Hdmi 1.2/1.3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Hdmi 1.2/1.3

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi 1.2/1.3

Beklager om dette er tatt opp før, men så vidt jeg har fått med meg er det regnet som å kaste penger ut av vinduet å kjøpe en LCD-TV med et panel som støtter 1080p i dag. Rett og slett for at kontakten disse TVene har (HDMI 1.2) ikke støtter overføring av progressive bilder i 1080.

Stemmer dette er det jo mildt sagt ganske rystende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye rart ute og går om disse versjonene, og de fleste er vel litt forvirret (meg selv inkludert). Men HDMI 1.1 spesifikasjonene har i seg muliheten for å overføre 1080p i 60Hz, så jeg tror ikke man skal være bekymret for den delen av saken.
    1.3 gir i tillegg støtte for alle de nye HD lydformatene, også slik at de kan overføres fra spiller til receiver (med 1.3) for dekoding der. I tillegg kommer 'Deep Colour'; støtte for opptil 48-bit fargedybde.

Men det tar nok en stund før man sitter med skjegget i postkassa med HDMI 1.1, om noen gang.

[endret] Glemte å nevne det, men (fra og med) 1.2 har støtte for multikanal SACD / DVD-A digital overføring. Så dersom man vil ha dét, må man nok ha HDMI 1.2 i spiller og receiver. [/endret]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •