Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 651
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stemmer det at Pioneer har firmwareoppgradert noen tidlige 506-skjermer med henblikk på image retention? I tilfelle skal jeg ta en telefon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at dere som står å tester på f.eks El-kjøp må være klar over at alt forandrer seg når en kommer hjem.Da jeg skulle kjøpe min Pioneer 506XDE så jeg i butikken at jeg ikke klarte å få like godt bilde på den som jeg klarte med Panasonic PV500.Jeg var veldig skuffet da kona satt seg på bakbena fordi PV500 var så stygg at den ikke var noe tema å ha i stuen.Det ente med at jeg fikk låne med meg hjem begge to og da forsto jeg ingenting.Det var helt umulig å få bilde til PV500 til å nerme seg Pioneeren noe som jeg har fått bekreftet mange ganger senere.Så ikke se dere blinde på A-B tester i et butikklokale med andre signalkilder og lysforhold enn det du selv skal bruke det i.Kort fortalt var PV500 som om det sto en skitten glassrute foran den.Jeg fikk aldri frem nærheten,skarpheten og smellet i fargene som på Pioneeren ,men alltid når jeg ser de sammen i butikker så er Pioneeren utydelig som om den får dårligere signal enn Panasonicen.Alltid gøy når folk som har PV500 kommer på besøk komenterer hvor mye bedre bilde jeg har.Det jeg har funnet ut at kjører en komponent fra parabol så er Pioneeren uslålig,men kjører en vanlig RGB fra en kjip parabol eller dvd så for ikke å snakke om analog så er Panasonicen best.Lånte også med meg en billig HDMI DVD spiller,men den var ikke så god som komponent fra min dyre DVD spiller.Så signalet du putter på skjermen bestemmer i større grad hvilken skjerm en skal ha enn jeg trodde.OBS dette ble testet når disse kom ut og gjelder ikke dagens nye modeller.

Newcomer trymmen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ening med Meridan her, det er utrolig viktig å sjekke at forholdene er like for en slik vurdering, jeg har selv kjøpt komponent kabel både fra BOSE anlegget og fra Digital tuner.
    Men på Hifi senter kjdene sa de at side høytalerne fra 506 passer 507.
    Jeg har sjekket andre plasser og de sier det samme.
    Fant på nettet en butikk i sverige som selger disse utrolig billig se linken

http://www.referenceaudio.se/

Stay tunet !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian; Det du sier er selvsagt ikke noe nytt. Jeg er fullt klar over at forholdene kan være forskjellige fra det en opplever i butikken og hjemme i stua. Men slik er det også med det meste av hifi-utstyret, som jeg har dratt hjem i test-stua på Sørlandet de siste 15 årene. Du vil imidlertid alltid få en viss pekepinn på potensialet til et produkt, om andre, konkurrerende, sammenliknbare enheter blir testet under identiske forhold.

Så dette forandrer ikke min overbevisning om at akkurat nå er de nye Pioneer-skjermene "diamanter blant gråstein", enten det er i butikken eller hjemme i eget hus. Du må gjerne velge en annen skjerm, men mitt valg er ihvertfall enkelt...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rettelse !!!

Jeg tok feil, eller det vil si de jeg snakket med tok feil.
    Har nu fått bekreftet at sidehøytalerne til 506 ikke passer til 507.
    Dette kommer fra hoved leverandøren i Oslo.
    Men jeg har sendt en mail til en butikk i Sverige og de leverer kostnads fritt i sverige de nye høytalerne enten side eller underliggende til 2000 .- svenske kr. Det som da kan gjøres er å få dem levert til en butikk nær grensen eller noen du kjenner på den siden. Kjør til sverige og hent dem.
    Importøren i Oslo trodde de ville koste ca 3500 .-
    Så om du har bry er det noe å spare her..... husk krone kursen !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Force 536s har kun en scart tilkobling. Jeg benytter rgb-signalet inne i denne pr i dag. Noen som vet om denne scarten inneholder komponent i tillegg slik at det er mulig å koble til en converter? Jeg trodde rgb var minst like bra som komponent..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ScartRGB inneholder kun kompositt (CVBS) i tillegg. Men, det finnes omformere til ca. 1000 kroner der du har ScartRGB INN og komponent (YPbPr) UT. For eksempel: http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=9168

Jeg ville ikke benyttet en slik omformer, men rett og slett koblet ScartRGB direkte i plasmaen. Kan ikke se at konvertering til YPbPr skal gi noe bedre bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Meridian; Det du sier er selvsagt ikke noe nytt. Jeg er fullt klar over at forholdene kan være forskjellige fra det en opplever i butikken og hjemme i stua. Men slik er det også med det meste av hifi-utstyret, som jeg har dratt hjem i test-stua på Sørlandet de siste 15 årene. Du vil imidlertid alltid få en viss pekepinn på potensialet til et produkt, om andre, konkurrerende, sammenliknbare enheter blir testet under identiske forhold.

Så dette forandrer ikke min overbevisning om at akkurat nå er de nye Pioneer-skjermene "diamanter blant gråstein", enten det er i butikken eller hjemme i eget hus. Du må gjerne velge en annen skjerm, men mitt valg er ihvertfall enkelt...
    Mitt valg er det samme som ditt i dette tilfellet,men ville bare fokusere på at mange blir lurt av A-B testene i butikkene.selgere kan jo overbevise selv den mest bestemte.Det er jo bare en handfull selgere som virkelig har greie på produkter de selger.Hadde jeg drevet butikk hadde jeg aldri satt en 50" skjerm i utstillingen og koblet på et splittet analogt signal med 50 meter kabel slik de gjør i mange butikker.Ikke rart folk har vært avventende med flatskjerm.En entusiast er jo ingen god selger.Når jeg skulle kjøpe min første plasma tok jeg med Dreamboksen med div innspillinger og stillbilder på hardisken og koblet direkte med komponent på skjermene for å teste,men så er jo jeg litt smårar.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye skjermene har vel en tendes til å bli instilt for butikk vindu, så dermed kan vel kontrasten justeres ned noen hakk.
    Men fra hifi butikken som har hatt skjermen i butikk og hjemme sier de at det er marginale justeringer som må gjøres, flere og flere plasma produsenter velger å sette kontraster og farger opp til det generelle hjemme forholdene.
    Slik at den enkelte butikkene tar de nødvendige justeringer til butikk vindu.
    De nye høytalerne til 507 har følgende betegnelser.
    Side høytalerne har betegnelsen : F 48 og undeliggende F 50.
    Prisen de oppgir blir 2500 .- og ikke 3500 .- som tidligere oppgitt.
    Men så er det vel dem som mener at dette ikke er nødvendig !?! :?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende omtale av Haugen. Pioneer PDP-507XA, Pioneer PDP-427XA, Pioneer PDP-436FDE, Panasonic PV-60 og Panasonic PV-600 oppstilt like etter hverandre. Wow! Det er jo luksus!
    Har ikke sett de nye Pioneer skjermene, men jeg opplevde også at 436 malte med "tykkere" pensel enn Panasonic. Panasonic har en litt kjøligere tilnærming, men er mer naturtro synes jeg. Litt smakssak hva man liker best.
    Synd det der med viftestøy, ellers hadde det kanskje vært den perfekte skjermen.
    Opplever at min PV600 er meget stille. Riktig at PV600 ikke har bedre bildeprosessering enn PV60, men det skal være forskjell på tunerne. Har fått det bekreftet fra en rimelig pålitelig kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ventetid snart over

Nå er stemningen på topp, telefon fra Fyndborsen om at 507XA går i posten i dag. Tipper helgen blir tilbrakt i godstolen med øl og fjernkontroll i hånden. Hmmm, nesten bare helsetrøya som mangler!

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misunnelse...... er det noe som heter... :twisted: hehe

Men gi oss tilbakemeldinger fra første inntrykk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Pioneer i hus

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyyyyyyy svarte i en viss plass.... :-D
    Skulle gjerne vært i dine sko akkurat nå.. Men isteden sitter jeg på jobb (overtid )
    Er virkelig forskjell på folk må jeg si.... hehe :roll:

Håper du får til tilkoblingen fortere enn f, og kan gi oss plasma hungrige en liten tilbakemelding... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kartongmål

Hei Ove! Kunne du tenke deg å ta målene på kartongen for meg? Har så god timing at jeg akkurat solgte den ene bilen, og det var selvsagt den store, så nå er jeg usikker på om jeg får tven inn i den andre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målene på kartongen er H = 87, L = 134, B = 36

Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Ole! Virker som en fantastisk tv! :-D
    Håper du gir oss tilbakemelding om vidunderet snart, gjerne med masse bilder. :-D

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV ja!! Alltid kjekt med et nytt "leketøy".......

Håper du kommer med bilder og erfaringer.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, prisdiskusjon tar vi ikke under de tekniske fora... Flyttet prisdiskusjonen HIT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med Tv'n da Ove. Har du fått den på veggen, og testet den litt? Venter i spenning på rapport.. :-D

Side 4 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •