Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 33 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 651
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K

En funksjon som slår av tven om den blir utsatt for statisk bilde i mer enn 15 min, en funksjon som slår av tven om den står i 3 timer uten å bli brukt (jsutere volum, kanal og slikt) og en egen innsovings program hvor tven slår seg av etter ønsket tid.
    Hvor aktiverer du disse funksjonene? Jeg lette etter dem i menyen i går, men fant bare innsovings programmet, ikke de andre funksjonene du snakker om her.

Er det forresten nødvendig å gjøre om på strømsparemodus på 507XA?? Min står på standard nå, men mener å huske å ha lest et sted her på forumet at den bør stå på strømsparing 2 eller noe sånt. Er dette riktig? Hvis ja, hvorfor??

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iwar
    Hvor aktiverer du disse funksjonene? Jeg lette etter dem i menyen i går, men fant bare innsovings programmet, ikke de andre funksjonene du snakker om her.

Er det forresten nødvendig å gjøre om på strømsparemodus på 507XA?? Min står på standard nå, men mener å huske å ha lest et sted her på forumet at den bør stå på strømsparing 2 eller noe sånt. Er dette riktig? Hvis ja, hvorfor??

De ligger inne på strømkontroll menyen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har vært å sett på 507 pioneeren. fy **** for en tv. helt nyderlig.
    han selgeren hadde bare dårlig kabelsignal å vise frem akkurat nå.men likevell :-D

så også på panasonic p900.kunne ikke sammenlignes.rett og slett..

kunne få den tven med tv-bord og høytalere for 32k . grei pris det vel?

kunne sikkert fått litt bedre pris på nett,men jeg syntes det er godt å ha en forhandler i ryggen som jeg kan reise til hvis det er noen problemer.
    syntes det er verdt å bet litt mer for det..

han som eier butikken vet virkelig sine ting om pioneer. har solgt slike tver veldig mange år.

hvis jeg gjorde som han sa under innkjøring kunne han garantere at jeg ikke fikk permanent innbrenning. han hadde aldrig opplevd at noen hadde klaget på det opplegget.de som hadde gjort som han har sagt, har ikke fått slik innbrenning.og han har solgt mange hundre.mange år tilbake.

alt det dreide seg om er de 2-3 første mnd. skulle ikke bare la tven gå 200 timer i ett sett. denne innkjøringen skulle man ta gradivis over flere mnd.

å det har uten tvil virkret.flere hundre tver uten perm. innbr.

får mere detaljer av han om prosessen når jeg kjøper den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke 32,men 34k tilbudet var på,men jeg tror jeg kan få presset det ned en tusenlapp til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    De ligger inne på strømkontroll menyen ;-)
    Fant det! Tusen takk for hjelp :-D
    Lurer fortsatt litt på hvorfor tv'n bør stå på strømsparing2 forresten... Noen som har noe fornuftig svar på dette? Er det bare for at tv'n ikke skal sluke så mye strøm, eller har det noe med innkjøringsperioden å gjøre dette også??

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det! Tusen takk for hjelp :-D
    Lurer fortsatt litt på hvorfor tv'n bør stå på strømsparing2 forresten... Noen som har noe fornuftig svar på dette? Er det bare for at tv'n ikke skal sluke så mye strøm, eller har det noe med innkjøringsperioden å gjøre dette også??
    Er ifølge pioneer greit å ha denne på strømsparing 2 en god del hundre timer etter innkjøringen sikkert for at fosforet skal bli "motstandsdyktig". Effekten vil vel i følge pioneer være at jo bedre man følger deres step by step innkjøringspolitikk så vil tven bli maksimalt motstandsdyktig mot inbrenning.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av sebbi
    noen?
    Har prøvd, men fikk ikke redusert bildet uansett hva jeg forandret på, så du er ikke glemt bare fant ikke noe konkret svar :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Kan noen bekrefte service meny fremgangsmåten for meg? Har lest meg frem til at man skal trykke info knappen (under 9 tasten) og så vente 3 sek deretter trykke venstre-opp-venstre-høyre så power (mens tv'en er i standby). Får ikke dette til å funke. Har også prøvd å holde info knappen inne i 3 sek, samt trykke på den før tv'en sier "klikk" når den entrer standby modus.

Edit : Glem det. Fant det ut. Må ha tv'en stående på en vanlig kanal (f.eks kanal 2) deretter første fremgangsmåte. 87timer and counting
    Skjønte ikkeno' av dette. Funker ikke på min 507... :-(

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mavpro
    Skjønte ikkeno' av dette. Funker ikke på min 507... :-(
    Det tar noen forsøk for å få det til.

Kan prøve å forklare fremgangsmåten litt bedre.

1. Skru på tv'en.
    2. Sett den på en analog kanal (f.eks kanal 2) spiller ingen rolle om det bare er snø.
    3. Skru så av tv'en igjen, vent gjerne noen sekunder.
    4. Trykk 1 gang på i+ knappen som befinner seg rett under 9 tallet (ikke hold den inne)
    5. Vent 3 sekunder
    6. Bruk da piltastene som ligger rundt Enter knappen og trykk i normalt rask rekke følge : Venstre-opp-venstre-høyre og trykk på Power knappen igjen for å skru den på.
    7. Har du gjort det riktig vil det komme opp et grønt transparent bilde med service menyen.
    8. Hvis det ikke gjør det så prøv igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten oppsummering...

Da har jeg gjort følgende på min 507XA:

1. Satt den i "film" modus

2. Senket kontrasten til 20

3. Satt på strømsparing2

Er det alt jeg trenger å gjøre for å sette den i "innkjørings" modus??

En annen ting jeg også lurer litt på er følgende som står på pioneer sin hjemmeside om denne tv'n:

"forbedret ISF-kalibreringsmulighet, hvor en profesjonell kan reise hjem til deg å tilpasse TV’en til dine lokale forhold"

Hvor får jeg tak i en slik proff kalibrerings kar, og hvor mye vil det koste meg??

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    var ikke 32,men 34k tilbudet var på,men jeg tror jeg kan få presset det ned en tusenlapp til
    https://www.databutikken.com/no/defa...ct=PIOPDP507XA

pluss 599 i frakt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har sett på siden.men hørte med de å da måtte jeg kjøpe høytalere og fot utenom.4000kr.

pluss at jeg har hørt at de ikke er helt å stole på..
    når det gjalt garanti.. kan fort bli krøl når man må sende tven tilbake til sverige hvis det er noe.

da betaler jeg gjerne 3k mer av en forhandler i nerheten av meg.som jeg vet er bra....

men takker for tipset..
    tror ikke det er noen som klarer å levere billigere enn det.i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    ja har sett på siden.men hørte med de å da måtte jeg kjøpe høytalere og fot utenom.4000kr.
    Bare fot vel, høytalerene er også billig http://www.databutikken.com/no/defau...duct=PIOPDPS40

Hadde vært fett å kunne bestilt tv, høytaler og Tvix4000, har beslutningsangst

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 507xa ca 1,5 uke nå og synes jeg har gjort et utmerket valg! Nydelig skjerm! øvrig kommentar overflødig..

Prøver å være forsiktig til å begynne med her, og har satt kontrast til 20, strømsparing 2 og satt den på film. Er det ellers noe jeg trenger å tenke på eller stille inn/ned nå til å begynne med?

Har også bestilt meg en dvd-spiller med hdmi, noe jeg ikke har fra før. Bruker nå vanlig scart fra dvd soilleren. Blir det stor forskjell med hdmi på denne Pioneer 507xa?

Hvilke andre innstillinger gir best bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En annen ting jeg også lurer litt på er følgende som står på pioneer sin hjemmeside om denne tv'n:

"forbedret ISF-kalibreringsmulighet, hvor en profesjonell kan reise hjem til deg å tilpasse TV’en til dine lokale forhold"

Hvor får jeg tak i en slik proff kalibrerings kar, og hvor mye vil det koste meg??
    Ingen som kan svare meg på dette??

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du burde høre med pioneer norge..?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har et under selskap som gjør dette for dem..
    De har et serfikat som kvalitetes sikrer dem

Hadde besøk av en fra Pioneer og han sa det var veldig lite interrese for dette produktet..

Ta kontakt med de å hør,tror det koster ca 3000-4000 per inngang de kalibrerer

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Pioneer har et under selskap som gjør dette for dem..
    De har et serfikat som kvalitetes sikrer dem

Hadde besøk av en fra Pioneer og han sa det var veldig lite interrese for dette produktet..

Ta kontakt med de å hør,tror det koster ca 3000-4000 per inngang de kalibrerer
    Da er det ikke så rart det er lav interesse

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skyggene...

Til de som enda lurer på skygger på skjermen så kommer de til å forsvinne og det er helt normalt med skygger ifølge Pioneer selv.

De man må gjøre er: 20 kontrast, Strømsparing 2, Film Modus mens man ser tv og når man legger seg 120min med "snø" i dynamisk modus. Var ikke vits å kjøre snø uten dynamisk sa de.

Skyggene kunne bli på tv'en opptill 6-12 mnd, men med snø senket man det en del. Synes jeg merker forskjell allerede. Vanskeligere å legge merke til den nå enn da jeg startet med dynamisk snø (nesten 3 uker siden)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite spørsmål.

Skal kjøpe ledning for å kunne koble pc mot min pioneer plasma for å se på filmer og slikt, er det store forskjellen mht kvalitet med VGA eller DVI kabel?

VGA er jo pixal mapping 1:1 etter hva jeg skjønnte noe som dvi`en ikke er, men hva ville dere annbefalt?

Side 27 av 33 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •