Katastrofalt dårlig Sony 40V2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Katastrofalt dårlig Sony 40V2000

Etter å ha testet en Samsung 40M61 et par dager, var overraskelsen enorm da jeg fyrte opp Sonyen. Jeg kjører S-Video fra DVD og ellers analog UPC.

Den første timen trodde jeg det var noe galt med apparatet (noe jeg i og for seg ikke har slått fra meg ennå). I forhold til Samsungen er bildene utrolig uskarpe og blurry, logoer som NRK og TVNorge, samt annen grafikk, er også blurry. På TVNorge i går hakket nedre kvarting av bilde ved den minste bevegelse. DVD ble noe bedre, men overhodet ikke overbevist.

Samsungen er et lysår foran hva angår bildekvalitet hos meg, både med vanlig tvsignaler og dvd.

Er det noe galt med min Sony? Eller er bare Samsungen 100 ganger bedre på mediåkre tvsignaler fra UPC? Slik Sonyen er hos meg nå, kan jeg ikke fatte og begripe at den har vunnet tester og fått terningkast 6.

Tips mottas med takk. Jeg har selvsagt angrerett på begge tvene.

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig. Samsungen har fått bemerkninger for noe dårlig kvalitet på TV-bilder.

Men takk for info, jeg skulle akuratt til å kjøpe en 40V2000.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem kjøper en "high-end" skjerm for så å fore den med s-video signaler? nei gi skjermen noen skikkelige signaler så får du sikkert et resultat som du kan leve med lenge.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony kvalitet

Jeg har en Sony 46v2000, og den er meget skarp og klar.

Prøv component, eller helst vga eller hdmi. Hvis ikke det hjelper er det noe galt.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også 40V2000 og har den også tilkoblet analog UPC. Synes det fungerer ganske bra. Du kan evt prøve innstillingene jeg har lagt inn her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/40618-sony-kdl-40v2000-tr-den.html
    og se om det har noen effekt, men det høres nesten ut som det er noe galt hos deg. DVD spiller og Xbox360 har jeg koblet til med progressive signaler (komponent og VGA) og det fungerer veldig bra.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Samsungen er skarp og fin med de samme analoge UPC signalene, er det nærliggende å tro at Sonyen du har fått er delvis defekt. Men det kan jo også være at Samsungen har en bedre analog tuner enn det Sonyen har, da. Men da skulle du vel ikke se stor forskjell på dem fra DVD, selv om det er s-video.
    Har du mulighet til SCART med RGB eller HDMI eller komponent fra DVD-spilleren, vil jeg ihvertfall anbefale det over s-video.

Når dette er sagt, vil jeg også anbefale å forandre på innstillingene på Sonyen dersom du ikke allerede har gjort dette. Dersom den står på 'Dynamisk' bildemodus, så sett den til Normal eller Standard eller hva det nå står. Og justér fargene også i tillegg (sannsynligvis noe ned).

Ut-av-boksen så også min TV helt råtten ut, før jeg gjorde slike justeringer (og noen fler).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal også sies at M61 skjermen er god på analoge signaler. Billedprosessoren som sitter i denne skjermen er mye bedre enn i R75... Til deg som sa at samsungen fikk kritikk for analoge signaler: JEG er ikke enig... R71-75, ja... men ikke M61. tiltross for at specsene er relativt like og heller dårligere for M61 i forhold til R7- serien, er M61 en klasse over R-serien... på vanlige signaler og deltaljrikdom i mørke partier...

Jeg er ikke noen "gamer", så kan ikke uttale meg om TVen til spillkonsoller... mulig R serien er like god der...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trallala
    Etter å ha testet en Samsung 40M61 et par dager, var overraskelsen enorm da jeg fyrte opp Sonyen. Jeg kjører S-Video fra DVD og ellers analog UPC.

Den første timen trodde jeg det var noe galt med apparatet (noe jeg i og for seg ikke har slått fra meg ennå). I forhold til Samsungen er bildene utrolig uskarpe og blurry, logoer som NRK og TVNorge, samt annen grafikk, er også blurry. På TVNorge i går hakket nedre kvarting av bilde ved den minste bevegelse. DVD ble noe bedre, men overhodet ikke overbevist.

Samsungen er et lysår foran hva angår bildekvalitet hos meg, både med vanlig tvsignaler og dvd.

Er det noe galt med min Sony? Eller er bare Samsungen 100 ganger bedre på mediåkre tvsignaler fra UPC? Slik Sonyen er hos meg nå, kan jeg ikke fatte og begripe at den har vunnet tester og fått terningkast 6.

Tips mottas med takk. Jeg har selvsagt angrerett på begge tvene.
    Har du justert innstillingene i det hele tatt? Fabrikkinstillingene på Sony'en er overkill så det holder og helt latterlige. Har TV'en selv, og syntes den er helt fantastisk. Det kan virke som det er noe galt med din, eller at du ikke har rørt innstillingene i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, folkens!

Har testet fram og tilbake mellom M61 og V2000 og med innstillinger på begge. Hos meg er fortsatt M61 et lysår foran på billedkvalitet fra analog UPC og også bedre på DVD. Synd, for jeg liker utseendet på Sonyen bedre. Nuvel.

Lesson learned: Tross mye skriverier om at nye flatskjermer er kresne på signaler, at de krever seriøs tuning før de yter knall, at CRT som regel er best på vanlige tvsignaler - ja, så lot jeg meg påvirke av terningkast 6 og karakter 10 og hoppet på flatskjermbølgen. Det var for tidlig for min del. Jeg får et langt bedre bilde med min gamle Panasonic 32" wide på vanlig tvsignaler. Og det er tross alt det jeg ser mest på. 20 000,- blir for mye for tvbilder under pari.

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som har negative erfaringer med denne Sonyen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig fornøyd

Nix. Forer min med digitale signaler fra UPC og er veldig fornøyd. Ingen skurring eller noe. Hadde egentlig tenkt å kjøpe den nevnte Samsung'en men syntes Sony var mye bedre, og kjøpte følgelig den istedet.

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Haho,