Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 33 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 651
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmh. Har ikke hatt noe problem med innbrenning. Har ikke hatt retention engang. Og eneste jeg har gjort er å være "snill" med den når den var ny. Kjører strømsparing 2 og lar ikke dama se på kanaler som TVNorge 24/7.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer 427xa

Lest endel her.
    Noen sier "mpeg" skal være slått av etter innkjøring! Stemmer?
    Hva med strømsparing?( driter i strømmen, bare bildet blir bedre)
    Hva med BNR, mener jeg det heter???
    Hva med CTI?
    Noen andre "must" innstillinger som optimaliserer bilden på tv titting?

N.B. Har DNR av=funker, har pure cinema AV=funker, har Dynamisk kontrast AV= funker, kommer ikke på noe annet i Farten..

MVH Frank

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser Brannkamp på 507en min no. Det som irriterer meg litt er at fargene glir litt ut/er kornette. Dette gjelder spesielt dei røde draktene. Har sett det før, men i dag er det ekstra gale. Dette er spesielt når kameraet zoomer litt ut, og det går fort.

I mellom parabola og TV går det ein billig scart kabel (Venter på at det kommer ein skjikkelig HD tuner, så eg kan gå over til HDMI) Kan det være problemet, eller er det kanskje sendinga?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Sitter å ser Brannkamp på 507en min no. Det som irriterer meg litt er at fargene glir litt ut/er kornette. Dette gjelder spesielt dei røde draktene. Har sett det før, men i dag er det ekstra gale. Dette er spesielt når kameraet zoomer litt ut, og det går fort.

I mellom parabola og TV går det ein billig scart kabel (Venter på at det kommer ein skjikkelig HD tuner, så eg kan gå over til HDMI) Kan det være problemet, eller er det kanskje sendinga?
    TV2 Zebra har vel kanskje så dårlig oppløsning på tv sendinger/direktesending i utgangs punktet at det blir dårlig uansett hvilke tv du ser dette på ?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anng kvaliteten.

Har selv sitti og sett denne kampen da med en heftig samsung 50 tommers.Og jeg hadde knallbilder uten utflyting av det røde.Men la det være sagt med en gang,det er veldig viktig med gode kabler,HDMI(dvi) er av en annen verden kvalitetsmessig i forhold til vanlig analogt signal.Dette er desverre problemet med mange der ute som har gått til anskaffelse av rå plasma/ lcd skjermer at de har bare analoge signaler og da blir dette ille dårlig som regel desverre.Uansett hvor god oppløsning skjemren måtte ha får du desverre ikke bra tv bilde med evt kun analogt signal.Billedstøyen er stor på mange husholdninger rundt omkring desverre,så digitale sendinger må man ha for og få alt så mye bedre. NB.Dårlige koblingsbokser i veggen feks, kabler av eldre modeller osv er nok endel av problemet her.Min mening er at man burde sjekke disse punketene nøye og kalibrere med en dvd via hdmi inngangen.Det er også et velkjent problem at billedinnstillinger fra fabrikk er ille dårlig.Altfor mye kontrast og skarphet + farge gjør at bilde blir for jæ....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvitt jeg vet er det kun HD tuneren til Canal Digital som overfører bilder med HDMI (som man kan kjøpe godkjent med kort idag) Men selv denne sender akkurat den samme oppløsningen og signal som en vanlig tuner gjør på alle andre kanaler enn de dedikerte HD kanalene. Har man en kurrant analog scart kabel som overfører RGB signaler, tror jeg i mange tilfeller at det vil gi bedre bilde enn HDMI på IKKE HD kanaler. Da mange produsenter legger stor vekt på behandlingen av analoge signaler nettopp av den grunn at HD signaler nesten ikke har fantes i stor skala før nå i nyere tid (europa)

Bare ta philips f.eks. Toppmodellene deaktiverer all bildebehandling når oppløsningen passerer 576i.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overfører du bildet med RGB?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Overfører du bildet med RGB?
    Nei, når eg setter TV på RGB så blir skjermen svart. Parabola er innstilt på RGB. Er det scartkabelen som ikkje støtter RGB då?Eller støtter alle scartkabler det?

Edit: Då virker det! Parabola var kopla gjennom DVD-spilleren. Når eg kopla den direkte til TV så virker det med RGB signal. Klarer ikkje å sjå store forskjellen no, men håper eg gjer det under neste fotballkamp..

Newcomer Dr.GoNzO sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile hjelp

noen her som er fornøyd med innstillingene sine fra "digital" tv kalbel boks greia??? som kan si hva de er: kontrast, lysstyrke, farge og pro justeringer osv osv.:-?

jeg har pio 427 xa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal digital tuner

Sitat Opprinnelig postet av Dr.GoNzO
    noen her som er fornøyd med innstillingene sine fra "digital" tv kalbel boks greia??? som kan si hva de er: kontrast, lysstyrke, farge og pro justeringer osv osv.:-?

jeg har pio 427 xa
    Har samme Tv, og fikk Tuner idag, ble bedre, begynner og bli fornøyd nå. Dro og kjøpte en bedre scart, en den som fulgte med, "alle moner drar" :-D
    Husk og kjøre scart i utgang 1 og still inn RGB som signaler som mottas!!!!!

Kontrast, lysstyrke, farge og slikt er smak og behag, må bare prøve deg fram, eller kjøpe deg calibrerings dvd. Gjorde det idag, ikke fått testa den enda da...

Mange mener Dynamisk kontrast, pure cinema, og DNR bør slås av, dette ga også mye bedre bilde til meg.

Jeg har 72-78% bildekvalitet på tuneren når man trykker på den info knappen som viser det, hva har dere???

Han på hifiklubben, mente det var normalt

MVH Frank

Newcomer paja sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare at du har 72-78% signalstyrke fra parabolen? Har ikke noe å si så lenge du får bilde.

Newcomer Dr.GoNzO sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble det no bedre med en ny scart???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuneren

Er Kabel Tv jeg har, glemte skrive det..., men nå er bilde MEGET bra...

Så nesten ikke på TV etter jeg fikk Digital Tuner, til jeg kjøpte scart, men mener bildet ble bedre ja.

Kjøpte den uansett, da man blir anbefalt dette, og da holder ikke kontakten tilbake noe signal iallefall, men "hvor stor" forskjell det ble skal jeg ikke si, men er MEGEt fornøyd med bilde nå...:-D

Orker ikke legge meg om natta og ligge tenke på at kansje bilde hadde vært bedre med en bedre kabel, Mye bedre og bare kjøpe kongekabelen med en gang...

Nå er det kalibrering som gjenstår....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuneren

Er Kabel Tv jeg har, glemte skrive det..., men nå er bilde MEGET bra...

Så nesten ikke på TV etter jeg fikk Digital Tuner, til jeg kjøpte scart, men mener bildet ble bedre ja.

Kjøpte den uansett, da man blir anbefalt dette, og da holder ikke kontakten tilbake noe signal iallefall, men "hvor stor" forskjell det ble skal jeg ikke si, men er MEGEt fornøyd med bilde nå...:-D

Orker ikke legge meg om natta og ligge tenke på at kansje bilde hadde vært bedre med en bedre kabel, Mye bedre og bare kjøpe kongekabelen med en gang...

Nå er det kalibrering som gjenstår....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var ein tur innom HI-FI centeret i Haugesund i går for å kjøpe nye bakhøyttalere. Der sto Pioneer 607 utstilt med HD-bilder. Det er det villeste eg har sitt!!! Fantastisk bilde! Einaste som var negativt var at 507 sto til høgre for 607en og såg ut som eit reisetv.... ops:
    Eg sto 0,5meter fra 607en, men kunne ikkje sjå antydninger til kornette bilde. (Dette gjaldt også 507, som sendte samme filmen)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PDP-507XA og bakgrunnslys

Kommenterte for en tid tilbake at jeg var negativt skuffet over bakgrunnslys på min 507. Fikk ikke vist dette da, men nå har jeg endelig fått tatt et par bilder som viser fenomenet. Sånn er det uansett instilling av kontrast og lysstyrke etc - og uansett inngang.
    Dette er selvsagt ikke så galt at jeg bryr meg om det i et noenlunde opplyst rom, men sent på kvelden når lysdimmeren er på laveste nivå og jeg er klar for en film så ser jeg dette bakgrunnslyset godt...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo ut som rene LCD-skjermen det der. Sikker på at det ikke er noe galt? Jeg ville fått en fra pioneer til å kikke på den. Her ser det absolutt ikke slik ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sozo
    Kommenterte for en tid tilbake at jeg var negativt skuffet over bakgrunnslys på min 507. Fikk ikke vist dette da, men nå har jeg endelig fått tatt et par bilder som viser fenomenet. Sånn er det uansett instilling av kontrast og lysstyrke etc - og uansett inngang.
    Dette er selvsagt ikke så galt at jeg bryr meg om det i et noenlunde opplyst rom, men sent på kvelden når lysdimmeren er på laveste nivå og jeg er klar for en film så ser jeg dette bakgrunnslyset godt...
    På meg virker det som tv'n din er feil justert... det ser absolutt ikke slik ut til vanlig jeg får selv sylskarpe bilder når jeg tar bilde av 507... bildet du la ut her viser jo veldig uskarpt bilde... men legger jo merke til at kameraets kontrast ikke er samme på begge bildene... faktisk burde det som er utenfor tv'n vært mørkere på grunn av lyset tv'n avgir... feil innstilling av kamera ?
    Sammenligner en bildene ser en jo at der tv'n ikke står på er mørkere i omgivelse enn på bildet med tv på... + at muligens tv er feil justert/kalibrert...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sozo
    Jeg tror ikke det er noe galt med tven din. Hvis du hadde ventet at sort skulle være sort så skjønner jeg at du er skuffet, for det er det ikke. Jeg ble også skuffet da jeg så PV60 for første gang i mørket. Hadde jo lest masse om at plasma var bedre enn LCD til TV og film pga av blant annet sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    På meg virker det som tv'n din er feil justert... det ser absolutt ikke slik ut til vanlig jeg får selv sylskarpe bilder når jeg tar bilde av 507... bildet du la ut her viser jo veldig uskarpt bilde... men legger jo merke til at kameraets kontrast ikke er samme på begge bildene... faktisk burde det som er utenfor tv'n vært mørkere på grunn av lyset tv'n avgir... feil innstilling av kamera ?
    Sammenligner en bildene ser en jo at der tv'n ikke står på er mørkere i omgivelse enn på bildet med tv på... + at muligens tv er feil justert/kalibrert...
    Har veldig høy lukkertid på kameraet for å få tatt ordentlig bilde i rommet som er nesten helt mørkt (spottene gir bare et svakt oransj-aktig lys). Dermed vil de lyse områdene på TV'en bli ekstremt overeksponert og uskarpe. I tillegg var jeg sikkert ikke helt stø på hånda. Poenget var bakgrunnslyset uansett. Bildet på TV'en er sylskarpt og fint.

Skjermen har jeg forsøkt å justere i ned på kontrast, lysstyrke, strømsparing og det meste uten at det har det spor innvirkning på dette bakgrunnslyset. Har også vært og kikket på en tilsvarende skjerm på Elkjøp - og ved å bruke hånda til å skygge for det sterke lyset i lokalene der så klarte jeg å se tilsvarende "bakgrunnslys" på skjermen der også. Har i grunn slått meg til ro med at det er sånn det skal være.

Side 31 av 33 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •