Hvilken 50" velger man; Pana TH-50PV60 / Pio PDP-507XA versus JVC LT-46Z70B(1920x1080

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 50" velger man; Pana TH-50PV60 / Pio PDP-507XA versus JVC LT-46Z70B(1920x1080

Ønsker å gå fra 42" til 50". Har plukket ut følgende 4 kandidater; Panasonic TH-50PV60
    Panasonic TH-50PV600
    Pioneer PDP-507XA
    JVC LT-46Z70B (1920x1080) Kommer november.

Ser alle ligger i samme prisklasse 30 - 35 k.

Hvilken av disse 4 er best - utelukkende på bilde?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Alltid vanskelig å sammenligne LCD og plasma sånn direkte, men de to mest generelle differansene er:

-LCD er skarpere, spesielt på 1920x1080
    -Plasma har langt bedre dynamikk pga høyere kontrastomfang (4000:1 vs. 1300:1)

I tillegg er det jo en liten innbrenningsfarge på plasmaen du ikke har på LCD (selv om denne i praksis ikke er noe issue med mindre du spiller flight-sim døgnet rundt...).

Jeg foretrekker fremdeles plasma, men skarpheten og klarheten fra en 1920x1080 LCD er ikke til å unngå at en blir imponert over... Har du tilgang til skikkelige TV-signaler og ser lite på film er vel kanskje LCD vel så greit... Når det kommer til film er imidlertid plasmaen utvilsomt langt overlegen, 1300:1 på LCDene er rett og slett ikke tilstrekkelig.

Når det er sagt er jeg spent på neste generasjons Full-HD LCD-TVer med ekte LED bakbelysning. DA begynner det å spøke for plasma, for dagens LED klarer rundt 2000:1, og da skal en ikke se bort fra at neste er oppe i 3000:1 eller mer...

Som en sidenotis viste Sharp en LCD-TV med over en million til en på IFA-messen i år, og selv om denne ikke er noe de har gått ut med lansering rundt (og dermed skaper en viss grad av "negativ" forventning i markedet skulle en tro...), vitner den jo om hva fremtiden har i vente...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv i samme situasjon selv. Har LCD nå,men savner Sortnivået på Plasma ved film i mørket. Selv vurderer jeg Pioneer 507XA, LG RZ47LB2F og det virker som Sharp LC46/52XD1E er kommet opp som en aktuell kandidat hvis den yter bra bilde i virkeligheten og har 1:1 Pixel på PC.

12000:1 i dynamisk kontrast er meget bra på LCD noe som burde gi et OK sortnivå. 1500:1 i "ekte" kontrast iflg Sharp.se

Ulempen til 1920*1080 LCD paneler kan bli skarpheten på beveglige bilder der er Pioneer meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Alltid vanskelig å sammenligne LCD og plasma sånn direkte, men de to mest generelle differansene er:

-LCD er skarpere, spesielt på 1920x1080
    -Plasma har langt bedre dynamikk pga høyere kontrastomfang (4000:1 vs. 1300:1)

I tillegg er det jo en liten innbrenningsfarge på plasmaen du ikke har på LCD (selv om denne i praksis ikke er noe issue med mindre du spiller flight-sim døgnet rundt...).

Jeg foretrekker fremdeles plasma, men skarpheten og klarheten fra en 1920x1080 LCD er ikke til å unngå at en blir imponert over... Har du tilgang til skikkelige TV-signaler og ser lite på film er vel kanskje LCD vel så greit... Når det kommer til film er imidlertid plasmaen utvilsomt langt overlegen, 1300:1 på LCDene er rett og slett ikke tilstrekkelig.

Når det er sagt er jeg spent på neste generasjons Full-HD LCD-TVer med ekte LED bakbelysning. DA begynner det å spøke for plasma, for dagens LED klarer rundt 2000:1, og da skal en ikke se bort fra at neste er oppe i 3000:1 eller mer...

Som en sidenotis viste Sharp en LCD-TV med over en million til en på IFA-messen i år, og selv om denne ikke er noe de har gått ut med lansering rundt (og dermed skaper en viss grad av "negativ" forventning i markedet skulle en tro...), vitner den jo om hva fremtiden har i vente...
    Jeg får nesten korrigere litt her, for vi viste en 65 og en 32" lcd monitor på IFA med en million til en i statisk kontrast, ikke en tv.
    Et slikt kontrastforhold "krever" jo et relativt mørkt rom for å kunne verdsettes da, men som lygren sier så forteller jo dette litt om hvor vi i SHARP beveger oss.

Hva gjelder kontrastforhold på våre 8. generasjon lcd paneler, som finnes i nye XD1 serien så VET jeg at dere vil bli veldig fascinert av bl.a. sortnivået.. enough said..:-D

I tillegg er responstiden på panelet veldig hurtig, med en klasseledende tid på 4ms , noe jeg mener er helt nødvenig på apparater så store som 40-50+"
    Noe mindre enn dette blir for dårlig nå framover tror jeg.
    Elektroniske bit benders kan løse noen problemer ift responstid, men ikke den fysiske begrensingen til et panel på f.eks 8ms er jo der uansett.

Vi viser forresten noen av de nye skjermer på elektroworld messen i lillestrøm,kom innom og se for dere selv!
    Vi meldte oss på i siste liten så vi får ikke gitt full gass der med den feiteste standen , men kanskje vi har de feiteste lcd tvæene...;-P men vi er iaf tilstede der, det får duge sånni første omgang!

Joel :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke bli "fascinert" av sortnivået på XD1 serien. Hvis det ikke er bedre enn på de beste plasmaene vil jeg ikke ha TVen.
    Det samme gjelder responstid.

Nå som 1080P plasmapanelene kommer, forsvinner jo litt av argumentet for lcd igjen.
    Det holder ikke med bare det ene argumentet at lcd ikke har innbrenningsfare. Alt annet peker fortsatt i favør plasma.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •