Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 33 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 651
    Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått hjem en 4270, er svært godt fornøyd med bildet så langt. MEN, jeg er ikke imponert over høytalerne, virker som om det ligger et ullteppe over de. Stemmer er ganske utydelige iforhold til min 10 år gamle 28 tommer. Greit at det er lite plass i en plasma til god lyd, men dette var nesten litt mye av det gode. Noen forslag til innstillinger. Lyden blir sendt til TV via LYSE fiber dekoder gjennom en Monster scart.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som sliter med etterslep på 427XA?

Tv'en min gir etterslep i alle mulige former omtrent. Ved undertekst får jeg de klassiske stripene når den bytter. En propell som går rundt f.eks gir en haug med horisontale striper. Dette skjer på omtrent alle kanaler

Etterslep av større grad dvs personer som henger igjen osv er litt opp og ned fra kanal og sending. Den kanalen jeg opplever som best er faktisk Animal Planet, eneste driten der er logo'en. TV2 er overeksponert til de grader, og det utenlandske materiale holder som oftest lav kvalitet og oppleves da som motsatt av TV2 sine egne produksjoner. NRK er som regel bra men kan bli litt overeksponert den også.

Har en Digiality 422TS HDD Tuner med Canal Digital. Monster Coax fra vegg til tuner og Hama profesional scart til tv med RGB aktivert.

Det som også er litt pussig er at min forrige tv en LG 37LB1r ikke hadde noen av disse problemene. Strøkent bilde sånn sett, men jeg byttet pga størrelsen og sort nivået. Men det veier ikke opp for etterslep!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Er det bare jeg som sliter med etterslep på 427XA?

Tv'en min gir etterslep i alle mulige former omtrent. Ved undertekst får jeg de klassiske stripene når den bytter. En propell som går rundt f.eks gir en haug med horisontale striper. Dette skjer på omtrent alle kanaler

Etterslep av større grad dvs personer som henger igjen osv er litt opp og ned fra kanal og sending. Den kanalen jeg opplever som best er faktisk Animal Planet, eneste driten der er logo'en. TV2 er overeksponert til de grader, og det utenlandske materiale holder som oftest lav kvalitet og oppleves da som motsatt av TV2 sine egne produksjoner. NRK er som regel bra men kan bli litt overeksponert den også.

Har en Digiality 422TS HDD Tuner med Canal Digital. Monster Coax fra vegg til tuner og Hama profesional scart til tv med RGB aktivert.

Det som også er litt pussig er at min forrige tv en LG 37LB1r ikke hadde noen av disse problemene. Strøkent bilde sånn sett, men jeg byttet pga størrelsen og sort nivået. Men det veier ikke opp for etterslep!
    Slå av pure cinema. Husker jeg ikke feil så var det den som skapte interlace problemer på min 427.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av DNR på TV-sendinger, den skaper etterslep og utflyting av ansikter osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S

Newcomer paja sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dirty screen effect på min 427xa også. Plager meg ikke noe særlig, men ser det jo ganske godt på f.eks. fotballkamper.

Fikk også en veldig svak innbrenning av Premier League logoen (bakgrunnen til klokka med logo osv). Så den så vidt på et helt mørkt og noen lyse bilder, særlig et lysegult bilde fra DVE. Men den har gått bort etter endel timer med snø om natta.

Ellers er jeg veldig fornøyd med TVen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Jeg har "skygger", også kalt "dirty screen effect" på mitt 427xa. Det plager meg ganske mye.
    Jeg synes det er rart at ikke flere har rapportert dette problemet her på forumet. I Danmark er det tydeligvis endel som har det:

recordere.dk forum: Pio 427 / 4270 skygge liste

recordere.dk forum: AFSTEMNING: Skygger på dit Pio 427/4270?
    Enig. Ettersom det er så mange tilfeller av dette i utlandet, synes jeg det er rart at det ikke er flere som har dette i Norge. Jeg har jo postet om dette for tidligere uten å få serlig respons.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har deaktiver pure cinema og dnr og kan ikke si annet en WOW! Ufattelig stor forskjell. Nå er bilde rett å slett fantastisk detaljert og "up 2 date" iforhold til etterslep. Takker & bukker for tipsene Max Power og a|ex

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skygger...

Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Enig. Ettersom det er så mange tilfeller av dette i utlandet, synes jeg det er rart at det ikke er flere som har dette i Norge. Jeg har jo postet om dette for tidligere uten å få serlig respons.
    Skygge av den velkjente "Tv2 Nyhetene/Godmorgen" logoen har jeg også, men som Pioneer sier så forsvinner den med tiden... Har den enda, men den er blitt svakere (tror jeg)... Ellers har jeg ingen skygger...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Skygge av den velkjente "Tv2 Nyhetene/Godmorgen" logoen har jeg også, men som Pioneer sier så forsvinner den med tiden... Har den enda, men den er blitt svakere (tror jeg)... Ellers har jeg ingen skygger...
    Det er ikke samme greia. Dirty screen ser ut som tven er ujevnt støvete.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Nytt problem som jeg ikke skjønner meg på. Når jeg bruker PC på pioneeren så dempes hele lysstyrken i panelet i tråd med hvor mye hvitt som vises på skjermen.

Om jeg bare har oppe bakgrunnsbildet mitt som akkurat nå er det blå windows flagget til XP og deretter åpner notepad f.eks som tar 1/3 del av skjermen så detter lysstyrken over hele panelet når notepad vises. Lukker jeg den ned igjen kommer lysstyrken tilbake. Jo større notepad'en er jo mørkere blir bildet.

Selv start menyen gir markant forskjell.. Dette er sinnsykt irriterende. Har prøvd å skru av strømsparingen for å se om den hadde noen innvirkning, noe den ikke hadde. Ble selvfølgelig lysere generellt sett.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Nytt problem som jeg ikke skjønner meg på. Når jeg bruker PC på pioneeren så dempes hele lysstyrken i panelet i tråd med hvor mye hvitt som vises på skjermen.

Om jeg bare har oppe bakgrunnsbildet mitt som akkurat nå er det blå windows flagget til XP og deretter åpner notepad f.eks som tar 1/3 del av skjermen så detter lysstyrken over hele panelet når notepad vises. Lukker jeg den ned igjen kommer lysstyrken tilbake. Jo større notepad'en er jo mørkere blir bildet.

Selv start menyen gir markant forskjell.. Dette er sinnsykt irriterende. Har prøvd å skru av strømsparingen for å se om den hadde noen innvirkning, noe den ikke hadde. Ble selvfølgelig lysere generellt sett.

Jeg synest bildet var for lyst på min 507XA når jeg kjørte pc signal via VGA, da bare gikk jeg inn på skjerminstillingene på dataen og fikk dette forandret slik at jeg selv valgte hvor mye lysstyrke som skulle vises på plasma skjermen. ville testet ut dette først å se om du får ønskelig bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kansje dynamisk kontrast?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en Cinet Mediastation 945G med Vista på min 507. Kan ikke si at jeg merker dette problemet. Jeg kjører VGA. Har prøvd DVI til HDMI, men det ble ikke bra. Siden jeg har Canal Digital med deres set top boks, har jeg til slutt valgt å la PC'en leve sitt "eget analoge liv" med analog antenne inn. Dermed kan jeg fortsatt se TV med optimal kvalitet, samt at jeg bibeholder fascilitetene som Media Center-PC tilbyr mht opptaksmuligheter etc.

Hva gjør dere andre på dette området? Jeg syntes det ble for tungvint å måtte ha to set top bokser med tanke på all programmeringen som må til bare for å få tatt opp en episode av ett eller annet seriegreier :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva kabel er best å bruke mellom PC og 507? Lengda må vær 7-8 meter. Er det mulig å få HD oppløysning på ting eg laste ner? Har sett på eindel av seriane at dei skal vær HD, men kan eg få det ut på TVen min? Skal kjøpe kabler i måro, så eg håper på raskt svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 507en på veggen. Sinnsjukt!! Er storfornøyd forda om eg pr.dags dato kun har scart fra tuneren og DVD og s-video fra PCen. (Skal handle inn kabler så snart eg finner ein bra nettbutikk...)

Men det er ett lite minus med denne skjermen synnst eg, og det er at det er mykje gjennskinn i den! Eg har ett stort vindu rett bak sofaen, og når det er dagslys så skinner det i halve TVen, og på kvelden så gjennspeiler bildet seg fra vinduet i skjermen. Skal få opp persienner snart, så da kommer det seg nok eindel håper eg.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Jeg synest bildet var for lyst på min 507XA når jeg kjørte pc signal via VGA, da bare gikk jeg inn på skjerminstillingene på dataen og fikk dette forandret slik at jeg selv valgte hvor mye lysstyrke som skulle vises på plasma skjermen. ville testet ut dette først å se om du får ønskelig bilde.
    Ikke det som er problemet. Lystyrken svekkes for jo mer hvitt som vises på bildet. PC'en har ikke noe med det å gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer

Har kjøpt sony DVD opptaker, tror den heter hx 810, eller noe slikt. Finnnes det noe ideelle innstillinger for denne spilleren opp mot tven min (Pioneer 427xa). Syns bildeet blir så dårlig, er skuffet.Ansiktene, bare "flyter"

Kjedelig når man legger over 20 000 i TV og 4 tusen i Opptaker med HDMI.

Har skrudd av DRE , pure cinema, litt ned på contrast.... på TV slik som nevnt her på forumet

Har juster endel på tv, men får ikke det optimale bildet. Noen "proffer" i Fredrikstad området som vil "titte" på problemet:-D , eller noen andre som har noen gode tips? Kjøpe kalibrerings DVD kansje, noen mener det ikke funker, eller? Trodde jo en Hi fi klubb opptaker, med HDMI, og flaggskip tv fra Pioneer, skulle funke bedre, elendig bilde spørr du meg....hjeellp...

MVH Frank

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning undertekst 427XA

Hei..
    er det mange som sliter med skygger / innbrenning (eller lette skygger som Pioneer kaller det) etter undertekster....Er ganske irriterende ser det veldig godt på lys bakgrunn eller mørk bakgrunn...2 lange striper..Tv'en er fra November har kjørt kontrast på 20 hele tiden og strømsparing på 2..
    Fikk tilsendt ei "renseplate" fra Pioneer som jeg har kjørt en del ganger nå uten å få det vekk...

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av attam
    Hei..
    er det mange som sliter med skygger / innbrenning (eller lette skygger som Pioneer kaller det) etter undertekster....Er ganske irriterende ser det veldig godt på lys bakgrunn eller mørk bakgrunn...2 lange striper..Tv'en er fra November har kjørt kontrast på 20 hele tiden og strømsparing på 2..
    Fikk tilsendt ei "renseplate" fra Pioneer som jeg har kjørt en del ganger nå uten å få det vekk...
    Dette er et akk så kjent problem med mange av Pioneer sine plasma-paneler. Forrige generasjon var spesielt utsatt, men hvis du søker litt her i forumet finner du flere som har problemer med innbrenning også på 7.-gerenasjon. Såvidt jeg har sett/hørt er problemet stort sett relatert til 42-tommerne, 50-tommerne virker til å ha mindre problemer med dette.

7.-generasjonen skal i følge Pioneer ha ny teknologi som skal unngå problemer med innbrenning (eller skygger som Pioneers teknikere kaller det), men det ser ikke ut til at problemet er løst. Hvis du ikke får det bort med renseplate eller noen timer med "snø" er det nok kommet for å bli. Dessverre. For bildet i seg selv er suverent bra, men hva hjelper vel det :???:

Side 30 av 33 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •