42" plasma med veggfeste til maks 20000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 42" plasma med veggfeste til maks 20000

Jeg har pengene og skal handle en 42" plasma. Den skal henges på vegg, så tett inntil som mulig. Den MÅ ikke ha høyttalere, og den skal kun brukes til TV. Mulig det blir en og annen DVD, men skal jeg se film har jeg kino i kjellern.

Jeg har sett litt på Panasonic TH-42PV60 og på LG 42PC1R eller RR. Hvilken av disse bør jeg velge, og hvorfor? Jeg har lett mye etter info på forumet her, men jeg blir ikke noe klokere. Er det noen andre alternativer som peker seg ut? Hvis jeg kan få en fin skjerm som passer mine behov for mindre enn 15000 er selvfølgelig det også greit!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er viftestøy et argument mot Panasonic her? Er det noe problem å vaske skjermen til 42PC1R siden den ikke har glassplate?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke noe prob.

Hadde gått for Pana, har gode farger og skarpe fine bilder. Ganske tolerant ovenfor støy er den også. Det er nå min vurdering

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke lagt merke til noe støy i det hele tatt utrolig tv! fikk min pv 60 med veggfeste for 17000 hos elkjøp. Den er visst veldig tolerant til mot analoge tv signaler også.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er inhabil siden jeg selv har Panasonic, men få skjermer er penere på veggen enn dem. Ypperlig kvalitet også. Har en over to år gammel TH42PA30 og den overgår enda det meste av flatskjermer på kvalitet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reflekser er ikke noe problem der jeg skal henge skjermen, så dermed blir det bildekvaliteten som avgjør hvis viftestøy ikke er noe problem.

Jeg holdt i utgangspunktet en liten knapp på PC1R fordi den ikke hadde vifte, men PV60 har altså et bedre bilde?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Reflekser er ikke noe problem der jeg skal henge skjermen, så dermed blir det bildekvaliteten som avgjør hvis viftestøy ikke er noe problem.

Jeg holdt i utgangspunktet en liten knapp på PC1R fordi den ikke hadde vifte, men PV60 har altså et bedre bilde?
    Jeg mener å ha lest at viftene ikke er noe problem på PV60, men jeg er ikke sikker. Jeg har desverre ikke sett PV60 side om side med LG'en, jeg kan bare tale ut fra erfarenhet med min egen Panasonic. Svartnivået på PV60 er ihvertfall helt rått. Det er jo masse folk som har PV60 her, noen burde jo kunne svare på dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet litt info når jeg har lett litt på PV60, og det kan se ut som om det er denne som er favoritt. Viftestøy skal ikke være noe problem, og ikke reflekser heller om en ikke har vindu på motsatt vegg.

Nå er det om å gjøre å finne ut hvor den selges billigst med veggstativ. Jeg er veldig skeptisk til Fyndborsen pga DHL, men det frister jo å handle der da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med utgående PDP 436? Vet at disse selges meget rimelig for tiden... XDE koster under 25k. Nye PDP4270 vil havne fort ned på 20k tipper jeg.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PV60 og har aldri vært mer fornøyd. Super digge bilder (jeg kjører analogt UPC kabel) og et sortnivå som er på nivå med CRT! Jeg har hatt 3 flatskjermer til test før jeg valgte denne. Prøvde LG 42 PC1r og den er helt forferdelig! Den har ikke sortnivå i det hele tatt :evil:.

Viftene på pv60 hører man ikke. Jeg må ta øret helt inntil viftene FØR jeg hører de. De går på kjempe lavt turtall (kan nesten se viftene gå rundt).

Dra på elkjøp å kjøp en på 30 dagers. er du ikke fornøyd skifter du bare til noe annet...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke umulig at jeg har bestemt meg nå!

Takk for innspill!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 sliter ikke med støy. Derimot har jeg hørt at LGen gjør det (during). Men til 20k har du råd til PV600 eller den billigste Pioneer 427 som kommer nå. Ville ha valgt en av de siste, eller spart penger ved å kjøpe PV60 (17k på Elkjøp).
    Panasonic har også en monitor uten høyttalere du kan vurdere. Tror den er rett rundt hjørne, den nye.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    PV60 sliter ikke med støy. Derimot har jeg hørt at LGen gjør det (during). Men til 20k har du råd til PV600 eller den billigste Pioneer 427 som kommer nå. Ville ha valgt en av de siste, eller spart penger ved å kjøpe PV60 (17k på Elkjøp).
    Panasonic har også en monitor uten høyttalere du kan vurdere. Tror den er rett rundt hjørne, den nye.
    Det er vel en eller to personer som sliter med støy fra LGen, og de skulle de få reparert... Jeg sammenlignet PV60 og PC1R mot hverandre. Jeg synes bildene var like bra, men valgte PC1RR pga at det ikke er refleksjoner (har vestvendt panorama vindumot TVen) og hdd-opptakeren. Panasonicen er garantert et bra valg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    PV600 egner seg ikke noe særlig på vegg iflg det jeg lest. Panasonic uten høyttalere er interessant, men en monitor har vel ikke tuner? Det må jeg nesten ha.

Jeg skal kikke på Pioneer 427, men jeg håper å komme i mål nærmere 15 enn 20 tusen da!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Det er vel en eller to personer som sliter med støy fra LGen, og de skulle de få reparert... Jeg sammenlignet PV60 og PC1R mot hverandre. Jeg synes bildene var like bra, men valgte PC1RR pga at det ikke er refleksjoner (har vestvendt panorama vindumot TVen) og hdd-opptakeren. Panasonicen er garantert et bra valg!
    Jeg har lest dine innlegg om LG, og det var det som gjorde meg interessert. Jeg trenger ikke HD-opptaker, så dermed kunne jeg jo sluppet billig unna. Hvordan er det å vaske LG i og med at den ikke har glass? Er den utsatt for riper eller noe?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Var en som hadde LGen hjemme på test nylig (hjemmekino.no). Han nevnte dette med during/summing. Han nevnte også at mange folk som rapporterte om det på det svenske forumet.
    Jeg syntes LGen er bra på alle punkt bortsett fra sortnivået. Der er PV60 mye bedre. PV60 har jo vunnet alle tester i Norge den har vært med i. Men for all del, LGen er en god skjerm.
    PV600 har en klump (subwoofere) på nedsiden. Det gjør at du ikke kan "klistre" den til veggen. Jeg bruker Panasonic sitt orginale veggfeste og ytre del av skjermen bygger 15,5cm utifra veggen. Det er ikke mye.

Tror den Panasonic monitoren ikke har innebygget tuner ja. Har du ikke parabol? Vær forresten klar over at tuneren i PV600 er bedre enn den i PV60.
    http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=6667

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke parabol. Har bare analog kabel.

Hvis PV600 ikke bygger mere enn 16cm så kan jeg vurdere denne. Skal måle litt, men jeg må si at jeg irriterer meg over høyttalere på TV'er generellt. Som regel låter de piss og er bare i veien. Jeg har ikke brukt høyttalere på TV på over 10 år, og synes det er rart noen gjør det. Fint med høyttalere som tilleggsprodukt liksom.

Jeg har sett litt på Pioneers 427xa, men denne blir nesten 10000 over budsjett for min del. Litt synd, for den skal jo ha et fantastisk bilde da.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-4270XA vil man sikkert kunne få til 20k eller mindre når de store kjedene/nettbutikker kommer på banen.
    http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...emart&Itemid=1

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0