Hvordan er egentlig LG som TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er egentlig LG som TV?

Hvordan plasserer LG seg i TV-verden?

Er de bare billige, eller har de også gode bilder til en billig penge?

Jeg så at de kommer med en ny LCD 47" TV med 1920x1080 oppløsning til rundt 25.000,-. Det høres da billig ut når Sony sin 46" koster over 40.000,-

Jeg hørte fra en at LG skal dumpe priser på TVer etter nyttår, er dette sant?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Flat TV verdenen så har man Sony/Samsung, LG og Matsushita som kjemepene. Disse er uten tvil de største produsentene av skjermer og vil nok fortsette slik. LG blir muligens den minste av de 3 men henger nok ikke langt bak Sony/Samung.

LG var markeds leder i Norge på plasma 2005 og gjør det uten tvil godt i år også. LG har topp modeller de også men man ser bare ikke så mye til de her til lands. På plasma har de hatt PY-Serien som topp modell en god stund men denne skiftes nok ut relativt raskt eller for nye tilskudd.

LG virker som det firmaet som setter standarden for pris møter kvalitet på de nye modellene (Plasma - PC1(#) og PC3(#) samt LCD - LB1R og LB2RF) De er så godt som lengst fremme når det kommer til nytenkning og teknologi, på begge skjerm fronter.

Hvordan de plasserer seg på det norske markedet er litt forskjellig synes jeg.

På LCD vil jeg si de ligger så godt som på topp, ihvertfall med introduksjon av de nye LB2RF modellene (blir de like gode som LB1r på normale bilder eller bedre så har de en vinner)

På plasma så stiller det seg litt annerledes her til lands, Pioneer og Panasonic er nok ledende her hvis man tar toppmodeller i betraktning. Går man ned et prisnivåi kommer flere LG modeller inn sammen med Panasonic sin PV60/62 og fler.

Så skal man ha best of the best innen plasma er nok en Pioneer eller Panasonic et bedre valg. På LCD er LG en ganske trygg kanditat på toppen.
    Kvalitets messig er de kjempemessige og feilprosenten er lav. Her har andre mye å lære. *Host*Philips*Host*

Det er ihvertfall min mening. Og du får sikkert flere

Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter en stor flatskjerm, og LG virker mer og mer interessant. Betaler jo ikke mer enn man behøver, ikke sant?

Tenkte i utgangspunktet på en plasma, men mulig det kan lønne seg å vente på 47LB2RF? Men vil ikke den høye oppløsningen gjøre skjermen dårligere på SD materiale? For det er det jeg kommer til å bruke den til det første året iallefall.

Hva er egentlig forskjellen på PC1 og PC3 serien?
    Noen som har erfaringer med 50 tommerene?

Har også hørt at det blir generellt høyt prisfall neste år. Leste på en nettavis at en av Samsung sjefene spådde opp til 40% prisfall i løpet av 2007!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greier den kommende 47" LCD TVen og vise 1080p, og hvis ja, greier den 1080p/24?

Så ikke om det stod noe slik på AVNytt sin side.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har gode tradisjoner (som du sikkert vet) når det gjelder 1:1 pixel.

24p er imidlertid et ganske nytt krav fra brukerne. Jeg vet at det er vanskelig å oppnå 1:1 pixel ved 50Hz for enkelte LG-brukere.

Men om det er 24, 48 eller 72 Hz er kanskje ikke så nødvendig?

Pioneer sine plasma støtter f.eks 3:3 pulldown av 24p (slik det skal gjøres) men KUN dersom den fores med 60i som er telecined.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye bedømmelse har jeg satt merkene på disse plassene:

1. LG
    2. Samsung
    3. (Sony)

Jeg vil holdt meg unna Sony, og heller valgt Samsung eller LG. Dette fordi de har fantastisk gode skjermer. Skal du ha plasma er vel Pioneer et godt alternativ?

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle likt å visst når den nye 47"'rn fra LG slippes på markedet. :O noen som vet dato?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har vært knallbra på PC kompatibilitet og de nye skjermene blir sikkert suverene på dette. Skulle gjerne hatt en ny LG 47" snart. Hadde ønsket meg en modell uten høyttalere på siden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke ha noe Plasma, men hadde jeg villet det så hadde det blitt Pioneer.

Valget faller på LCD pga innbrenning, selv om dette ikke er så stort problem nå mer, men jeg fikk en advarsel fra en bekjent som jobber med dette, som sa at problemene var mye større enn bransjen sier. Han nektet å selge en plasma TV til meg.

Dessuten har LCD høyere oppløsning på litt mindre skjermer enn det plasma får til, 47" er nok maks jeg kan ha hos meg.

Vanlige SD signaler driter jeg i, det er fremtiden som teller.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bache83
    Etter mye bedømmelse har jeg satt merkene på disse plassene:

1. LG
    2. Samsung
    3. (Sony)

Jeg vil holdt meg unna Sony, og heller valgt Samsung eller LG. Dette fordi de har fantastisk gode skjermer. Skal du ha plasma er vel Pioneer et godt alternativ?
    Da er du uenig med de fleste som har testet de nye Sony-LCD'ene. Let opp noen tester så får du se. Dessuten stakk Sonys V-serie av med EISA-prisen for beste LCD i år. Og innstillingsmulighetene er utrolig bra, bl.a. full kontroll over baklys.

LG er vel sikkert på høyden, men de har glemt at det er noe som heter design. Er det virkelig noen som vil ha store stygge høyttalere på sidene av skjermen? Skal du ha en LG med bra design må du jo klikke deg inn på dataskjermer på sidene deres og sjekke ut en av skjermene der...men vet ikke hva de har av bildebehandling.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil den nye LG 47LB2RF gi 1080P/24 til type HD-DVD/Blu-ray og 1080P/60hz+ 1:1 pm til PC (DVI-->HDMI) så skal jeg ha den! Vil den det???

Blir heftig å både spille og se film fra Nvidia 7950GX2 da... (Hvis spillene støtter de oppløsningen da...)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Da er du uenig med de fleste som har testet de nye Sony-LCD'ene. Let opp noen tester så får du se. Dessuten stakk Sonys V-serie av med EISA-prisen for beste LCD i år. Og innstillingsmulighetene er utrolig bra, bl.a. full kontroll over baklys.

LG er vel sikkert på høyden, men de har glemt at det er noe som heter design. Er det virkelig noen som vil ha store stygge høyttalere på sidene av skjermen? Skal du ha en LG med bra design må du jo klikke deg inn på dataskjermer på sidene deres og sjekke ut en av skjermene der...men vet ikke hva de har av bildebehandling.
    Tja det er vel veldig smak & behag. Jeg fåretrekker høyttalerene på siden så designet til LG treffer meg veldig bra. Liker ikke å ha en ny WS flat skjerm som ser ut som en gammel 4:3 28" crt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth

Da har det gått et helt år siden sist (morro å lese i gamle tråder). Synet mitt er nok endel endret kan man si. Sony blir bare bedre og bedre. De hadde en liten svart periode på flatskjerm-fronten, men er nå tilbake for fullt! I dag ville jeg uten tvil valgt Sony. Sitter med Samsung enda, men neste gang blir det Sony For et år siden var ikke Sony like tess spør du meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Sony er konge for tiden ! Men det er jo ikke sikkert at de fortsatt er det når du neste gang skal kjøpe tv.

PS. Du må ha gravd dypt i arkivet når du hentet opp denne tråden, hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Ja. Sony er konge for tiden ! Men det er jo ikke sikkert at de fortsatt er det når du neste gang skal kjøpe tv.

PS. Du må ha gravd dypt i arkivet når du hentet opp denne tråden, hehe.

Hehe, ja, jeg kjedet meg litt. Men tilbake til Sony. Har endel venner som har fått seg Sony. Og det er ikke bare bilde og lyd som er overlegent, men også kvalitet på materialet liksom (produksjonen). TVene fra Sony er stive som juling, og oser kvalitet. Mens TVene fra Samsung og LG knirker bare du kommer borti de. Huff. Men det blir nok en W2000 på meg i løpet av høsten tenker jeg... :grin:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bache83
    Hehe, ja, jeg kjedet meg litt. Men tilbake til Sony. Har endel venner som har fått seg Sony. Og det er ikke bare bilde og lyd som er overlegent, men også kvalitet på materialet liksom (produksjonen). TVene fra Sony er stive som juling, og oser kvalitet. Mens TVene fra Samsung og LG knirker bare du kommer borti de. Huff. Men det blir nok en W2000 på meg i løpet av høsten tenker jeg... :grin:
    Tror du skal være heldig å få tak i W2000 i høst. Min bror ventet i over 1 måned på den han hadde i bestilling, og måtte kjøpe noe annet. Den er på vei ut, og ny generasjon kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir spennende å se hvordan W3000 blir. Det at W2000 er "på vei ut", betyr vel mest det at den kommer til å synke endel i pris. Man får nok tak i et eksemplar sånn etterhvert. Slik som det er nå, var det vel med V2500 også hvis jeg ikke husker helt feil... Time will show.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Tror du skal være heldig å få tak i W2000 i høst. Min bror ventet i over 1 måned på den han hadde i bestilling, og måtte kjøpe noe annet. Den er på vei ut, og ny generasjon kommer.

Kanskje bare kjøpe nå da. Komplett.no har den på lager. Skal bare ha 40", annet enn det passer ikke inn i mitt hus.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W2000 serien har jo sunket veldig mye i pris. 46" versjonen er snart 10 tusen billigere enn når jeg kjøpte den tidligere i år.

Der at de har mange av 40". Min bror ventet på 46"en, den har de samme som Netshop, fjernlager med flyttende dato. Så den er nok nesten umulig å få tak i. 40" ser ut til å være på markedet en stund til

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på LG som en av de store og gode på TV-fronten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •