Ny tv, plasma eller lcd? Bildekilde : Data og ps3(om den noen gang kommer ut)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, plasma eller lcd? Bildekilde : Data og ps3(om den noen gang kommer ut)

Jeg har tenkt kjøpe meg ny tv snart, har ikke bestemt meg for plasma eller lcd, jeg kommer til å bruke daten som hovedkilde har også planer om å kjøpe ps3.(om den noen gang kommer ut)
    Det er vell LCD`en som passer best til dataen når den har høyest oppløsning?

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sentinel
    Jeg har tenkt kjøpe meg ny tv snart, har ikke bestemt meg for plasma eller lcd, jeg kommer til å bruke daten som hovedkilde har også planer om å kjøpe ps3.(om den noen gang kommer ut)
    Det er vell LCD`en som passer best til dataen når den har høyest oppløsning?
    PS3 kommer,det er helt sikkert, og den støtter dessuten 1080P, og det er det ikke mange apparater som klarer.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

LCD er nok best om du hovedsakelig skal bruke den som PC-skjerm. Ikke heng deg opp i oppløsning, men den bør være HD-Ready. Jeg bruker min plasma mye til PC og HTPC, og har aldri vurdert å bytte LCD, men det sier seg selv at den teknologien har overtaket til det bruket. PS3 kommer til å fungere bra på begge teknologier, både på 720P og 1080P.

Pass også på at skjermen har nok innganger. 2 HDMI pluss en DVI er optimalt. Da kan du ha DVD-spiller, PS3 og PC tilkoblet uten noe ekstra enheter.

Noe spesiell størrelse du hadde tenkt deg? Pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelse vil jeg ha 40-42", når det gjelder prisen, jeg er student så jeg har ikke så mye penger å rutte med så maks 12.000.

Skal jeg ikke henge meg opp i oppløsning, er ikke større oppløsning jo bedre ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sentinel
    Størrelse vil jeg ha 40-42", når det gjelder prisen, jeg er student så jeg har ikke så mye penger å rutte med så maks 12.000.

Skal jeg ikke henge meg opp i oppløsning, er ikke større oppløsning jo bedre ?
    I utgangspunktet ja, i praksis har det ikke så mye å si... det er en generell misforståelse. I den prisklassen du leter i, er det langt viktigere å finne en som har et godt bilde, og de tilkoblingene du trenger. Å finne en 42" TV med bra bilde, nok tilkoblinger og fulle støtte for 1080P til 12k tror jeg blir vanskelig, om ikke umulig.

Desverre kan jeg ikke hjelpe deg med spesifike tips/erfaringer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •