Panasonic 50PV600 eller Pioneer 507xa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 50PV600 eller Pioneer 507xa

Hei

Hvem bør man velge av Panasonic TH-50PV600 og Pioneer PDP-507xa uavhengig av evnt prisforskjeller. Den kommer til å være i et relativt lyst rom med mye vinduer.

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg skulle valgt mellom pv600 og 506 ville jeg endt på 506 etter noe vurdering. Skulle jeg valgt mellom pv600 og 507 hadde valget vært enkelt: 507! Den er "en generasjon" nyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en generasjon nyere?? Sikker på at du ikke mener at 507'en er en generasjons nyere enn pv500 og ikke pv600, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det stemmer. PV600 er vel bare en del måneder gamlere enn 507.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å lese head-to-head tester av 507 og pv600 (har noen sett en allerede?), og ikke minst se dem ved siden av hverandre selv. Har sett 507, men ikke pv600 Jeg ville satt pengene mine på Pio, men det er vel kanskje mest fordi jeg har blitt såpass imponert av tidligere Pioneer produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har vel mindre risiko for innbrenning, ihvertfall på tidligere modeller tror jeg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7. generasjon skal være like godt beskyttet mot innbrenning som 5.generasjon, hvor det ikke var et problem. På 6g skjermene innrømmer også Pioneer at det var lettere å få innbrenning, eller ihvertfall litt after-image.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo litt lyst på den nye sharp'en hvis den viser seg å være en sterk utfordrer.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Panasonic har vel mindre risiko for innbrenning, ihvertfall på tidligere modeller tror jeg.
    Innbrenninger er det mulig å få på siste modellene til Panasonic også. Er nok dessverre en svakhet ved plasma-teknologien.

http://avforum.no/forum/tv-apparater/41954-plasma-og-xbox-360-a.html

"Kjøpte meg 42-tommer'n (PV60) for en tid tilbake, og har brukt den sammen med Xbox'en i et par måneder nå... Jeg ANGRER på at jeg ikke kjøpte LCD, da innbrenning blir et rimelig aktuelt tema. Det skal sies at jeg har hatt opp mot 10 timers økter med oblivion i det siste, men resultatet av dette er at på helt hvit/lys bakgrunn har jeg nå helse, mana og utholdenhets indikatorene så vidt synlig nede i venstre hjørne. Det synes stort sett ikke og du må se godt etter på lys bakgrunn for å se det, men det er like fullt irriterende etter å ha brent 20 lapper på en TV."
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det skal sies at jeg har hatt opp mot 10 timers økter med oblivion i det siste, men resultatet av dette er at på helt hvit/lys bakgrunn har jeg nå helse, mana og utholdenhets indikatorene så vidt synlig nede i venstre hjørne. Det synes stort sett ikke og du må se godt etter på lys bakgrunn for å se det, men det er like fullt irriterende etter å ha brent 20 lapper på en TV."
    Har du prøvd å la tv'en stå på med snø på skjermen i noen timer? Det kan brukes for å fjerne after-image i mange tilfeller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •