Beste 32" LCD for analoge signaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Beste 32" LCD for analoge signaler

Hei,
    Min lille 21" blir i minste laget når alle kanaler begynner å sende i 16x9. Har tidligere hørt mye skryt av Samsung M61B (?) hva gjelder god TV-kvalitet på analoge signaler. Men denne er nå gått ut av produksjon. Tips til andre modeller som er gode på analoge signaler? Prisleie er "medium" (10k - 14k). Takknemmelig for tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungs M71 var faktisk ganske bra på analoge signaler!

Jeg har 40" av samme type, og er fornøyd med bilde gjennom UPC kabel... Men du må ikke forvente Digital- kvalitet...

Jeg hadde også bestemt meg for M61, men kjøpte heller den nyere modellen, uten at jeg vet om det var lurt... Jeg var knallfornøyd med M61... Heller litt dårligere sortnivå, enn å miste alle detaljene...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips Pixel plus tv'er er ikke så ille på analoge signaler (Tenker da kun på 9XXX serien. Samt LG sine bedre modeller LB1r og snart LB2r. JVC LT32E70BU, og sony sin nye modell skal visst være bra men denne har jeg ingen erfaring med.

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her med en Sony KDL-32V2000 som jeg er kjempefornøyd med. Valget mitt stod mellom Samsung M61 og Sony V2000. På hifiklubben i Stavanger fikk jeg sett begge og brukte over 1 time for å finne forskjeller. Jeg var mest interressert i å prøve "dårlige" signaler siden jeg kjører analog kabel.

Med det samme jeg startet sammenligningen falt valget på Samsugen, det var skikkelig skarpt bilde med trøkk i. Sonyen virket da litt blass. Men etter å ha lekt litt med instillingene og har brukt en del tid foran TVene skinte Sonyen mer og mer igjennom som en mer behagelig TV. Dette sammen med veldig bra kontroll på sortnivå og en fremragende støy reduksjon førte til at det ble Sony på meg.

Du får prøve å få en test, men anbefaler deg å se deg en del om. Et bra review på Sonyen leser du her: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61818

Eneste negative er at VGA ikke støtter 720p.

Erlend

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungs M71: Fint utseende, noe høy pris med 15000 på komplett. Tidligere hørt om gode erfaringer med lillebroren M61.Likter TV'en godt.
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325498

Philips 32PF9531: Har siklet på denne en stund. Synes prisen har vært for høy, men ser at Siba nå selger denne for 14 700. Fortsatt noe høyt - men et alternativ. Pent design.
    http://www.siba.no/product/product.a...tifier=NO25013

Hva er forresten forskjellen på denne og PHILIPS 32PF9968 som selges på Elkjøp til 19000? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...IPS%2032PF9968

LG LB1R: Kanskje det peneste utseende. Innenfor pris-range. Hørt mye bra om denne TV'en.
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318402

Sony KDL-32V2000:Pen. Overkommelig pris med 14 000 kroner. Fint utseende. Takk for flott sammenligning av denne med Samsung M61, FEYD. Hva vil det forresten si at den ikke takler 720p over VGA? At ikke kobling av PC (laptop) fungerer særlig bra?
    http://www.strettoshop.no/PartDetail.aspx?q=p:941301

Skal ta LG LB1R og Sony KDL-32V2000 nærmere i øyesyn denne uken. Blir spennende.

Har dere (eller andre) flere kommentarer så er det selvfølgelig bare å fyre løs! Veldig takknemlig for tips.

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den ikke tar 720p over VGA kontakten betyr at feks. at 1280*720 ikke er en godkjent/støttet oppløsning. De anbefalte oppløsningene er:
    * 640*480
    * 800*600
    *1024*768
    *1280*768
    Jeg merket begrensningen med en X2VGA adapter på en moddet Xbox. Som du ser over så er de fleste vanlige PC oppløsninger støttet.
    Dette problemet med 720p vet jeg ikke om er et problem med andre modeller, men det er verdt å merke seg.

Feyd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. De oppløsningene du nevner er typiske 4x3 oppløsninger og ikke 16x9 oppløsninger? Vil det si at man da får svarte felter på siden på TVen eller at bildet blir strukket ut mot sidene? Ikke at dette er helt avgjørende for mitt valg, men greit å vite. Vil vel klare meg greit med 1024x768 eller 1280x768 dersom jeg kobler til PCen.

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg faktisk ikke prøvd enda. Skal se om jeg får kjørt en runde til helga. Men du har rett i det med 4:3 forholdet. Hmm. Eneste 16:9 er vel 1280*768. Og det støtter så og si alle PCer i dag.

VGA for min del var viktig, men har nå gått over til komponent. Forskjellen i bildekvaliteten var minimal. Men jeg skal teste til helga og poste her.

Feyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •