Kjøp av ny TV - hva bør jeg velge????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av ny TV - hva bør jeg velge????

Har en eldre Sony TV som begynner å synge på siste verset...
    Jeg får i dag tv signalene via Parabol (Viasat og Canal Digital). Ser mest på tv og en del DVD. Har en PS2 som jeg bruker sjelden, og har ikke stort behov for å koble til min bærbare PC.

Budsjett ca. 10.000,-

Hva bør jeg velge? Hva bør jeg se etter av spesifikasjoner etc. etc? Jeg ser for meg en 37".

Som dere sikkert skjønner er jeg litt "grønn" på dette området, leeeeeenge siden jeg har invistert i ny TV....

Send gjerne linker til aktuelle TV'er, tester av disse etc.

Qtip

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lolsim
    Har en eldre Sony TV som begynner å synge på siste verset...
    Jeg får i dag tv signalene via Parabol (Viasat og Canal Digital). Ser mest på tv og en del DVD. Har en PS2 som jeg bruker sjelden, og har ikke stort behov for å koble til min bærbare PC.

Budsjett ca. 10.000,-

Hva bør jeg velge? Hva bør jeg se etter av spesifikasjoner etc. etc? Jeg ser for meg en 37".

Som dere sikkert skjønner er jeg litt "grønn" på dette området, leeeeeenge siden jeg har invistert i ny TV....

Send gjerne linker til aktuelle TV'er, tester av disse etc.

Qtip
    Hvis du ikke har/skal ha HD kanalen fra CD, ikke brenner etter å spille 360 & PS3, og ikke har planer om å investere i en HD DVD og/eller Blue-Ray spiller før de kommer ned til 2-3K og til slutt som du nevner ikke har noe behov for kobling til PC, da ville jeg kjøpt meg en CRT "vente TV", istedenfor å kjøpe en TV som gir et dårligere bilde til ditt bruk. Det du må betale for en rimelig ny eller brukt 32, eller en brukt 36 vil du ha spart på prisfall allikevel.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig i det egentlig. En 37" LCD til 10000,- eller mindre er som oftest ikke en tv å rope mye hurra for. Litt bedre på 32" men somregel må du over 10K for å få kvalitet. Tenker da på kvalitet i form av bildebehandling. Specs på panelet osv er omtrent likt på en TV til 100 kroner og en til 100000,- er resten det ikke står noe om som er viktig. Noen tv'er skryter av 8ms paneler når elektronikken ikke har sjangs til å holde følge. Andre skryter av 14bits farge elektronikk mens panelet ikke klarer å vise mer en 8-bit etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •