Noen som kan svare hvordan de nye Pioneer plasma er på innbrenning. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes det er litt rart at ingen kan svare på om det er et problem med innbrenning på 7 generasjonen fra Pioneer,man trenger ikke og vente til tven har kjørt 1000 timer,er problemt der,så har man det fra første dag,jeg personlig tror de forsatt sliter,jeg vet det er flere her inne på forumet som har kjøpt den nye generasjonen,derfor litt rart at ingen har noe og komme med,som nevnt tiligere i tråden,så har jeg hatt pv-600,etter jeg kvittet meg med den siste 436 Pioen,den kunne stå på en hel kveld på samme kanal uten at det var noen som helst antydning til innbrennig,så derfor stiller jeg meg tvilsom på hvorfor ikke Pioner skal kunne klare og løse dette problemet,hadde Panasonic hatt samme smell i farger og kontrast\dybde i bildet,så hadde jeg nok beholt den.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Igjen, retention, som det kan være litt av på Pioneer TVene er ikke det samme som innbrenning. Min Pioneer 50" går nå hele døgnet nær sagt, ettersom vi har familiebarnehage hjemme, og selv om diverse logoer kan midlertidig sette seg, er det alltid borte etter en dag eller to...

Jeg har også spilt XBOX 360 i en uke i strekk da TVen var ny, fikk relativt kraftig midlertidig innbrenning, men også dette forsvant etter noen dager.

Jeg har også sett Pioneer TVer som har stått på typisk kontorlandskap med relativt mye statisk informasjon, og selv disse har lite eller ingen innbrenning etter flere år i aksjon.

Jeg har en 506XDE.

Generelt: jeg tror mange misoppfatter midlertidig innbrenning med fast innbrenning. Den mildertidige innbrenningen har jo svært liten praktisk betydning, en tenker stort sett aldri på den...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Igjen, retention, som det kan være litt av på Pioneer TVene er ikke det samme som innbrenning. Min Pioneer 50" går nå hele døgnet nær sagt, ettersom vi har familiebarnehage hjemme, og selv om diverse logoer kan midlertidig sette seg, er det alltid borte etter en dag eller to...

Jeg har også spilt XBOX 360 i en uke i strekk da TVen var ny, fikk relativt kraftig midlertidig innbrenning, men også dette forsvant etter noen dager.

Jeg har også sett Pioneer TVer som har stått på typisk kontorlandskap med relativt mye statisk informasjon, og selv disse har lite eller ingen innbrenning etter flere år i aksjon.

Jeg har en 506XDE.

Generelt: jeg tror mange misoppfatter midlertidig innbrenning med fast innbrenning. Den mildertidige innbrenningen har jo svært liten praktisk betydning, en tenker stort sett aldri på den...

Ok,tror og håper det jeg har fått bare er mid innbrenninger ..
    Men har du brukt noe annent en snø? lest at det skal finnes en dvd fra pioneer med renseprogram..
    Og hvor lang tid tok det,før det var borte??
    Og kommer det fort tilbake??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som tidligere nevnt ikke sett noe til innbrenninger, hverken midlertidige eller det som verre er. Logoer samt scoringsvisninger på fotballkamper henger ikke igjen i det hele tatt, men dersom noen er så fryktelig engstelig finnes det vel andre merker?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har ikke kjørt et minutt med snø, det er ikke noe poeng så lenge en kjører variert materiale. Er borte etter maksimalt et par dager eller en 5-15 timers bruk. Det dukker opp etter bruk av samme kanal/spill i en 2-5 timer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du image retention etter logoer / spill når du sitter i normal titteavstand, eller må du helt opp til skjermen for å se dette? Vesentlig poeng.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ser det på normal sitteavstand og hvit bakgrunn, men da etter å ha spilt minst 5-10 timer i strekk... TV-logoene er så svake at de knapt synes...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har problemer med innbrenning,eller imidlertidig innbrenning,er det en Dansk nørd som har laget denne dvd,den er meget bra og bruke,har brukt den selv en tid,der ser man virkelig hvor innbrenningen er,spisielt godt ser man det på litt mørke farger,blått og grønt,vedlegger en link der den kan hentes ned ,denne kan du sette inn i dvd spilleren,der går den til du stopper den:-D

Plasma Break-in DVD - ISO image

http://www.recordere.dk/links/Search...s.asp?New=True

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, selvfølgelig er nok dette kun midlertidig innbrenning, inntil videre hvertfall.
    Det var det med meg også i starten, TV3 logoen gikk bort etter 10 minutt ved å se på en annen kanal, samme gjaldt resultater fra fotballkamper.

Men så begynte jeg å se flere fotballkamper og logoen samt resultatet hang igjen i lengre tid for hver gang.

Nå, etter 4-5 dager så begynner det å gå bort, men jeg blir tvunget til å ikke se så mange fotballkamper eller spille mye fifa, da innbrenningen blir sterkere om jeg gjør det.
    Igår f.eks. (idag er det ikke like synlig) så var venstre hjørnet på tv'en min fylt opp av dette, og det så mildt sagt forjævlig ut.
    Under lyse scener i film så ser man helt tydelig resultatene fra fotballkamper og fifa-spillet.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er midlertidige innbrenninger som blir borte etter en dag eller to så er det like forbannet irriterende. Angrer ikke på at jeg byttet til LCD så jeg kan se på TV uten å tenke på å gjøre ditt og datt men kun nyte filmen!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes dette er helt utrolig irriterende...
    man får ingen opplysning om dette i tester,omtaler eller av produsenten..Gjelder dette alle produsentene eller er pioneer verstingen??
    Spesielt ille blir det,når de eldre mod fra pioneer hadde mindre problemer med dette..
    Her burde en samlet gruppe med dette problemet,tatt opp dette problemet med pioneer..Det er ikke dette man har svidd av langt over 30 laken for...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    jeg synes dette er helt utrolig irriterende...
    man får ingen opplysning om dette i tester,omtaler eller av produsenten..Gjelder dette alle produsentene eller er pioneer verstingen??
    Spesielt ille blir det,når de eldre mod fra pioneer hadde mindre problemer med dette..
    Her burde en samlet gruppe med dette problemet,tatt opp dette problemet med pioneer..Det er ikke dette man har svidd av langt over 30 laken for...
    Grunnen til at vi hører så mye om retention og Pioneer, er at folk forventer seg mer av en så dyr plasma. Og det skulle bare mangle... Kjøper man en plasma til 10-15k er man vel neppe entusiastisk opptatt av bildet, og det er vel ikke sikkert de fleste legger merke til det en gang.

I den øvre prisklassen ser det ut til at Pioneer er dårligst når det gjelder retention/innbrenning. Får bare håpe de har bedret seg på den nye serien. :-?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •