Har kjøpt Sharp 37GA8D, bare flimmer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt Sharp 37GA8D, bare flimmer!

Har akkurat pakket opp og satt opp min nye Sharp LC-37GA8E i stua. Koblet til alt, satt på autoinstall og ventet. Men - det kommer bare flimmer på skjermen! Dvs, jeg aner konturene av de forskjellige kanalene og kildene, men forstyrrelsene i bildet er massive.

Merk at dette også gjelder TV-menyene, PC via DVI og DVD via S-video.

Enda merkeligere er at jeg fikk krystallklart TV2-bilde i noen sekunder, før elendigheten kom tilbake. Begge deler uten at jeg endret noe. Har analog kabel-tv, men bildet var imponerende i de sekundene jeg hadde det.

Det er vanskelig å endre på innstillingene, ettersom altså TV-menyene også er forstyrret. Men jeg klarer det iblant.

Skuffelsen og frustrasjonen begynner selvsagt å bli framtredende, så jeg setter virkelig pris på alle innspill rundt hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre for å fikse det.

Min første post her dette, håper på hjelp!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom selve TVens egne, interne oppsettmenyer har denne flimringen, er det nok ikke annet å gjøre enn å få den byttet inn i en ny. Kan ikke tenke meg annet enn at den må være defekt da.

Om en kanal er dårlig innstillt, eller en kabel fra en DVD-spiller sitter dårlig, skal TVens egne menyer allikevel komme opp OK. Med mindre det er noe helt spesiellt med denne TVen som gjør at det skal være sånn da, men det er jo i så fall veldig merkelig synes jeg.

[endret] Det er klart - du kan jo trippelsjekke kabler først - helt ned til selve strømledningen. Og sjekke om det er noe i nærheten av TVen som kan forstyrre den på denne måten. Men flatskjermer er vel immune mot f.eks. magnetfelt, så jeg vet ikke helt hva dét skulle være... Og dersom det er fordi strømledningen har dårlig kontakt, vil jeg tro TVen ville gå som en gammel lyspære rimelig fort. Men men - man kan jo som sagt dobbelt- og trippelsjekke alt før man leverer tilbake, sånn for sikkerhets skyld. [/endret]

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering:

Det var rett og slett TV´en som var defekt. Stakk innom butikken, som uten å nøle tilbød seg å kjøre en ny TV hjem til meg og hente den første. Denne funker fullstendig fabelaktig!

Modellen var for øvrig Sharp LC-37BV8E.

Jeg noterer 10 strøkne poeng til Hifi-klubben i Grensen for strålende service!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra. Hvor mange poeng får AVForum?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er også veldig snille! Mange poeng, og tusen takk for hjelpen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig!
    Det var jo egentelig et enkelt spørsmål å besvare dette her, da. Men jeg kjenner igjen frustrasjonen ved å komme hjem med et nytt produkt som ikke fungerer som det skal. Bra de ordnet så greit opp. Skulle ønske det hadde gått så glatt den gangen jeg kunne ha trengt det (ikke HiFi Klubb relatert).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •