Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 33 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 651
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på et par ting angående min nye 427xa. Jeg oppgraderte fra en LG 37LB1r fordi jeg ville ha en større tv samt en med bedre sortnivå.

Dog jeg kan ikke si den har overbevist sålangt. Forløpig står den tilkoblet en PC som tar seg av spilling av film etc. (Via VGA) og har også merket meg at den har en del støy i bildet ved visning av desktop'en f.eks. Nå skal det nevnes at den ikke har blitt kalibrert skikkelig og kjører for det meste standard innstillinger utenom kontrast, farge og lysnivå som jeg har justert. En annen ting som er enda merkeligere er når jeg trykker på start (PC'en) og startmenyen dukker opp, da detter lysstyrken på hele bildet. Tar jeg den vekk igjen økes lysstyrken.

Med andre ord når den viser et større område som hvitt senkes alt lys. Det kan umulig være riktig.

Faktisk kan jeg så langt si at jeg angrer en smule på å ha byttet ut LG'en. Men forhåpentligvis får jeg justert inn dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!

Før jeg gikk til innkjøp av 507XA skrev jeg denne mailen til Pioneer:

"Hei.

Jeg skal gå til innkjøp av ny tv i disse dager, og etter å ha lest side opp og side ned med anbefalinger av div tv'er osv så har jeg kommet frem til at deres plasma modell PDP-507XA er den som virker som det beste kjøpet på markedet akkurat nå, iallefall i forhold til hva jeg hadde tenkt å bruke på en ny tv.

Min eneste bekymring, men dog en ganske stor en, er risikoen for innbrenning i plasma tv'er. Jeg har selv aldri eid en plasma tv, men har lest mange skrekkhistorier om folk som har ødelagt eller hatt store problemer med apparatene sine grunnet dette.

Det jeg lurer på er om dette er noe risiko faktor på PDP-507XA. Er innbrenning fortsatt et problem på pioneer's 7 generasjons plasma? Hva skal isåfall til før dette kan inntreffe, og hva sier garantien om innbrenning?

Håper dere kan hjelpe meg da dette er det eneste som holder meg tilbake fra å gå til innkjøp av deres plasma tv.

Takk på forhånd!! :-)

Mvh
    Ivar Røyrane"

Et par uker senere fikk jeg dette svaret:

"Hej Ivar,
    Då våra plasmor er riktigt duktiga på kontrasten de førsta 1500 timmarna av drifttiden, kan jag foreslå i så fall att du stiller ner plasman i filmlåge under den perioden. I øvrigt borde det inte vara några problem.

Mvh
    Micke P
    Pioneer Support
    www.pioneer.se"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1500 timer var jo litt da...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var en god del timer.. Fleste projektorer må ha ny pære innen den tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iwar

"Hej Ivar,
    Då våra plasmor er riktigt duktiga på kontrasten de førsta 1500 timmarna av drifttiden, kan jag foreslå i så fall att du stiller ner plasman i filmlåge under den perioden. I øvrigt borde det inte vara några problem.

Mvh
    Micke P
    Pioneer Support
    www.pioneer.se"
    Det var jo et temmelig vagt svar... :neutral:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det vil jeg påstå..

"Duktiga på kontrasten"?? Kan noen oversette til norsk??

Jeg har hatt min en lang stund nå, og kan ikke si at jeg merker noen forskjell i kontrastnivå, hvis det var han mente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer fælt på hva han mente med det selv... Skulle tro at det betø "skjør" eller noe. Men vil ikke si noe for sikkert. Han svarte ikke noe ang garanti osv. Meget vagt svar igrunn

Men men, er ikke så bekymra. 99% av brukerne på forumet her som har denne tv'n har ikke hatt noe problem med den i det hele tatt. Men mystisk at jeg har lest om flere som har slitt med 42" utgaven...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdrag fra Svenska Akademiens ordbok:

DUKTIG
    UTTAL: duk3tig2,
    ORDKLASS: adj.
    BÖJNING: -are

ETYMOLOGI: [liksom d. dygtig, ä. d. ductig, af nt. dügtig, dugtig, afledn. af mnt. ducht, duktighet, till dogen (se DUGA); jfr holl. duchtig, t. tüchtig. Formen duktlg beror möjl. på anslutning till DUGA]

1) som (i sin verksamhet) utmärker sig för (raskhet o.) skicklighet l. kunnighet, som sköter sig bra, (mycket) dugande; flink, "styf"; äfv. i öfverförd anv., om arbetsprodukt (i sht konstverk): skickligt utförd, väl gjord.

3)
    BETYDELSE: som år af solid beskaffenhet, bra, förträfflig; numera bl. i fråga om storlek l. mängd l. intensitet: "ordentlig", "riktig", "kraftig", bastant.

Lexin svensk-engelskt lexikon:
    Svenskt uppslagsord
    duktig duktigt duktiga adj.
    som har god förmåga, skicklig, duglig
    <duktig (i x); duktig (på x/att+INF)>

Engelsk översättning
    good, able, capable

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men med den oversettelsen, dvs Duktig=Dyktig, så har jo ikke svaret hans noe mening... Forvirrende greier, hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skriver vel rett og slett at Tv'n har så god kontrast de første 1500 timene at det ikke gjør noe å skru ned instillingene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dirty screen effect

Vedlegg 16525
    Her har jeg tatt bilde av hvit (er ikke så grå) skjerm på min 427XA. Hvis man scroller bildet frem og tilbake kan man tydelig se skjoller på hele skjermen. Nederst ser man også 2 mørkere striper etter teksten. Jeg har ikke vært hard på kontrasten.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta heller et nærbilde av skjermen når den viser svart, enklere å se da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på 507 for 25900kr inkl. veggstativ, moms og frakt. Er det løp og kjøp pris?

Er som alle andre bekymra for innbrenningsproblemet... Er dette ett problem på tv-logoer?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Vedlegg 16525
    Her har jeg tatt bilde av hvit (er ikke så grå) skjerm på min 427XA. Hvis man scroller bildet frem og tilbake kan man tydelig se skjoller på hele skjermen. Nederst ser man også 2 mørkere striper etter teksten. Jeg har ikke vært hard på kontrasten.
    Stripene i bunnen er vel det folk kaller "skygger"..? Min TV ble også sånn, bare mye verre. Jeg fikk en ramme pr. bokstav. Men det var en 6.-generasjon (PDP-436FDE), og de slet/sliter seriøst med innbrenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på 507 for 25900kr inkl. veggstativ, moms og frakt. Er det løp og kjøp pris?

Er som alle andre bekymra for innbrenningsproblemet... Er dette ett problem på tv-logoer?
    Ja, 507 for 25900kr inkl. veggstativ, moms og frakt er løp og kjøp pris!

Innbrenning er ikke et problem på 507 ved vanlig bruk (DVD, Satelitt, Xbox).

Kan nevne at Panasonic 50` PV60 er på salg for 19990 på komplett.no denne uken. Den er absolutt bra, den også, selv om finishen ikke kan måle seg med 507.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ta heller et nærbilde av skjermen når den viser svart, enklere å se da.
    Hva er enklere å se da? Synes jeg får det frem ganske bra. Værst er det selvfølgelig når noe beveger seg over skjermen og "skitten" ligger foran. Blir nesten samme effekten som å flytte blidet jeg tok frem og tilbake bare at da beveger skjollene seg og bildet står stille. Dette har ikke noe med innbrennig å gjøre. TVen var sånn ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, 507 for 25900kr inkl. veggstativ, moms og frakt er løp og kjøp pris!

Innbrenning er ikke et problem på 507 ved vanlig bruk (DVD, Satelitt, Xbox).

Kan nevne at Panasonic 50` PV60 er på salg for 19990 på komplett.no denne uken. Den er absolutt bra, den også, selv om finishen ikke kan måle seg med 507.
    Så eg trenger ikkje vær redd for ett 2tall oppe til høgre eller ein N til venstre forda om tv står på samme kanal ein kveld?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Hva er enklere å se da? Synes jeg får det frem ganske bra. Værst er det selvfølgelig når noe beveger seg over skjermen og "skitten" ligger foran. Blir nesten samme effekten som å flytte blidet jeg tok frem og tilbake bare at da beveger skjollene seg og bildet står stille. Dette har ikke noe med innbrennig å gjøre. TVen var sånn ny.
    Er du riktig heldig er det kanskje et tidligere returprodukt du har fått

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

instillinger...

Som nevnt tidligere anbefaler Pioneer å kjøre skjermene ned i LAAANG tid før man justerer dem perfekt. Både de som har svart meg på e-post og de jeg har snakket med pr tlf har anbefalt å justere ned.

- Kontrast 20 (sier seg selv)
    - Strømsparing 2 (sier seg selv)
    - Film modus (Så sterke farger på standard fortalte de)
    - "Snø" med time 2 timer (for å fjerne eventuell midlertidigbrenning sa de)

Det som er virkelig irriterende er at de ikke sender meg et STOR RØDT ARK. med OBS OBS OBS. og forklarer folk hva som må gjøres for å unngå det.

Det virker ikke som det er noe problem på 507, men det begynner å bli noen med 427 som har opplevd det. Vet ikke om jeg gidder å gjøre noe med det. Hvis det forsvinner av seg selv når skjermen er innkjørt så er det jo VELDIG plagsomt å være fri for tv i X antall uker for reparasjon...

Si fra hvis noen gjør noe med det evt om det forsvinner av seg selv...

Side 25 av 33 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •