklarende heller!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •