Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 33 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 651
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg vært og fått noke priser Fikk 4270 for 18k, 427 for 22k og 507 for 28k. 50" Tror jeg ville blitt altfor svær grunnet at dt er max 3m fra sitteplass til der tven vil stå. Så blir nok en av 42", men klarer bare ikke å bestemme meg for om jeg skal ligge i de 4k og få toppmodellen med en gang Høre med de hva de har på lager.
    Jeg har 507 og en avstand på 3m til apparatet kan bli i miste laget (avhengig av kildekvalitet). Men jeg sitter selv 2,5-3m unna, så det går ann.

Men nå må det snart bli slutt med "innbrenningsdiskusjonen". 507 har ikke innbrenningsproblemer! Det trodde jeg var bekreftet i en rekke tråder her på forumet?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Men nå må det snart bli slutt med "innbrenningsdiskusjonen". 507 har ikke innbrenningsproblemer! Det trodde jeg var bekreftet i en rekke tråder her på forumet?
    Jeg ser ikke helt problemet med at folk sier at de ikke får innbrenning på 507? Hvis man har en slik TV og ikke får innbrenning er det jo verdt å nevne, det kan skape en viss trygghet blant folk som vurderer innkjøp.

Like viktig blir det derfor å nevne at man har fått innbrenning om det skulle være saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor fikk du tak i 507 til 28k algaman?var det med høtalere og fot/veggfeste?

såfall billig:-o

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke helt problemet med at folk sier at de ikke får innbrenning på 507? Hvis man har en slik TV og ikke får innbrenning er det jo verdt å nevne, det kan skape en viss trygghet blant folk som vurderer innkjøp.
    Nei, selvsagt ikke. Men er det noen her på forumet som har opplevd innbrenning på 507? Mitt poeng er at jeg har lest på en mengde forum i Norge, UK, Tyskland og USA, og ingen der har opplevd innbrenning på akkurat denne modellen. Om dette stemmer, så er alt "innbrenningssnakket" synsing uten holdepunkter i virkeligheten. Dersom det derimot er noen som har opplevd innbrenning på 507, så er det viktig at det kommer frem. Der er vi helt enig.

Legg merke til at jeg kun uttaler meg om 507, ikke 4270, 427 eller 436. De har jeg for liten erfaring med, selv om jeg en periode eide 427XA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det et sted i menyen på 507XA man kan se hvor mange timer den har vært i bruk?? Eller setter alle bare på stoppeklokka samtidig som tv'n og fører logg? hehe...

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner "timeren" i "service-menyen" som beskrevet tidligere i denne tråden !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Service meny...

Min 427xa har jeg hatt i et par mnd og har stått på i nesten 1000 timer, mer eksakt 968 timer og 28 minutter... Snitt på 16 timer hver dag ... Innkjøringen er vel ferdig da ... Kjører fremdeles på anbefalt oppsett fra pioneer i håp at skyggen fra logoene (Tv2 nyhetene og God morgen norge) skal forsvinne. Den er blitt svakere siden jeg begynte å bruke dynamisk snø.

For å ikke skremme noen så er det IKKE plagsomt mye skygge. Må konsentrere meg MYE for å se det på VELDIG lys bakgrunn. På vanlig tv titting så vises skyggene IKKE...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det tar noen forsøk for å få det til.

Kan prøve å forklare fremgangsmåten litt bedre.

1. Skru på tv'en.
    2. Sett den på en analog kanal (f.eks kanal 2) spiller ingen rolle om det bare er snø.
    3. Skru så av tv'en igjen, vent gjerne noen sekunder.
    4. Trykk 1 gang på i+ knappen som befinner seg rett under 9 tallet (ikke hold den inne)
    5. Vent 3 sekunder
    6. Bruk da piltastene som ligger rundt Enter knappen og trykk i normalt rask rekke følge : Venstre-opp-venstre-høyre og trykk på Power knappen igjen for å skru den på.
    7. Har du gjort det riktig vil det komme opp et grønt transparent bilde med service menyen.
    8. Hvis det ikke gjør det så prøv igjen.
    Dette fungerer ikke her ihvertfall! Du har ikke en mer presis beskrivelse?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Et spørsmål her... telles standby tid med i antall timer skjermen har stått på ?

Er det noe en kan gjøre i service menyen eller er det kun til avlesing ?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei dessverre. Leste meg fram til det via noen andre forum. Dette er fremgangsmåten for 427XA og kan ikke garantere at denne fungerer på 507'en. Men uansett tok det noen forsøk for å få det til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nei dessverre. Leste meg fram til det via noen andre forum. Dette er fremgangsmåten for 427XA og kan ikke garantere at denne fungerer på 507'en. Men uansett tok det noen forsøk for å få det til.
    Funket på min 507 faktisk!
    riktig fremgangsmåte...

490 timer har tv'n min stått på!

Ingen spor etter skygger/innbrenning her heller! tommeln opp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Funket på min 507 faktisk!
    riktig fremgangsmåte...
    Funket på min 507 også (etter at opplysningen i punkt 3 i beskrivelsen kom frem)

368 timer. Kontrast 20 (ser ingen behov for å endre denne, da jeg er strålende fornøyd med bildet), 110% perfekt skjerm, og ingen spor etter innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    hvor fikk du tak i 507 til 28k algaman?var det med høtalere og fot/veggfeste?

såfall billig:-o
    Direkte forhandler priser, siden jeg postet selv sist, har 427xa falt ned til 21k for min del, satse på at 50" detter mer før jeg bestemmer meg hehe. En kar som jobbet for elkjøp før sa at forhandlere ikke betaler for fot og veggfeste, at det er såkalt nullkost, så det man eventuelt betaler for fot eller veggfeste er ren gevinst. Så jeg skulle no få med begge, høytaler har jeg ikke sjekket da, men tror dt er mye samme opplegget der. Men det siste der var det bare en kar som jobbet i elkjøp før som fortalte meg.

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Direkte forhandler priser, siden jeg postet selv sist, har 427xa falt ned til 21k for min del, satse på at 50" detter mer før jeg bestemmer meg
    Jeg har fått opplyst at "innprisen" for 507xa er 26000 (var 28k), så her må det ha skjedd endringer.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det nå til...
    Brukte ett par forsøk, men fikk det til :grin:

Men det stod på den siden der temperaturen stod, att Fan = STOP

Har det noen betydning?
    Har jo sett mange her inne mener den ikke har vifter.. Men rart det står i servicemenyen da...
    Jeg hadde forresten 39.7 grader på temp1.
    Og 30.5 på temp 2.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg etter en stund på sofan lest meg gjennom hele denne tråden her og må si at her er veldig mye nyttig informasjon, og noen ikke så nyttige "diskusjoner", men men mye hjelp å få for en stakker som ikke har all verden med kunnskap.

Grunnen til jeg henger meg på er at jeg skal til å bytte ut TV`en min, har for tiden en PDP 435 HDE som er 1,5 år nå, som jeg ikke kan nevne noe annet enn positivt om, har ikke hatt antydning til innbrenning selv om den til tider har vært på med diverse logoer ved flere anledninger i over ett døgn i strekk uten noen som helst følger av det.
    Årsken til at jeg tenker å bytte den ut er at jeg ser fremdeles mulighet til å få igjen noen kroner for den og at jeg har litt lyst på større skjerm.
    Noe annet enn Pioneer er igrunn uaktuelt nettopp pga at jeg er så fornøgd med min nåværende, og videre så hadde jeg egentlig allerede bestemt meg for å gå for 507.
    MEN, siden ingen kan svare på ett spørsmål som har blitt gjentatt flere ganger i tråden av spesielt en type ved navn Ghos2k så blir jeg veldig usikker.

Det gjelder da dette med tilkobling av PC, vilken kabel og muligheter for 1:1 pixel mapping?

På den skjermen jeg har har jeg til dags dato ikke fått til dette ved visning av mediasenter pc`n, så visst dette heller ikke går på 507`en så er det igrunn uaktuelt, da blir det isteden å vente på 508 å håpe att det kan ordne seg der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av søvik
    Da har jeg etter en stund på sofan lest meg gjennom hele denne tråden her og må si at her er veldig mye nyttig informasjon, og noen ikke så nyttige "diskusjoner", men men mye hjelp å få for en stakker som ikke har all verden med kunnskap.

Grunnen til jeg henger meg på er at jeg skal til å bytte ut TV`en min, har for tiden en PDP 435 HDE som er 1,5 år nå, som jeg ikke kan nevne noe annet enn positivt om, har ikke hatt antydning til innbrenning selv om den til tider har vært på med diverse logoer ved flere anledninger i over ett døgn i strekk uten noen som helst følger av det.
    Årsken til at jeg tenker å bytte den ut er at jeg ser fremdeles mulighet til å få igjen noen kroner for den og at jeg har litt lyst på større skjerm.
    Noe annet enn Pioneer er igrunn uaktuelt nettopp pga at jeg er så fornøgd med min nåværende, og videre så hadde jeg egentlig allerede bestemt meg for å gå for 507.
    MEN, siden ingen kan svare på ett spørsmål som har blitt gjentatt flere ganger i tråden av spesielt en type ved navn Ghos2k så blir jeg veldig usikker.

Det gjelder da dette med tilkobling av PC, vilken kabel og muligheter for 1:1 pixel mapping?

På den skjermen jeg har har jeg til dags dato ikke fått til dette ved visning av mediasenter pc`n, så visst dette heller ikke går på 507`en så er det igrunn uaktuelt, da blir det isteden å vente på 508 å håpe att det kan ordne seg der.
    Få deg skjermkort/hovedkort med hdmi utgang...
    Har hdmi utgang på min laptop og fungerer utmerket opp mot min 507
    Om du i tillegg handler deg en bra surround receiver med mulighet for oppskalering/nedskalering av bildesignal så kan du kjøre hdmi signal fra laptop gjennom surround receiver og få med lyden samtidig = mindre kabler til tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var igrunn det jeg hadde håpet/trodd.
    Har nok hdmi overføring mellom mediasenterpc`n men det blir likavel helt merkelig, men den pc`en ryker nok ut samtidig som 435`en så da blir det tilbake til laptop.

Takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm. Får en CINET Mediastation i dag. Vet ikke i farta om den har HDMI...håper ikke jeg får problemer med oppkobling mot 507?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mavpro
    Hmmmm. Får en CINET Mediastation i dag. Vet ikke i farta om den har HDMI...håper ikke jeg får problemer med oppkobling mot 507?
    Ser ikke ut til at maskinen har HDMI. Skjermkortet er det kjipese til Nvidia. Etter hva jeg kan forstå har det 128mb ram som kan utvides til 512 ved å bruke systemets ram. Nå er ikke jeg så inne i mediasenter greiene, men det var et veldig billig skjermkort i en PC til 14 000,-

Side 29 av 33 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •