Hva er forsvarlig bruk av plasma som garanti burde dekke? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Problemet er at det for plasmaen som var oppe i Tv2 er veiledningen uklart og brukeren vil rett og slett ikke få opp noe bilde om han ordrett følger det som står der.

-Det står at man skal skru kontrast og lysstyrke helt ned, men da får man jo ikke noe bilde. Hvordan kan en vanlig forbruker da vite hvordan han skal stille inn skjermen?
    Det står at man skal skru ned så mye som mulig. Kanskje de regner med at kunden klarer å legge sammen to pluss to. Eller kanskje de burde skrevet:
    Skru ned så mye som mulig, men pass på at det ikke blir for mye slik at du sitter å ser på en sort skjerm!
    Og at en skjerm ikke skal kunne brukes med fabrikkinnstillinger er IMHO helt uakseptabelt.
    Her er vi enig. Vi vet dog ikke om det er tilfelle med skjermen på TV2 Hjelper deg....
    -Det står at statiske bilder over lengere tid gir fare for innbrenning, men ikke et ord om hvor lang tid dette gjelder for. Hvordan kan en forbruker da vite hvor lenge han kan se på sin favorittkanal uten å ødelegge skjermen?
    Skal jeg gjette, så skriver de ikke noe om det fordi de snakker om retention. Uansett hadde det blitt umulig for produsenten å vite eksakte antall timer/dager, siden dette avhenger veldig av type bilde/kontrast etc. Slik info står det ikke i CRT-manualer heller, men det er fullt mulig å få innbrenning på de.
    For meg virker info om innbrenning i bruksanvisningen fra Hitachi kun som en ansvarsfraskrivelse og ikke som en hjelp til kunden.
    Hvordan kan det virke som det? Enten opplyser de om faren med det og gir deg info om forsiktig bruk, eller så gjør de ikke det. Men det er riktig som du sier, at produsenten slipper ansvar dersom det står sort på hvitt i brukermanualen. Skulle bare mangle, det burde forventes at man leser manualen når man tar i bruk en så dyr gjenstand.

Er manualen for dårlig, så har Hitachi et forbedringspotensiale der. Men hjelper jo lite når kunden ikke engang åpner manualen, gjør det vel?

Jeg kjenner svært lite til den skjermen. På jobben er det endel som har den modellen (om det var 7200) pga en felles hjemme-PC ordning. Og jeg har ikke hørt noen klage over lignende problemer, hverken med innbrenning eller retention. Betyr ikke at det kan skje, men jeg er skeptisk til denne kunden som kun så litt TV på kveldene med fabrikkinnstillinger.... Trist er det selvfølgelig uansett....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste plasma'er er jo også mer følsomme når de er nye, pioneer verst. Så antagelig har han sett primert på TV Norge. Og da spiller det egentlig ikke noe rolle om hvor lenge om gangen han ser på tv hvis han ser på samme kanalen vær dag. Det er ganske fort gjort å få en slik skade om man er uheldig. Men det er ikek umulig at det han har var bare en sterk form av retention eller svak innbrenning. Som regel kan man hente inn skaden igjen med litt triksing. Et negativt bilde av innbrenningen, vise snø over tid, spille av en DVD på repeat.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hehe, jeg skjønner at du ikke har plasma-TV Snickers...
    Nei visst pokker, jeg har ennå til gode å finne en plasma som gir meg lyst til å kjøpe den.

Er det ikke slik at Midgard forsterkere ikke fungerer spesielt bra med elektrostater? Hvorfor står det ikke klart i fra hva Midgard-forsterkere passer til på esken.....med store bokstaver? Enda bedre, hvorfor trekker dere ikke tilbake forsterken til dette store problemet er løst (om det er tilfelle)??? Når pappa på 70 kjøper en dyr forsterker forventer han at den fungerer ypperlige hans nye Martin Logan høyttalere uten at han trenger å være en ekspert på dette. Dersom dette er tilfelle (?), så kan det være Midgard (deg?) som står og blir angrepet på "TV2 hjelper deg" neste gang, SnickersIS....
    Du er egentlig inne på noe vesentlig. Dersom de ikke hadde funket med Martin Logan hadde det vært en ting. Hadde de i tillegg enten brennt opp, eller ført til defekter på høyttalerne, hadde en stor lapp klistret over terminalene med advarsel på faktisk vært på sin plass.

Imidlertid finnes det andre potensielle problemer. Om man kobler en fremmed spenning til utgangen for eksempel vil man få en strømgjennomgang og systemet vil ikke lenger være stabilt. Dette skjer for eksempel med REL subwoofere som er beregnet på å benyttes på en effektforsterers utgang. Imidlertid virker ikke dette på balanserte forsterkere. Men det er jo en kjennt sak i bransjen at forsterkere finnes i både balanserte og ubalanserte utgaver. Det er REL (og trolig også Martin Logan med sine aktive basser) som har gått utenfor den etablerte standarden.

Når man får innbrenning må man avgjøre om det er normal bruk. Er det normal bruk må man finne ut om innbrenningen skyldes at de som sender ut logoen er ansvarlige for å ha sendt ut noe som er veldig spesiellt, og derfor ikke burde være sendt, eller om det er TV-en som er for dårlig.

På samme måte, når REL velger å ikke legge inn et galvanisk skille i signalveien har de samtidig valgt å lage et problem.

På samme måte legger teknologien i Martin Logan sine paneler opp til at man ikke kan drive dem med hva som helst. Det finnes svært få forsterkere, om enn noen i det hele tatt, som ikke får et avvik som følge av den lave impedansen helt i toppen. Martin Logan oppgir impedansen, men de oppgir ikke hva den lave impedansen innebærer i praksis.

Det jeg mener er at den som velger å bryte med en etablert standard, slik at en som mener å ha brukt et produkt forsvarlig allikevel opplever å få problemer, har opplysningsplikten på sin side.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle disse Ferrari-analogiene er særdeles lite treffende. Det er jo ikke slik i dag at en plasma nødvendigvis koster 20-30 000 og bare selges til spesiellt interessert eksperter. En av Panasonics 42 tommere selges for litt over 10 000 kroner og det finnes andre plasmaer helt ned til 10 000 - og kanskje under 10 000 for alt jeg vet. Dette er priser i nedre del av spekteret for flatskjermer, med andre ord i det markedet hvor hvermansen handler.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Imidlertid finnes det andre potensielle problemer. Om man kobler en fremmed spenning til utgangen for eksempel vil man få en strømgjennomgang og systemet vil ikke lenger være stabilt. Dette skjer for eksempel med REL subwoofere som er beregnet på å benyttes på en effektforsterers utgang. Imidlertid virker ikke dette på balanserte forsterkere. Men det er jo en kjennt sak i bransjen at forsterkere finnes i både balanserte og ubalanserte utgaver. Det er REL (og trolig også Martin Logan med sine aktive basser) som har gått utenfor den etablerte standarden.
    Du mener altså at det er REL og Martin Logan sin skyld at de ikke fungerer bra med Midgard? De finnes da en masse produsenter som uten problem klarer å lage produkter som fungerer utmerket både på REL og Martin Logan, og begge merker høster utmerket kritikk. Burde ikke Midgard da føye seg til dette, og tilpasse produktene sine slik at de kan brukes sammen med produkter fra såpass populære produsenter? Den uvitende kundes point of view vil jo være at det er Midgard som ikke er konstruert bra nok (no offence ).
    På samme måte, når REL velger å ikke legge inn et galvanisk skille i signalveien har de samtidig valgt å lage et problem.

På samme måte legger teknologien i Martin Logan sine paneler opp til at man ikke kan drive dem med hva som helst. Det finnes svært få forsterkere, om enn noen i det hele tatt, som ikke får et avvik som følge av den lave impedansen helt i toppen. Martin Logan oppgir impedansen, men de oppgir ikke hva den lave impedansen innebærer i praksis.
    Hvordan forventer du at en kunde skal vite dette? Han har jo sett naboens oppsett med Martin Logan Vantage og Rel Storm 5 spille som en drøm på en rekke forsterkere...
    Det jeg mener er at den som velger å bryte med en etablert standard, slik at en som mener å ha brukt et produkt forsvarlig allikevel opplever å få problemer, har opplysningsplikten på sin side.
    Det har du et poeng i, helt klart. Men samtidig er det en rekke produsenter som slipper den problemstillingen, fordi de tilpasser produktet sitt til begge standarer. Kunden kommer tilbake i butikken og lurer på hva som er galt, og får vite at Midgard ikke takler Martin Logan høyttalere. Får han da igjen pengene?

Nå er vi litt på siden av det opprinnelige poenget mitt, og jeg vet jeg kverrulerer. Midgard er et flott produkt, jeg prøver bare å få frem at det ikke alltid er så lett fra produsentens ståsted.... spesielt dersom kunden ikke leser manualen før han tar et produkt i bruk.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Django
    Alle disse Ferrari-analogiene er særdeles lite treffende. Det er jo ikke slik i dag at en plasma nødvendigvis koster 20-30 000 og bare selges til spesiellt interessert eksperter. En av Panasonics 42 tommere selges for litt over 10 000 kroner og det finnes andre plasmaer helt ned til 10 000 - og kanskje under 10 000 for alt jeg vet. Dette er priser i nedre del av spekteret for flatskjermer, med andre ord i det markedet hvor hvermansen handler.
    Jepp. Ta heller en splitter ny Toyota Yaris. Den krever innkjøring for å ikke skade motoren, og man skal passe å ta med den på service, samt sjekke oljenivå etc. Mye å forlange av ei dame som aldri har hatt bil før at hun skjønne dette dersom selgeren ikke opplyser om det, eller hun gidder å slå opp i brukermanualen. Flott den dagen vi får en bil som slipper dyre servicer og masse forsiktig innkjøring, men inntil den tida så har vi akseptert det som et kompromiss fordi vi slipper å ta beina fatt.

Merklig nok er innbrenning et mye større problem for de som ikke har plasma, enn de som har det....

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (er vi venner nå....??? )
    Jeg er utrolig glad i kaker, så hvis du sender oppover en grønn genser, så kan vi være venner :-D

Årlig bistår og veilleder jeg ca 19000 nordmenn og internasjonale kunder om hva de bør velge av ulike telecomprodukter. I 40 til 50% av tilfellene er jeg nødt å hente frem teskjeen for å forklare selv den (for meg) enkleste ting. Det gjør forsåvidt ingenting, da det jo er jobben min, men det forteller meg at utrolig mange har en aversjon mot å sette seg inn i bruken av nye tekniske løsninger og produkter.

Selskapet jeg jobber for gir bortimot 100% informasjon skriftlig om de forskjellige produktene, men mye forblir ulest og kunden ønsker dermed muntlig informasjon om de viktigste punktene, pluss og minus før de taes i bruk.

En TV som kan bli defekt etter kort tids bruk dersom far/mor/datter/sønn ikke leser gjennom bruksanvisningen, holder ikke mål etter min mening. Jeg vil ihvertfall tro endel kjøpere slår på skjermen først, gjerne ser en film eller litt tv-titting før de setter seg inn i den mer avanserte bruken, og dermed går de glipp av det som kan være avgjørende for TV-apparatets holdbarhet.
    Enhver plasma burde dermed ha en "sticker" limt over hele skjermen, med den viktigste "NB!!!!"-informasjonen påskrevet. En billig løsning som kunne forhindret slike unødvendige episoder.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil kalle dette utviklingens bakside. Man ser jo på PC verdenen, som har pågått en god stund lenger. Det har blitt gjort tilgjengelig kurs i bruk av PC for den alminnelige mannen i gata. Dette er jo selvfølgelig valgfritt og flerparten trenger selvfølgelig ikke kurs, vi er jo nordmenn. Jeg skal vedde for at i nær fremtid vil flatskjermer og media center bli en del av slike kurs, og da har vi vår førerprøve for flatskjermer. Dette blir bare mer & mer avansert og produktene vil alltid ha negative sider som må tas hensyn til. En LCD tv er vel så idiot sikker som det kan bli for en normal bruker etter CRT men man skal ikke ta forgitt at det kan forandres. Forbrukere setter stadig høyere krav til produsentene og det gir ofte konsekvenser i barnesykdommer eller bivirkningner om du vil. Det fins ingenting som et perfekt produkt da alt kan forbedres, noen mer enn andre.

Plasma er muligens en teknologi de burde holdt for seg selv til den var god nok og heller begynnt med LCD. Plasma kunne heller vært oppgraderingen når den var klar for det.

Dessverre så er det ikke slik så man må ta de forhåndsreglene som er nødvendig. Om man kjøper en Plasma og får skader på den iform av innbrenning for å så orientere seg om hvorfor/hvordan så mener jeg at en har seg selv å takke og det er typisk Norsk! Er vel ikke uten grunn at norge er av de landene med flest forsikrings saker på ødelagte produkter mm

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Jeg er utrolig glad i kaker, så hvis du sender oppover en grønn genser, så kan vi være venner :-D
    Grønn genser med teksten "I love plasma" er sendt oppover.... :-D
    Årlig bistår og veilleder jeg ca 19000 nordmenn og internasjonale kunder om hva de bør velge av ulike telecomprodukter. I 40 til 50% av tilfellene er jeg nødt å hente frem teskjeen for å forklare selv den (for meg) enkleste ting. Det gjør forsåvidt ingenting, da det jo er jobben min, men det forteller meg at utrolig mange har en aversjon mot å sette seg inn i bruken av nye tekniske løsninger og produkter.

Selskapet jeg jobber for gir bortimot 100% informasjon skriftlig om de forskjellige produktene, men mye forblir ulest og kunden ønsker dermed muntlig informasjon om de viktigste punktene, pluss og minus før de taes i bruk.
    Mao du mener selgeren helt klart har et ansvar her. Det er jeg fullstendig enig i....
    En TV som kan bli defekt etter kort tids bruk dersom far/mor/datter/sønn ikke leser gjennom bruksanvisningen, holder ikke mål etter min mening. Jeg vil ihvertfall tro endel kjøpere slår på skjermen først, gjerne ser en film eller litt tv-titting før de setter seg inn i den mer avanserte bruken, og dermed går de glipp av det som kan være avgjørende for TV-apparatets holdbarhet.
    Dette er en generell misforståelse... det er ikke slik at en plasma blir ødelagt etter en film eller to. Tenk alle som har plasma i Norge i dag, og hvor lite vi egentlig hører om faktiske folk som ødelegger skjermen. Man kan jo bare gjette hvor mange som aldri har lest brukermanualen og kjører på helt feil innstillinger uten noe som helst problemer...
    Enhver plasma burde dermed ha en "sticker" limt over hele skjermen, med den viktigste "NB!!!!"-informasjonen påskrevet. En billig løsning som kunne forhindret slike unødvendige episoder.
    Ingen dum ide i det hele tatt... Kanskje de ikke ser på problemet som så stort lenger siden de ikke gjør det. Jeg mener, hva om en av 1000 klarer å ødelegge fordi han ikke fulgte produsentens anbefalinger for korrekt bruk. Det individet klarer helt sikkert å rive unna NB!!!-lappen under all ekstasen med å få i gang TV`en, og da er vi like langt.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltids noen som klarer å ødelegge et produkt, uansett hvor god informasjonen er, så helgardert kan man nok aldri bli.

Er forøvrig enig i at problemet ikke kan være uhorvelig stort, da det ikke foreligger en massereklamasjon mot plasmatv-er. Utsagnet "storm i vannglass" kan nok muligens passe her ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber som selger selv, og nevner altid innbrenning når det er snakk om salg av plasma. Nettopp for og unngå slike situasjoner som elprice kom opp i.
    For og være helt ærlig så tjener vi nesten ikke penger på de store plasma skjermene, så at folk blir skremt over til lcd nå gjør meg ingenting.

Jeg opplyser altid om fordeler og ulemper når det gjelder lcd kontra plasma. Og veldig mange velger lcd selv om de ser at bildet er bedre på plasmaen.

Innbrenning kan forekomme også etter relativ kort bruk hvis man er uheldig. Det er ikke en garantisak. Det skal opplyses både i butikk og stå i brukerveiledningen.

Feilen fra elprice sin side er at det ikke ble gitt tilstrekkelig informasjon da kunden kjøpte produktet. Og da tv2 hjelper deg snakket med direktøren sto han jo der og hevdet at innbrenning av tvn logoen kunn var mulig hvis man hadde apparatet på i flere dager på samme kanal i strekk.

Er dere redd for innbrenning kjøp LCD da blir både kunden og butikken fornøyd

Har forresten plasma selv. Jeg er for glad i film til og nøye meg med lcd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Jobber som selger selv, og nevner altid innbrenning når det er snakk om salg av plasma. Nettopp for og unngå slike situasjoner som elprice kom opp i.
    For og være helt ærlig så tjener vi nesten ikke penger på de store plasma skjermene, så at folk blir skremt over til lcd nå gjør meg ingenting.

Jeg opplyser altid om fordeler og ulemper når det gjelder lcd kontra plasma. Og veldig mange velger lcd selv om de ser at bildet er bedre på plasmaen.

Innbrenning kan forekomme også etter relativ kort bruk hvis man er uheldig. Det er ikke en garantisak. Det skal opplyses både i butikk og stå i brukerveiledningen.

Feilen fra elprice sin side er at det ikke ble gitt tilstrekkelig informasjon da kunden kjøpte produktet. Og da tv2 hjelper deg snakket med direktøren sto han jo der og hevdet at innbrenning av tvn logoen kunn var mulig hvis man hadde apparatet på i flere dager på samme kanal i strekk.

Er dere redd for innbrenning kjøp LCD da blir både kunden og butikken fornøyd

Har forresten plasma selv. Jeg er for glad i film til og nøye meg med lcd
    Helt enig, de som ikke liker det fenomenet plasma tydeligvis sliter med, får finne på noe annet. Selv sikler jeg på Panasonic og Pioneer sine modeller, selv om jeg har innbrenningsfaren i hode, så har jeg bare meg selv å skylde om det skjer. Dumt, men det er for det meste en eller anna svakhet med enhver teknologi.

LCD sliter vel med at panelene kan bli slitt etter litt hard bruk(mye lysstyrke), over tid!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en TV er så skjør at den må stilles under 50% på alle parametre, man må zappe kontinuerlig, unngå kanaler med sterk farge i logoen, og ikke kan se mer enn noen minutter daglig så betyr det at man ikke kan bruke TV-en i nærheten av hva man kan med en TV til 3000kr. På en så dyr TV som plasmaskjermer av en viss kvalitet stort sett er skal man ha mulighet til å se filmer på en bestemt kanal flere ganger i uken. Man skal også kunne bruke et konstrastnivå og lysintensitetsnivå som gir et godt bilde.
    Men det blir da ikke videre pent bilde om man guffer opp alle parametere på max akkurat. Gir man en star wars dvd 5 minutter med den kalibrerings snutten som er med der, så er man jo plutselig langt unna de fine fabrikk innstillte verdiene. Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG - innbrenning

Hei

Når skjermen min viser veldig mørke scener (tilnærmet svart) så er høyre del av skjermen grå et et slags mønster. (Skal se om jeg får til å ta et bilde).

Jeg lurer på om dette kan være innbrenning, men det har vært der siden jeg kjøpte tvn (nestn).

Kjøpte den på Elkjøp, er en LG til 15000, tror dere det er mulig å få byttet den elle noe slikt på garantien? Noen erfaringer med elkjøp og slikt?

Takker for alle svar!

Mvh
    Bernt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lochlite
    Hei

Når skjermen min viser veldig mørke scener (tilnærmet svart) så er høyre del av skjermen grå et et slags mønster. (Skal se om jeg får til å ta et bilde).

Jeg lurer på om dette kan være innbrenning, men det har vært der siden jeg kjøpte tvn (nestn).

Kjøpte den på Elkjøp, er en LG til 15000, tror dere det er mulig å få byttet den elle noe slikt på garantien? Noen erfaringer med elkjøp og slikt?

Takker for alle svar!

Mvh
    Bernt
    LG har 30 Dagers DOA og vil godkjenne bytte av produktet innenfor denne tidsrammen om butikken kjenner rutinene sine. Men er TV'en eldre enn dette vil den bli sendt til service (Strax) Er tv'en større enn 30" vil den kunne bli hentet av strax ved å ringe Elkjøps kundsenter og avtale hjemmeservice. Det høres uansett ut som en garanti/reklamasjons sak så du skal ikke måtte betale noe for service/ombytte.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle selgere har vel sine triks for å selge. Har sett en del flatskjermer med glorete bilde utstillt hos flere kjeder. Hos Expert i skien derimot kjører de alle skjermene via analogt signal så bildet blir eeeelendig, tror faktisk de taper kunder pga.
    dette. Hvem kjøper vel en ny tv som har elendig bilde.
    Tror vi forbrukere ofte er mer opptatt av det som står på papiret enn hva som ofte er fakta.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en samsung PS42Q96HDX, står ingenting i brukermanualen om justering av kontrast og lys under innspilling. Er derimot ett program som hetter punktforskyver eller noe sånt, som forskyver bildet hvert andre minutt for å hindre innbrenning. Alle innstillingene står på 50 bortsett fra kontrast som står på 70, bør jeg stille ned kontrasten? Lurte også på om det er lyse eller mørke farger som er mest problematisk mht innbrenning..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Men med tiden og teknologien det er i per. i dag, hadde jeg ikke gitt meg før jeg hadde nytt tv\panel hvis innbrenning hadde skjedd. Min mening.
    Da tipper jeg du hadde havnet i retten, ettersom det er understreket at innbrenning ikke dekkes av garanti. Innbrenningssak var sågar med på TV2 Hjelper deg, og såvidt jeg husker vant han ikke frem (må understreke at jeg kan huske feil.)

TV2.no

Hva hadde du gjort om du hadde tapt alle rettsrunder?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Da tipper jeg du hadde havnet i retten, ettersom det er understreket at innbrenning ikke dekkes av garanti. Innbrenningssak var sågar med på TV2 Hjelper deg, og såvidt jeg husker vant han ikke frem (må understreke at jeg kan huske feil.)

TV2.no

Hva hadde du gjort om du hadde tapt alle rettsrunder?
    Vil jeg tro også.

Blir det samme som å forlange nytt tv når man har en pixel feil. Forbruker rådet gikk faktisk ut med at det var en mangel frem til jeg sendte dem en mail og henviste til ISO 13406-2 og en sak som var i forbrukertvist utvalget hvor en kunde hadde tapt akkurat en slik sak. Da fikk pipa en annen låt ja. TV2 Hjelper deg vinkler i tillegg slike saker på en ganske ekstrem måte for å sette kunden i et godt lys og selger i motsatt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når vi snakker om innbrenning så har tydeligvis komplett fått noen klager på pixelfeil på sony lcd skjermer for første eg leser med stor skrift under ein 40d3000
    er
    denne skjermen følger en eller annan iso norm som kan innebære pixelfeil
    (Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen.)

hehe. så lcd er ikkje idiotsikre dei heller.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •