Noen som kan svare hvordan de nye Pioneer plasma er på innbrenning.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Noen som kan svare hvordan de nye Pioneer plasma er på innbrenning.

Er det noen som har fått testet dette,kjøper ikke ny Pioneer før
    jeg har leset en bekreftelse på det.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rondo
    Er det noen som har fått testet dette,kjøper ikke ny Pioneer før
    jeg har leset en bekreftelse på det.
    Var på HiFi messa i Stavanger og snakket med folkene fra Pioneer. De kunne forsikre meg om at innbrenning var historie, så framt en utførte en "innspillingstid" på 400 timer! Det skulle være et eget program for nettopp dette, som viste "snø" på skjermen.
    Jeg spurte ikke mere, men går ut i fra at man slipper å se på snø i 400 timer før man går løs på TV og film, he he.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rare greier. Jeg spurte representanten fra Pioneer om det samme, uten å gi inntrykk av at jeg visste hva innbrenning var. Han sa at de nye plasmaene skulle være mindre følsomme enn 6. generasjon, men at man burde benytte lav kontrast de 200 første timene. Snø-program har de ikke.

Mao. divergerende svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en 436 xde på soveromet. har sovna mange ganger med den på hallmark osv. ikke noe tegn til innbrenning der nei.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp tatt i bruk min 507, har ikke funnet noe i bruksanvisning om innkjøring. Har derimot lest at man bør unngå stillbilder og tekst-tv over lang tid. Nå vet jeg ikke hvor mye man bør redusere kontrast, men dersom en skal redusere i 400 timer vil antagelig det si et halvt år for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt to stk 436xde,de som sier at man ikke får imdlertidig innbrenning,snakker bare tull,jeg solgte den første 436xde, det var en selger som sa at den nyeste versjonen hadde fått en ny oppdatering,kjøpte da en ny 436xde,av siste versjon,men den var ikke på noen måte
    bedre,10-15 min på tv Norge så hadde du logoen et par dage før den forsvant,hadde tven stånde på 24 timer i døgnet,15 av de timene var med snø for og få vekk logoene,begge tv var et mareritt for meg,man får angst av og se på tv,kan fortelle at jeg i ettertid har prøvd Panasonic pv-600,en fantasisk tv når det gjelder innbrenning,for det er ikke problem i det heletatt,men desverre har den ikke den smellen hverken i kontrast eller farger som Pioneer har,så den ble lever tilbake til forhandler, jeg avventer med nytt kjøp av Pioneer,til det er bekreftet at dette problemet er forsvunnet....:|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe problem med logoer hittils på 507'en min. Var litt spent på om resultatvisningen til TV2 oppe i venstre hjørne skulle henge igjen etter fotballkampen, men den forsvant sammen med resten da jeg skiftet kanal. Men TIL 3- Brann 1 kunne jeg jo gjerne hatt der en stund!

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stesch
    Men TIL 3- Brann 1 kunne jeg jo gjerne hatt der en stund!
    Ja den logoen er sjelden vare!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Var på HiFi messa i Stavanger og snakket med folkene fra Pioneer. De kunne forsikre meg om at innbrenning var historie, så framt en utførte en "innspillingstid" på 400 timer! Det skulle være et eget program for nettopp dette, som viste "snø" på skjermen.
    Jeg spurte ikke mere, men går ut i fra at man slipper å se på snø i 400 timer før man går løs på TV og film, he he.
    Det samme sa de til meg.

"Sett -20 kontrast og energisparemodus 2, de første 400 timene".
    Rart at en så bra/dyr tv ikke er innkjørt fra fabrikk egentlig.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de kunne solgt dem i årganger

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min 436xde i et år nå ca, har ikke sett noe til innbrening, jeg kjørte tven med veldig lav kontrast og farge i ca 200 timer, var forsiktig med å la den stå på tv2 dagtid, sånne chate kanal ting, statiske bilder....

Tv en e veldig veldig bra, bare en ting, den e litt liten etterhvert.........)))

rt

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir kanskje litt mye 436xde klaging og ~off-topic, men i det siste har jeg blitt mer og mer enig med Rondo her.

Det er nesten så jeg vurderer å selge min 436 og gå for 427, men det har jeg dessverre ikke penger til.
    Og å begynne å klage på denne innbrenningen er vel også rimelig sløsing av tid?
    Jeg ser ikke for meg at hificenter-kjeden tar den i retur "bare" fordi jeg sliter med innbrenning?

Det er kun nylig at jeg har opplevd særlige problemer, i starten så gikk alt smertefritt med lave instillinger og strømsparing.
    Etter en måneds tid så tenkte jeg at det hadde gått lang nok tid, så jeg begynte å se på parabolen i Film-modusen.
    Samt også spille fifa på ps2 i film-modus (smart trekk av meg.)

Nå, ca. 4 måneder etter jeg satt opp instillingene er det et rent helve** å få bort fifa-score oppe i venstre, samt resultater fra fotballkamper på tv + enkelte logoer bl.a. TV3.

Pleier la tv'en stå på enten snø-bildet med dynamisk bilde for å prøve å få bort dette, også det å sovne til canal+ og zoome bort logoen, for å "vaske" skjermen.

Ingenting later til å funke, så jeg vurderer et attentat mot Pioneers kontorer i Oslo.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Det er nesten så jeg vurderer å selge min 436 og gå for 427, men det har jeg dessverre ikke penger til.
    Nå, ca. 4 måneder etter jeg satt opp instillingene er det et rent helve** å få bort fifa-score oppe i venstre, samt resultater fra fotballkamper på tv + enkelte logoer bl.a. TV3.
    Sitat Opprinnelig postet av raytak
    Har hatt min 436xde i et år nå ca, har ikke sett noe til innbrening, jeg kjørte tven med veldig lav kontrast og farge i ca 200 timer, var forsiktig med å la den stå på tv2 dagtid, sånne chate kanal ting, statiske bilder....

Tv en e veldig veldig bra, bare en ting, den e litt liten etterhvert.........)))

rt
    Jeg begriper ingenting. Noen har så store problemer med innbrenning at de kaller på fanden, mens andre ikke ser snurten av problemet.

Er det virkelig så stor forskjell på 436 og 436xde??? Er dette ett og samme panel???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey

Pleier la tv'en stå på enten snø-bildet med dynamisk bilde for å prøve å få bort dette, også det å sovne til canal+ og zoome bort logoen, for å "vaske" skjermen.

Ingenting later til å funke, så jeg vurderer et attentat mot Pioneers kontorer i Oslo.
    Dette virker jo latterlig. Bare det å måtte la TV-en stå på om natta er jo så miljøfiendtlig og strømslukende som man kan få det. Hvis alle de 100.000 menneskene i USA som har plasma gjør det samme, forstår jeg hvorfor landet går til krig for å sikre seg energi og olje over en lav sko.
    Ok. Litt OT her, men begynner å bli lei å høre om plasmaer som får IR over en lav sko.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Jeg begriper ingenting. Noen har så store problemer med innbrenning at de kaller på fanden, mens andre ikke ser snurten av problemet.

Er det virkelig så stor forskjell på 436 og 436xde??? Er dette ett og samme panel???

Jeg mente 436xde, men kortet det ned til 436...
    Hele 436 serien, om det er xde eller fde++ er samme panel, og samme forbanna innbrenning.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Det samme sa de til meg.

"Sett -20 kontrast og energisparemodus 2, de første 400 timene".
    Rart at en så bra/dyr tv ikke er innkjørt fra fabrikk egentlig.
    dersom du regner 40timer per døgn, trenger den bare stå ti døgn :-D
    enkel matematikk!

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er jeg som ikke helt tok den, men 40 timer i ett døgn??
    Det er ikke lett matematikk hos meg hvertfall.... :?:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har disse skjermene fra pioneer noe rense program??
    Eller er bare anbefaligen å la de stå på snø over lengere perioder??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge representanten fra Pioneer på Audiofilmessen i Stavanger så har de ikke innebygget noe "renseprogram".

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv 506xde og sliter med det jeg tror er midlertidige innbrenninger.Har aldri hatt kontrast på høyere enn 26..
    Er utrolig skuffet,har satt den ned på 20 og har kjørt snø et par netter nå,men det vil ikke bort

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •