Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 651
    Newcomer trymmen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for den infoen !

Vet du vilken nettside jeg kan finne høytalerne til denne PIO 507 ?
    Det kan enten være sidemonterte eller undermontert

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som selger skjermene selger vel høyttalere også. Du finner sikkert noe mer informasjon om disse på nettsidene til pioneer.

Gleder meg nå. De fleste sier de kommer i starten av oktober, og det er jo ikke mer enn et par uker til

Jeg er 99,9% sikker på at det står en 507 i hjemmekinoen rundt de tider. Si ifra hvis det er noen som vil kjøpe en "ny" LG-42PX4RV til innbruddspris!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er allerede ankommet hif butikken i Kr.sand
    De har allerede levert 3 stk. Dette blir helmaks !!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, har de det? Hmmmmmmmm.....kristiansand er et stykke..si ifra hvis det er noen som har sett dem på østlandsområdet!

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller i nærheten av Molde...
    Eller andre plasser i Møre Og Romsdal.... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var jeg innom Elkjøp i Kristiansand for å kjøpe noen DVD`er, og der stod jaggu Pioneer PDP-507XA, Pioneer PDP-427XA, Pioneer PDP-436FDE, Panasonic PV-60 og Panasonic PV-600 oppstilt like etter hverandre! Denne sjansen kunne jeg ikke la gå fra meg, og det som var tenkt som en 5 minutters handlerunde, ble til tre timer med tveaking og sammenlikning!

Her følger resultatene (takk til Elkjøp som lot meg «arbeide» i fred hele tiden):

Alle skjermene ble satt opp med samme analoge signaler via antenne-inngangen, deretter digitale parabolsignaler gjennom komponentinngangen og til slutt en DVD-spiller med HDMI. Jeg forsøkte etter beste evne å stille inn skjermene etter min egen smak og skjønn (alle i standard bildemodus uten solbrente ansikter osv.), men hadde naturlig nok ikke mulighet til å kjøre noen kalibrering.

For å gjøre en lang historie kort: De nye Pioneer-skjermene imponerte stort. Særlig Pioneer PDP-427XA oppviste et så glatt og kontrastrikt bilde fra en meters avstand (!) at jeg holdt på å reise med skjermen der og da. Fargemetningen var utrolig, og gav fantastiske, livaktige bilder. Til sammenlikning var bildet på PV-60 og PV-600 gråe og triste. Jeg tveaket på begge Panasonic-skjermene for å bedre dette, men måtte gi opp. De har simpelthen ikke den samme fargemetning som Pioneer har, og bildet på PV-60 og PV-600 var for øvrig helt identiske (De som hevder at PV-600 har bedre bildeprosessor enn PV-60, må drømme). Nå skjønner jeg godt at det allerede snakkes om Panasonic Gen.10, for her må Panasonic svare, om de skal henge med i Plasma-kampen!

I en direkte sammenlikning med den gamle Pioneer 436, var den nye skjermen (med identiske innstillinger) mye klarere, mer kontrastrikt og med et bedre sortnivå (liknet veldig på en CRT-skjerm). Det gav seg utslag i mindre fargeblødning og godt synlige undertekster fra lengre avstand. Sortnivået kan jeg heller ikke se at stod tilbake for Panasonic, så her har Pio gjort en god jobb. Og hold dere fast, folkens: Der TV-Norge logoen gav midlertidig ”innbrenning” på 436 i butikken, var det ikke mulig å se noen tendenser til dette på 427. Endelig!

Til slutt var det bare en negativ side ved skjermen: Viftene i 427 støyet mye mot de som stod i PV-60/600. Dette var egentlig litt skuffende, men det ville kanskje vært for godt til å være sant om alt var «perfekt».

Jeg må også nevne at jeg på forhånd egentlig hadde bestemt meg for å kjøpe 507XA. Selv om bildet også her var OK (fra 1 meters avstand!), var det klart at størrelsen gjorde det umulig å skape tilsvarende glatte bilder som på 427. Jeg må likevel innrømme at jeg ikke kan huske at forskjellen mellom 436 og 506 var like stor, men det er kanskje ønsketenkning?. Først på 3 meters avstand var det bra nok, men den var også den eneste skjermen i butikken som gav skikkelig «kinofølelse», så noen kompromisser må man kanskje regne med?

Vel, dette er bare mine subjektive opplevelser fra en lørdag ettermiddag på Elkjøp. Da jeg kom hjem, så jeg at nettstedet areadvd.de/index.html har kommet fram til noenlunde samme konklusjon i sin komparative test av 427/436, men mye gjenstår sikkert før siste ord er sagt i denne saken.

God Helg til alle sammen!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for dine erfaringer... artig å lese. Godt å høre at Pioneer fortsetter å sette referansen.

Når det gjelder farger, så har jo akkurat det du nevner vært en av Pioneer`s sterke sider. Varme og mettede farger. En VESENTLIG ting å nevne om PDP-436 og 506 er at det er MYE å hente på kalibrering, og da tenker jeg ikke på fjernkontroll-kalibrering i butikken, men DVE som et minimum. Dette hjelper mye på skarphet og farger. De skjermene jeg har sett i butikken har vært ganske elendige. Høres ut på din erfaring at PDP-427/507 er bedre kalibrert fra fabrikk, og bare det et stort pluss. Ikke alle som tenker på det, og kanskje sitter med et langt fra optimalt bilde.

50" krever naturlig nok litt sitteavstand, og det er spesielt uvant om man kommer fra en liten CRT-TV. Når du først blir vant til det, er det no turning back.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo uhyre interessant lesning! Gleder meg stort til de dukker opp i butikkene i Drammen/Oslo

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant denne sammenligningen,venter min 507XA i neste uke.
    Plages nå med med en CRT 32" som slår seg av og på hvert 5te min.
    Er kjempespent på 507.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men der er ingen DVI-inngang? Finnes det noen løsninger for tilkobling av MacMini/ iTV? DVI til HDMI adapter?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI er det jo ingen vits i lenger. Det er på vei ut. Skulle du fortsatt ha behovet kan du bare bruke en adapter som du selv sier.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    DVI er det jo ingen vits i lenger. Det er på vei ut. Skulle du fortsatt ha behovet kan du bare bruke en adapter som du selv sier.
    DVI er ingen vits så lenge du ikke skal koble til PC, nei. Det er riktig. Pioneer har ikke tidligere taklet PC-signaler på HDMI inngangen spesielt godt, i likhet med de fleste andre plasma. VGA-inngangen med 1:1 pixelmapping fungerer derimot utmerket, men VGA er desverre "litt" utdatert. Hvordan 507 er på dette punktet har jeg ikke klart å få med meg enda...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke missforsto helt når jeg snakket med pioneer skulle 507XA takle 1:1 pixel på både VGA og HDMI!

Noe som er grunn god nok til at Toshbian ryker før jul (forhåpentligvis) hvis 1:1 pixel på HDMI viser seg å stemme og at innbrenningsfaren er så mye mindre på 7 serien som opplyst..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    DVI er ingen vits så lenge du ikke skal koble til PC, nei. Det er riktig. Pioneer har ikke tidligere taklet PC-signaler på HDMI inngangen spesielt godt, i likhet med de fleste andre plasma. VGA-inngangen med 1:1 pixelmapping fungerer derimot utmerket, men VGA er desverre "litt" utdatert. Hvordan 507 er på dette punktet har jeg ikke klart å få med meg enda...
    Der har du et poeng, ja. Jeg mener forøvrig jeg leste et eller annet sted at dette var et av de punktene den hadde blitt forbedret på, at den fikk støtte for full pc-oppløsning via hdmi-inngangen eller noe slikt. Det er jo isåfall gode nyheter for de som er opptatt av det

EDIT: så jeg var litt seint ute der

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra vurdering og morsom lesing.
    Men var det side høytalere eller underliggende høytalere på 507 hos elkjøp.
    Muligens at du testet lyd gjennom surrond høytalerne.
    Jeg skal bestille de orginale høytalerne til 507, sikkert de samme som til 506.
    Men det eneste er at med side høytalerne så vil den ruve 56 " i bredde . Jeg har vegg til det, men side jeg skal ha Bose høytalere på siden er jeg redd dette vil bli noe uryddig.
    Derfor tror jeg nok det blir en underliggende høytaler

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for en underliggende høyttaler for nettopp å spare plass i bredden. Det var ingen høyttaler påmonert på 507 på Elkjøp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del synes det ser barskt ut med bredest mulig skjerm - det er jo tross alt snakk om widescreen her

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg for min del synes det ser barskt ut med bredest mulig skjerm - det er jo tross alt snakk om widescreen her

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    506 sine høytalere passer ikke på 507 ifølge Fyndbørsen. De som passer 506 heter PDP-S50.
    Lurer inn et lite prisspørsmål her: Noen som vet pris på høyttalerene til 507?
    Sidemonterte høyttalere er sjeft på 50" skjerm.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dette med image retention er forbedret når det gjelder de nye modellene. Den 50"-eren frister myyyyye. :evil:

Side 3 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •