Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 33 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33
Viser resultater 641 til 651 av 651
    Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk omsider sendt TVen til Pioneer i slutten av forrige uke. Kan ikke si at jeg er så veldig optimistisk etter mange samtaler med nevnte Rakstad..
    Har etter ferien snakket ned en service tekniker (Ø Unes) som virker noe greiere. Han lovte å komme med en tilbakemelding i løpet av uken..

Har heller ikke tenkt å gi meg med det første.

Jeg kjøpte ikke en TV til ca 25k for å sitte å se på diverse logoer og denne "dirty screen effecten" som kommer spesielt godt fram ved sportssendinger..
    Som jeg ser en del av.

Kjøpte heller ikke en god TV for å bruke den i strømsparingsmodus 2 og med svært lav kontrast til normalt bruk som jeg ble anbefalt av Hr Rakstad.

I såfall burde det stå i reklamen og i bruksanvisningen..

Er det noen som har hatt problemer med sin 427/507 som har kommet noen vei hos Pioneer Norge?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Fikk innbrenning på min PDP-436FDE. Hadde en laaaaang runde med serviceteknikerne til Pioneer (spesielt Einar Rakstad). Først innsending, returnert med beskjed om at dette var normalt. Ny klage, og etter lang tid og enda flere klager fikk jeg beskjed om at jeg fikk nytt panel.

Det nye panelet var akkurat like håpløst, fikk permanent innbrenning etter kort tids bruk. Etter atter nye klager ga til slutt Pioneer opp og ga meg pengene tilbake.

Hele prosessen tok ganske nøyaktig ett år. Kort oppsummert vil jeg si at kampen er tilnærmet håpløs (blitt enda verre nå, har en kamerat som ikke kommer noen vei med samme problemet), og at serviceteknikerne i Oslo er noen f*ttotere.

Kjenner et infarkt nærmer seg bare jeg tenker på denne saken.
    :evil: Ganske utrolig historie,har samme apparatet på jobben,heldigvis fikk vi det mye billigere i og med en spesiell avtale!!Har akkurat samme problem med denne innbrenninga,blitt noe bedre etter noen døgn med kun snø på bildet.Men aldrig blitt helt borte,bruker tv som filmtrailers,er ikke så mange som ser innbrenninga nå som før,men jeg ser det i og med mitt skarpe øye som god kinomaskinst."Ikke for og skryte men det er bare slik" Hadde dette vært mitt private apparat ville jeg ikke gitt meg ,om så jeg skulle tredd tv,n over hue på noen av disse arrogante selgerne,som bare driter i private kjøpere,en skam og skandale dette her. Heldigvis har jeg samsung, har hatt litt trøbbel anng innbrenning helt i starten,men de har jo som kjent en kontrollenhet hvor dette kan fikses,og dette er toppers Samsung- Pioneer 1-0 :-D

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Har etter ferien snakket ned en service tekniker (Ø Unes) som virker noe greiere. Han lovte å komme med en tilbakemelding i løpet av uken..
    Har også snakket med Øystein Unes, ja. Han er litt mer kundevennlig, men det tror jeg mest bare er på telefonen..men kanskje du har flaks

Kjøpte heller ikke en god TV for å bruke den i strømsparingsmodus 2 og med svært lav kontrast til normalt bruk som jeg ble anbefalt av Hr Rakstad.

I såfall burde det stå i reklamen og i bruksanvisningen..
    Hehe..jeg er helt enig. Jeg fikk akkurat samme beskjed, men jeg hadde lest meg opp på forum og manualer og kjørte allerede med svært lav kontrast fra første minutt panelet stod på.

Det var vel også noe av grunnen til at jeg fikk kravet mitt gjennom til slutt; jeg kjørte lav kontrast og strømsparingsmodus 2 i flere hundre timer - men i det øyeblikket jeg skrudde alt opp på "vanlig" nivå (slik at bildet blir som man faktisk forventer etter å ha blåst titusenvis av kroner på ny Pioneer-TV) var innbrenningen der.

Kjørte også snø 8 timer hver natt en periode uten at det hjalp noe som helst.

Hvor mange ville egentlig kjøpt en slik TV hvis Pioneer åpnet med "gratulerer med kjøpet av din nye TV. Husk å skru ned alt av innstillinger, slik at bildet blir knalltrist å se på, og la det stå slik i minst 400 timer. Da får du kanskje ikke innbrenning etterpå."..?

Da er det artig med ny TV i stua :evil:

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også snakket med Øystein Unes, ja. Han er litt mer kundevennlig, men det tror jeg mest bare er på telefonen..men kanskje du har flaks

Hehe..jeg er helt enig. Jeg fikk akkurat samme beskjed, men jeg hadde lest meg opp på forum og manualer og kjørte allerede med svært lav kontrast fra første minutt panelet stod på.

Det var vel også noe av grunnen til at jeg fikk kravet mitt gjennom til slutt; jeg kjørte lav kontrast og strømsparingsmodus 2 i flere hundre timer - men i det øyeblikket jeg skrudde alt opp på "vanlig" nivå (slik at bildet blir som man faktisk forventer etter å ha blåst titusenvis av kroner på ny Pioneer-TV) var innbrenningen der.

Kjørte også snø 8 timer hver natt en periode uten at det hjalp noe som helst.

Hvor mange ville egentlig kjøpt en slik TV hvis Pioneer åpnet med "gratulerer med kjøpet av din nye TV. Husk å skru ned alt av innstillinger, slik at bildet blir knalltrist å se på, og la det stå slik i minst 400 timer. Da får du kanskje ikke innbrenning etterpå."..?

Da er det artig med ny TV i stua :evil:

Jeg var også forsiktig med min TV i nærmere 400 timer, lav kontrast, strømsparingsmodus 2 og satte på 1/2 - 2 timer med snø (med høyere kontrast) fra første natt..

Hadde også lest mye på forum rundtom før jeg kjøpte den pga Pioneer sitt "rykte" om innbrenning og/eller retention, og fulgte derfor anbefalinger for å unngå dette.

Nå har vel Pioneer i ettertid innrømmet at det har vært litt problem med innbrenning på 6. generasjon, men i følge Rakstad og Unes har de ikke hatt inne noen 7. generasjon med innbrenning. Stiller meg litt tvilende til det siden det er en annen fyr her i dalen som har en 4270 med minst to fotballresultater som har vært innbrennt siden i vinter..

Var det noe spesielt som gjorde at Pioneer ga seg til slutt, eller var det bare pga at du ikke ga opp?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel Pioneer i ettertid innrømmet at det har vært litt problem med innbrenning på 6. generasjon, men i følge Rakstad og Unes har de ikke hatt inne noen 7. generasjon med innbrenning.
    Jeg fikk faktisk aldri Pioneer til å innrømme at 6.-generasjonen slet med innbrenning. I følge Rakstad/Unes hadde de aldri hatt problemer med 6.-generasjonen før jeg tok kontakt. Har hørt at det i ettertid har kommet frem noen delvise innrømmelser.

Det skal også nevnes at en kamerat av meg med samme panel (som også fikk innbrenning) ringte inn til Pioneer uka etter at jeg først tok kontakt, og heller ikke den gangen hadde de hørt om innbrenning på 6.-generasjon før..selv om jeg hadde snakket med dem om mitt problem uka i forveien

Stiller meg litt tvilende til det siden det er en annen fyr her i dalen som har en 4270 med minst to fotballresultater som har vært innbrennt siden i vinter..
    Hehe..det gjør jeg også, gitt. Det finnes eiere av 6.-generasjon som hevder at de aldri har sett spor av innbrenning på sine paneler, det vil nok også være tilfellet med 7.-generasjon. Mange får det, noen får det kanskje ikke. Men når innbrenning først har dukket opp på noen av 7.-generasjonens paneler vil jeg anta at det ikke bare er unntaksvis.

Var det noe spesielt som gjorde at Pioneer ga seg til slutt, eller var det bare pga at du ikke ga opp?
    Det var nok bare det at jeg ikke ga opp. Jeg ringte stadig nedover og hørte hvordan det lå an med testingen og hva de gjorde. Og jeg presiserte at jeg kom til å studere panelet svært nøye når jeg fikk det tilbake. Pioneer skulle jo tross alt være det beste man kunne kjøpe for penger, og 436'en var en testvinner overalt (noe som forøvrig sier litt om hvor mye tester er verdt..).

Dessuten sendte jeg panelet fra Trondheim til Oslo tre ganger (først ned for sjekk, så ned for å få nytt panel, så retur av nytt panel) samt fra Oslo til Trondheim to ganger (opprinnelig panel i retur, nytt panel). Det koster fort etpar tusen hver vei, så mulig de regnet seg frem til at det ikke var lønnsomt for dem å sende paneler frem og tilbake i all evighet :-D

Tror løsningen er å være på dem hele veien, og ikke gjøre noe jobb for dem. Ring og gjør avtale om å sende inn panelet for sjekk hver gang du er misfornøyd. Få Rakstad til å bestille henting på døren, det er ikke noe du skal skal trenge å tenke på. Selv gjorde jeg dette hver gang.

Rakstad prøvde stadig vekk å unnskylde seg med at "denne teknologien er slik, med fosfor er det ikke til å unngå at man får litt innbrenning den første tiden. Men det skal forsvinne etterhvert". Det er et argument som ikke holder mål. Hvor mye ville Pioneer selge hvis den type informasjon ble presentert av selgerne?

Dette er snakk om dyre produkter og et anerkjent merke, og man forventer at man får kvalitet. Hadde det vært en "Skrotium Fantastic" til 5k så kunne jeg på en måte forstått det, men ikke når det gjelder en Pioneer til både 20 og 30 lapper.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal også nevnes at en kamerat av meg med samme panel (som også fikk innbrenning) ringte inn til Pioneer uka etter at jeg først tok kontakt, og heller ikke den gangen hadde de hørt om innbrenning på 6.-generasjon før..selv om jeg hadde snakket med dem om mitt problem uka i forveien.

Ringte akkurat til han som har 4270 her nå, og han har flere ganger ringt og klaget på sin TV, så Pioneer kan ikke akkurat si at de ikke har hatt noen henvendelser angående innbrenning på 7. generasjon paneler. Fikk også navnet på vedkommende han hadde snakket med.

Det var nok bare det at jeg ikke ga opp. Jeg ringte stadig nedover og hørte hvordan det lå an med testingen og hva de gjorde. Og jeg presiserte at jeg kom til å studere panelet svært nøye når jeg fikk det tilbake. Pioneer skulle jo tross alt være det beste man kunne kjøpe for penger, og 436'en var en testvinner overalt (noe som forøvrig sier litt om hvor mye tester er verdt..).

Da får jeg være ivrig på telefon og mase et par ganger i uka..
    Uansett får de vel ikke gjort noe med det såkalte "dirty screen effect", noe som er omtrent like irriterende som innbrente logoer.

Jeg synest også at diverse blader burde ta opp problemet med innbrenning, selv om det ser ut til å være et mindre problem nå enn tidligere.
    Men dette hadde kanskje ført til mindre annonseinntekter ved negative artikler om diverse fabrikat..

Vet ikke om jeg orker å holde på et helt år for å oppnå noe resultat.
    Tror heller at jeg kommer til å sprenge hele dritten i lufta, og bruke mye tid på å spre budskapet om Pioneers dårlige service..

Ønsker helst en avklaring før jeg skal bytte forsterker nå i høst. Både DVD og forsterker forsvinner rimelig kjapt ut av huset dersom det viser seg at Pioneer ikke er villige til å gjøre noe med saken!

Pioneer ordnet med henting på døren hos meg også.

Hadde håpet på respons fra noen som har kontaktet Pioneer med samme problem som meg med 7. generasjon, skulle da tro at det er noen som har kontaktet dem...

Får vel gi Unes et par dager før jeg begynner å ringe og mase..

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte akkurat til han som har 4270 her nå, og han har flere ganger ringt og klaget på sin TV, så Pioneer kan ikke akkurat si at de ikke har hatt noen henvendelser angående innbrenning på 7. generasjon paneler. Fikk også navnet på vedkommende han hadde snakket med.

Da får jeg være ivrig på telefon og mase et par ganger i uka..
    Uansett får de vel ikke gjort noe med det såkalte "dirty screen effect", noe som er omtrent like irriterende som innbrente logoer.

Jeg synest også at diverse blader burde ta opp problemet med innbrenning, selv om det ser ut til å være et mindre problem nå enn tidligere.
    Men dette hadde kanskje ført til mindre annonseinntekter ved negative artikler om diverse fabrikat..

Vet ikke om jeg orker å holde på et helt år for å oppnå noe resultat.
    Tror heller at jeg kommer til å sprenge hele dritten i lufta, og bruke mye tid på å spre budskapet om Pioneers dårlige service..

Ønsker helst en avklaring før jeg skal bytte forsterker nå i høst. Både DVD og forsterker forsvinner rimelig kjapt ut av huset dersom det viser seg at Pioneer ikke er villige til å gjøre noe med saken!

Pioneer ordnet med henting på døren hos meg også.

Hadde håpet på respons fra noen som har kontaktet Pioneer med samme problem som meg med 7. generasjon, skulle da tro at det er noen som har kontaktet dem...

Får vel gi Unes et par dager før jeg begynner å ringe og mase..

Skjønner deg godt!! Dette er for dårlig!:evil:

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk telefon fra Pioneer i dag tidlig. Fikk tilbud om å få en ny 4280xa i bytte for min 427xa.

Ble noe overrasket, så jeg takket ja..

Har i ettertid tenkt på om jeg burde kreve en 428xd, men jeg bør vel egentlig være glad for at det ordnet seg såpass kjapt.

Har i løpet av dagen vurdert om jeg skal selge den (har lagt inn en annonse for å se om det er noen interesse) og gå for en 507 eller 508 nå, isteden for å vente noen måneder...

Noen formeninger om hva jeg kan forlange for en helt ny 4280xa med/uten pdk ts-25 svingbar fot (sølv, brukt ca 9 mnd til 427xa)?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk telefon fra Pioneer i dag tidlig. Fikk tilbud om å få en ny 4280xa i bytte for min 427xa.

Ble noe overrasket, så jeg takket ja..
    Jeg ble også tilbudt neste generasjon (den gang en 427XA) i bytte for min 436FDE, men jeg var ikke overbevist om at innbrenningsproblematikken var løst. Så jeg valgte å takke nei for heller å prøve å få pengene tilbake. Det er jeg glad for i dag :-D

Når det skal sies er det jo garanti på 4280'n du får også, så om du skulle oppleve problemer igjen er det bare å ta en ny telefon til Pioneer..

Lykke til med ny TV uansett, det lønner seg å stå på :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til

jeg fikk min 428 xd for et par uker siden. Har fått den på veggen med lava eletrisk veggfeste, ble ganske fornøyd.

Tven kjører jeg bare på standardinstillinger en stund fremover.

Skal ta å legge ut noen bilder snart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor man får 507XA billig? Netshop.no selger den for 22999,-, men er det noen som har erfaring over å gå i de store elektrobutikkene og prute litt?

Side 33 av 33 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •