Lampe som blinker på Pioneer PDP506

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lampe som blinker på Pioneer PDP506

On/off lampa blinker mellom rødt og blått når den står i standby. Noe den har begynt med nå i det siste. Hvorfor gjør den det? Tv'n fungerer helt fint, bare irriterende med den blinkinga!

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke hvorfor men den gjør det dersom en av de to kablene ikke er festet skikkelig. klem de på plass skal du se du blir kvitt problemet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jaggu et godt tips! Takk! Den ene satt ikke skikkelig fast nei! Merkelige greier med føler på det, alt fungerer jo så den hadde kontakt. Greit å gi beskjed om at den nesten "faller" ut da...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manfred: Jeg ser at mange på avsforum.com har slitt med den samme uforklarlige blinkingen på Pioneer, uten at jeg eller andre har vært i stand til å gi et godt svar. Etter din forklaring har jeg nå fått en aha-opplevelse. Dette et et godt eksempel på hvor nyttig dette forumet er. Bra!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sjekke det senere, men jeg mener den lampen blinker slik når skjermen ikke har kontakt med tuneren. For eksempel når skjermen står i standby/på, og tuneren ikke har strøm eller er skrudd helt av. Selvfølgelig da også om en av kablene henger løst.

Mao. om det jeg sier er riktig, og folk skrur tuneren helt av, så vil de oppleve denne "mystiske" blinkingen uten at noe er løst eller ikke fungerer.

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Manfred: Jeg ser at mange på avsforum.com har slitt med den samme uforklarlige blinkingen på Pioneer, uten at jeg eller andre har vært i stand til å gi et godt svar. Etter din forklaring har jeg nå fått en aha-opplevelse. Dette et et godt eksempel på hvor nyttig dette forumet er. Bra!

Det er sant. Slik har jeg følt flere ganger også. Godt at jeg kan være til hjelp for en gangs skyld da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden saken ble løst, tenkte jeg å kuppe tråden ... med et spørsmål,

kanaler bytter plass på min pio 50", den "kopierer" ligsom fra f.eks plass 4 til plass 5 slik at jeg har 2 like kanaler.

Slik har den vært siden den var ny, har skjedd 6-7 ganger så begynner å bli lei av å lete opp kanalen på nett for å legge den som er blitt "overkjørt" på nytt.

Noen tips? er det kansje en (u)smart snarvei på fjernkontrollen som gjør dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •