TVNorge har gjort logoen gjennomsiktig!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TVNorge har gjort logoen gjennomsiktig!

Heh - jepp, sannsynligvis etter press fra både her og der, har de nå faktisk gjort kanallogoen sin mer transparent, så man kan se igjennom den. Dette har også dermed ført til at den ikke er så lyssterk som før. Ta en titt!

Synd for de som allerede har innbrenning, men fint for nye plasmaeiere.
    TVNorge har vært en notorisk vanskelig logo med sitt voldsomt kontrastfyllte design.

Da er det vel bare ZTV igjen som har helt ugjennomsiktig logo, men den kanalen er det vel sjelden man ser på i lengre tid...? Neida, de har jo Family Guy, Simpsons, Seinfeld etc. de også da. Men men. One down, one to go. Eller noe sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På høy tid! Jeg unngikk kanalen nettopp pga den forbanna logoen deres. (I tillegg til at det ikke er så mye jeg ser på der til vanlig og da)

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyll hyll

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig!!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minn meg på at jeg aldri skal ha plasma, eller noe annet, som gjør at jeg ikke kan se/høre på akkurat det JEG vil!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A wunderbar!

apropos nytt på tv, blir spennende med TV2: Filmkanalen. Får vi over gjennomsnittlig bildekvalitet? DD 5.1? ekte 16:9? bra blir det.. for oss som ikke har canal digital pakka, viasat osv.. men lokalt kabelnett

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Heh - jepp, sannsynligvis etter press fra både her og der, har de nå faktisk gjort kanallogoen sin mer transparent, så man kan se igjennom den. Dette har også dermed ført til at den ikke er så lyssterk som før. Ta en titt!

Synd for de som allerede har innbrenning, men fint for nye plasmaeiere.
    TVNorge har vært en notorisk vanskelig logo med sitt voldsomt kontrastfyllte design.

Da er det vel bare ZTV igjen som har helt ugjennomsiktig logo, men den kanalen er det vel sjelden man ser på i lengre tid...? Neida, de har jo Family Guy, Simpsons, Seinfeld etc. de også da. Men men. One down, one to go. Eller noe sånt.
    Må si meg uenig. Er det virkelig bare jeg som HATER den runde og ekstremt hvite logoen til tv3?

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett logoen til Disney Channel eller????

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ikke bare du som hater tv3 logoen! Virker som de har skrudd opp konrasten på MAX bare for å være jævlig med plasma eiere. Helt grusomt å se på :evil:

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sendt mail til tv3 ang. den knallsterke logoen. Oppfordrer andre til å si ifra også! Jo fler som sender mail jo større er sjangsen til at dem endrer den. :-D

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråder som denne var avgjørende for mitt valg av teknologi.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt med litt både her og der ang innbrenningsproblematikk på plasmaskjermer, ikke minst pga at jeg har en plasmaskjerm sjøl.
    Attpåtil en Hitachi av samme type (ALIS-panel) som fikk satt søkelyset på seg i TV2 hjelper deg, ganske nylig.:-? Og som ble kjøpt inn i februar i år.
    -
    "Krokodillen" i her i huset er en notorisk TV-slave, og skrur på skjermen så fort hun kommer inn av døra. Og har en lei tendens til å gå fra skjermen i tekstTV-modus, der den kan bli stående i laange stunder av gangen.
    Dvs, det var slik. Etter å ha lekset opp om innbrenningsfare og ødelagt skjerm har nok dette avtatt litt, men det hender jo av og til at hun allikevel skeier ut.
    TV3 og TVN er "uheldigvis" også blant hennes favoritter, og det brukes MYE tid på disse kanaler også.
    Uansett: Jeg har (av en eller annen merkelig grunn / på tross av dette?) ikke sett snev av innbrenning av hverken det ene eller det andre noe sted på skjermen.
    Jeg har tydeligvis flaks?
    Eller er det bare "ulykkene" som kommer tilsyne i diskusjonen omkring temaet, og dermed stigmatiserer det hele?
    Jeg vil i alle fall tippe at flertallet av eierne av "utskjelte" plasmaskjermer er rimelig godt fornøyd, men at det dessverre som vanlig settes fokus på de negative tingene.
    Jeg er selvsagt klar over at problemet eksisterer. Men effekten ser ut til å variere fra merke til merke, og muligens også fra skjerm til skjerm innenfor samme merke?
    I denne tråden; http://avforum.no/forum/tv-apparater/41137-hva-er-forsvarlig-bruk-av-plasma-som-garanti-burde-dekke.html nølte jeg ikke med å stemme på det første alternativet, som i mine øyne er det eneste rette.
    Men likefullt; Den / de som måtte pøse på med max-innstillinger for alt som har med bildet å gjøre, får tydeligvis svi. Dessverre.
    Men hvem orker vel egentlig å se på et slikt resultat det nødvendigvis gir, over tid? De få (?) som antakeligvis rammes av innbrenning i sine skjermer.
    -
    Inntil videre burde enhver som kjøper en plasmaskjerm, få med seg et eksemplar av Digital Video Essentials, og kalibrere skjermen etter den.
    Resultatet blir jo til syvende og sist et atskillig mer behagelig og riktig bilde, som ganske sikkert også gavner skjermen i seg selv.
    Jeg tror faktisk at problemet hadde vært atskillig mindre da........

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig i at TV3 logoen er ganske lyssterk nå også, ja. Tror de byttet nylig til en litt mindre versjon enn før, men også mer lyssterk?

Sånn generellt:

For det første tror jeg det kan variere mellom TV apparater om man får innbrenning eller ikke - det virker ihvertfall sånn (altså forskjellige apparater i samme serie/fabrikant).

For det andre kan jeg tenke meg at siden folk er forskjellige, så er det nok noen som har slike innbrenninger men som ikke er så nøye på det, og derfor ikke legger merke til det. Det er jo ikke sånn at TVNorge logoen f.eks. LYSER opp når man ser på andre kanaler dersom man har innbrenning. Det minner jo mer om et vannmerke, som kommer frem mest når det er ensfargede, lyse flater i bildet i området det er innbrenning.

For det tredje kan det hende nye plasmaer på markedet ikke har noe problem med dette lenger, men som jeg har sagt før så er det jo sånn at enkelte uansett sitter med opptil fem år gamle plasmaer, og man har jo fem års reklamasjonsrett på slike apparater vil jeg tro. Disse eldre modellene har nok større mulighet for innbrenning, og det er ikke mindre irriterende av den grunn. Man ga jo mer penger for TVen for et par år siden enn nå. Gjerne to-tre ganger så mye faktisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •