Hjelp - PLASMA SKJERM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp - PLASMA SKJERM

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe meg en ny plasma TV, men har lite kunnskap om par ting som går rundt dette. Kan noen vær så snill å forklare meg.

Noen av plasma skjermer kommer med tuner noen uten, de med tuner er greie, men hva med uten tuner kan man bare koble den til VHS maskin å få inn analoge TV?

Og hva med HDTV Ready plasma skjermer?
    Som f.eks. Sony WEGA KE-42XBR900, vill denne virke i Norge idag?
    :?:

Takk

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samsung uten tuner, videospiller vil fungere bra. Selv bruker jeg PC med TV kort.

HDTV betyr at de har større oppløsning. Men alle skjermoppløsninger vil fungere, akkurat som et TV kort fungerer på en PC samme hvilken skjermoppløsning du velger. Bildet blir skalert uansett.
    Men det er jo forskjell på kvalitet. Min Samsung har veldig lav oppløsning, men akkurat det føles ikke som noe problem. Andre har sikkert divergerende oppfatning om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hårek,

Det du sier er at HDTV som Sony KE-42XBR900 vil funke fint om man kobler den via videospiller, selv om den har Built-in NTSC Tuner?
    Og det vil ikke være problem å ta in nrk og tv2 anlog signaler?

Kan du ta en titt på skjermen å si din mening:
    http://shop.store.yahoo.com/advantag...e42xbr900.html

Jeg vet at sony har egen tuner som de selger samen med KE42MR1 og den går det an å kjøpe separat, trur du at den vil funke samen med xbr900?

Tusen takk for hjelpen.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke uttale meg for sikkert, du legger inn ganske mange ukjente faktorer her hvis du kjøper en amerikansk skjerm. Jeg vet ikke hvordan den håndterer PAL signaler.
    Min skjerm har SCART plugg med RGB. SCART finnes ikke utenom Europa, den skjermen har DVI og komponent. Det er begrenset utvalg i DVD spillere og tunere som har disse utgangene.
    En videospiller har kompositt (og muligens S-Video) utgang, som er PAL.
    Forskjellen mellom PAL og NTSC ligger i kodingen av fargebærebølgen, i oppløsning og frekvenser. Fargebærebølgen gir alltid problemer med utstyr som kun takler ett system, hvilke kombinasjoner som ellers virker eller ikke har jeg ikke peil på.

Dessuten er det ikke så kjekt å ha et 120V apparat. Du trenger en trafo, og du vet ikke sikkert at skjermen tåler 50Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret igjen,
    Den skjermen jeg skal ha kommer fra england, så den er 220V, linken var litt missvisende ang. akuratt det. Men jeg skjøner ikke da hva skal de med NTSC tuner der? Vell da må jeg vell ta noen tlf. til forhandler.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •