Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 33 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 651
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men selvfølgelig, man er nødt til å se skjermene i virkeligheten og korrekt kalibrert..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at sortnivået som vises på bildene til Alex er mer eller mindre slik jeg oppfatter sortnivået på Pioneer i virkeligheten....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva med 1:1 pixelmapping via DVI/HDMI? Hadde vært knall om noen kan få testet dette! Det er nemlig det som avgjør om jeg skal vente til neste generasjon eller ikke med å oppgradere min 436XDE..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har lyst på den nye 50 tommer Pioneer

EDIT: Priser tar du under "pris -og produktjakt", ikke under de tekniske fora.

Kan bekrefte at tv'en har bra sortnivå. Kan ikke forstå bildet av sortnivået til denne tv'en, der det sorte er lyegrått. Stemmer overhodet ikke. Ser ut som bildene som er lagt ut her... Er veldig flott folk gir tilbakemelding på denne tv'en og andre tv'er. Forhindrer at folk kjøper "katten i sekken"...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste ord om sortnivå er heldigvis ikke sagt i denne saken. I den nyeste utgaven av Digital World (nr.7) blir følgende TV-er testet mot hverandre: Hitatchi 42PD9700, Panasonic TH-42PV60, Samsung PS-42Q7H og Pioneer PDPD-427XA. Pioneer vant testen, og her sies det følgende som flere av potensielle kjøpere av Pio bør merke seg:

"Ved første oppstart lurte vi på om det var noe alvorlig galt med denne TV`n. Bildet var ullent og fargene noe matte. Noen må tydeligvis ha vært litt overivrige med justeringene. Vi kjørte tilbake til fabrikkinnstillingene og allerede her fikk vi et bilde som var en enorm forbedring. Men noen små justeringer endte vi opp med et bilde som fenomenalt godt.

"Vi nevnte at Panasonic har et spesielt godt sortnivå. Denne svært høye kvaliteten finner vi også hos Pioneer. Sort er virkelig sort og samtidig klarer man å opprettholde et detaljnivå i mørke partier som er direkte imponerende.

Vi klarte ikke helt å bestemme oss for hvilke av Panasonic og Pioneer som hadde best sortnivå, men når det kom til fargegjengivelse måtte vi gi Pioneer et lite forsprang. Det er så høy grad av skarphet og liv i bildegjengivelsen at vi ble meget imponerte.

Etter vår mening er dette den beste TV`n......" Best i test!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg kjenner igjen tvn min på bildet til aftenposten. Sorte farger ser nesten mer grå ut enn sort på min tv (427xa). Er 50" til pioneer så forskjellig fra lillebroren sin?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er den ikke. Du kan umulig ha justert den riktig? Prøv med noe annet enn fabrikkinnstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd ymse innstillinger fra nett men også justert etter eget innsyn. Farger og sånt er strålende, men mørke scener får fram tårene. Spesielt hvis jeg demper belysningen i rommet. Det er stor forskjell mellom bildet og den sorte lakkrammen rundt selve panelet. Nekter å tro at jeg er så usannsynlig kresen at denne tv'n ikke greier å dekke kravene mine.

Valgte tross alt plasma foran lcd nettopp pga av sortverdien; slik det er nå er lcd-skjermen jeg har på pc'n ørten hakk bedre.

DVEdisc er bestillt.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Greyhound Det er stor forskjell mellom bildet og den sorte lakkrammen rundt selve panelet. Nekter å tro at jeg er så usannsynlig kresen at denne tv'n ikke greier å dekke kravene mine.

Valgte tross alt plasma foran lcd nettopp pga av sortverdien; slik det er nå er lcd-skjermen jeg har på pc'n ørten hakk bedre.[/QUOTE]

Er ikke så ille sortnivå på de nyeste LCD-skjermene heller.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greyhound
    Jeg har prøvd ymse innstillinger fra nett men også justert etter eget innsyn. Farger og sånt er strålende, men mørke scener får fram tårene. Spesielt hvis jeg demper belysningen i rommet. Det er stor forskjell mellom bildet og den sorte lakkrammen rundt selve panelet. Nekter å tro at jeg er så usannsynlig kresen at denne tv'n ikke greier å dekke kravene mine.

Valgte tross alt plasma foran lcd nettopp pga av sortverdien; slik det er nå er lcd-skjermen jeg har på pc'n ørten hakk bedre.

DVEdisc er bestillt.
    Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett 42-tommerne i mørke omgivelser, men det kan umulig være så stor forskjell fra 42 til 50 tommer..?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har kalibrert sin nye pioneer skjerm?

Skal kjøpe meg den nye 50" pioneer tv'en.

Har noen justert innstillingene på skjermen med DVE kalibrering?

Gleder meg som en unge til jeg får tv'en. Synes den er rå!

Christian

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Jeg har sett både 427 og 507 rett ved siden av hverandre, riktignok i et opplyst rom, men sortnivået gikk ikke i favør av 507. Så hvorfor du "Greyhound" ikke får til sortnivået på din 427XA, skjønner jeg ikke. Kan det være noe galt med apparatet? Du får prøve en skikkelig kalibrering først. Hold oss gjerne informert om hvordan det går.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produksjonsfeil har streifet meg, men jeg rekner med at dette burde ha vært synlig allerede i butikken. Skjermen er nøyaktig den samme som sto utstillt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produksjonsfeil har streifet meg, men jeg rekner med at dette burde ha vært synlig allerede i butikken. Skjermen er nøyaktig den samme som sto utstillt.
    Kanskje du har fått en mandagsskjerm.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel ikke en skjerm på markedet i dag som har så bra sortnivå at det sorte i bildet går i ett med rammen rundt panelet. Ihvertfall ikke i et mørklagt rom.

Det er vel en slik type sortnivå jeg ser frem mot når det gjelder teknologier som SED bl.a.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legg ut bilder, sånn som A|ex har gjort da....
    Så får vi se hvordan det er....

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumpi dump....

Veldig stille det var om disse skjermene for tiden da... :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på min...bestilt i begynnelsen av oktober hos netshoposlo...men de har ennå ikke fått den inn på lager. Deres leverandør (som ikke er Pioneer Norge) hadde visst fått feil modell så de måtte vente på riktig model.

De sa de håpet å få den inn denne uken...begynner å bli lei av å vente nå :evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si annet enn at jeg storkoser meg med min

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PMHaugen
    Venter på min...bestilt i begynnelsen av oktober hos netshoposlo...men de har ennå ikke fått den inn på lager. Deres leverandør (som ikke er Pioneer Norge) hadde visst fått feil modell så de måtte vente på riktig model.

De sa de håpet å få den inn denne uken...begynner å bli lei av å vente nå :evil:
    Sorry. Det er min feil:P. Jeg har også bestilt hos Netshop og jeg pleier å få problemer med ting jeg kjøper. Enten om det er leveringsproblemer, eller feil på varen. I dette tilfelle sier jeg meg fornøyd med leveringsproblemer ettersom det er så mye phes å frakte plasma frem og tilbake til service.
    MEN det som er litt rart er at jeg fikk en annen forklaring fra Netshop. Leverandøren hadde ved en feil solgt dems parti til noen andre!?!

Side 8 av 33 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •