Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 33 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 651
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke kan jeg få meg til å tro at pioneer har anbefalt noe slikt, heller.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vile du annbefalt av isntillinger på kontrast,skarphet,lysstyrke og fargestyrke da? Testet såvidt "dynamisk" på skjermer, da ble fargene og bildet generelt sett mye lysere og bedre, men er dete "sundt" for tven? Vel kjører på lave instillinger nå de første 200 timene iallefall. Akkuratpassert 50 timer uten noen tegn til inbrenning så bare 150 timer igjen

En siste ting. Når jeg kjører av alternativ på dynamisk blir jo bildet rett og slett fantastisk i forhold til de andre programmene, men er dette en instilling som veldig lett byr på inbrenning eller vil det med normal forsiktighet gå helt fint?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning...

Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Joda det hjalp :-), men synest personlig det er litt overkill og ha tven på snø i 2 timer hver natt i 6 mnd selv når man ikke har fått noe inbrenning når det er snakk om en såpass ny og dyr skjerm :-S
    Joda, det er jeg enig i min er ca 1 mnd gammel, men med tanken på at det kan skje så lar jeg den stå på "snø" et par timer om natta. Setter den jo bare på timer og går å legger meg.

Som du kansje har lest lenger ned så så har jeg opplevd "skygge" av TV2 Nyheter/Godmorgen Norge logoene.

De fleste ting må jo ha en innkjørings periode. Eks. Høytalere, Vinterdekk osv... Men det viktigste er å informere kundene GODT om hva som må gjøres for å beholde utstyret best mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vås eller ikke...

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dette er bare vås alt sammen.

Vær forsiktige med statiske bilder over lang tid, det er alt du trenger å huske på.

Kalibrer mtp på optimal bildekvalitet fra første stund og kos deg med markedets beste plasmaskjermer!
    Har ikke akkurat så mye kunnskaper på det selv. Derfor ringte jeg Pioneer for å sjekke hva de hadde å si. Kan ikke si om det er hverken rett eller galt selv, men synd om tv'en skulle bli skadet.

Hva mener du om skyggen av tv2 nyheter/godmorgen norge logoen da? forsvinner den eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt dette, tror jeg var ganske tidlig ute med 507, kjører med 25 på kontrast, har ikke sett snurten av innbrenning. Så nettopp på film med tykke svarte streker oppe å nede. Så spesielt etter når filmen var ferdig, ingenting å se. Jeg vil absolutt ikke være en av de på forumet som fremhever hvor fantastisk produktet de har kjøpt er, men innbrenninger har jeg ikke sett noe til, hverken midlertidige eller andre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre da jeg snart planlegger kjøp av 507XA selv.

Tipper "kontrast på 20" er litt meningsløst, da bildeverdier på signalkilden ikke er diskutert i denne tråden...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Hva vile du annbefalt av isntillinger på kontrast,skarphet,lysstyrke og fargestyrke da? Testet såvidt "dynamisk" på skjermer, da ble fargene og bildet generelt sett mye lysere og bedre, men er dete "sundt" for tven? Vel kjører på lave instillinger nå de første 200 timene iallefall. Akkuratpassert 50 timer uten noen tegn til inbrenning så bare 150 timer igjen

En siste ting. Når jeg kjører av alternativ på dynamisk blir jo bildet rett og slett fantastisk i forhold til de andre programmene, men er dette en instilling som veldig lett byr på inbrenning eller vil det med normal forsiktighet gå helt fint?
    http://avforum.no/forum/554544-post26.html

Dynamisk er forøvrig bare til bruk i flombelyste butikklokaler, da det vil se helt kunstig og unaturlig ut i et normalt stuemiljø, eller enda "verre", et mørkt hjemmekinorom. Her er kontrastinnstillingene på maks, og er du redd for innbrenning er ikke dette innstillingen for deg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Hva mener du om skyggen av tv2 nyheter/godmorgen norge logoen da? forsvinner den eller?
    Du hadde en 427(0)? Den har jeg ingen erfaring med. Det er mulig innbrenning lettere oppstår på dem, det er ihverfall flere som rapporterer om at bildekvaliteten generelt er dårligere på 42-tommerne.

Det beste middelet for å fjerne (midlertidig) innbrenning er å kjøre snø med maks kontrast en god stund. Gjerne et døgn. Så kan du se om det har bedret seg noe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Godt å høre da jeg snart planlegger kjøp av 507XA selv.

Tipper "kontrast på 20" er litt meningsløst, da bildeverdier på signalkilden ikke er diskutert i denne tråden...
    Gratulerer med planer som høres veldig fornuftige ut

Et poeng det der med innstillinger på signalkilden, Tiger, noe jeg har tatt høyde for i innlegget mitt jeg linket til over. Jeg anbefaler deg imidlertid en DV-989 på det sterkeste om det er så at du skal ha deg 507XA. Match made in heaven. Superbilde

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, a|ex. Jeg er nok imidlertid ikke en like svoren Pioneer-tilhenger som deg når det gjelder "alle andre" produkter enn 507XA.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Modeller...

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takker, a|ex. Jeg er nok imidlertid ikke en like svoren Pioneer-tilhenger som deg når det gjelder "alle andre" produkter enn 507XA.
    Så det jeg egentlig burde gjøre er å justere skjermen og bruke den for å få mest ut av den. Signalet jeg kjører er for det meste Canal Digital Parabol.

Er 427xa er mye dårligere skjerm er 507xa da størrelsen er selvfølgelig annerledes, men er resten dårligere også? (kanskje jeg burde kjøpt 507xa som jeg tenkte på først)

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare vås alt sammen.

Vær forsiktige med statiske bilder over lang tid, det er alt du trenger å huske på.

Kalibrer mtp på optimal bildekvalitet fra første stund og kos deg med markedets beste plasmaskjermer!
    Når flere av forumets medlemmer har kjørt på alle anbefalte innstillinger fra Pioneer og brukt TV'en "vanlig" hele tiden - og fått innbrenning - så blir det vel en drøy påstand å si at det bare er "vås alt sammen". Det blir i hvert fall å undergrave medlemmenes kunnskap og erfaringer.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Neida, logoen forsvinner, ikke noe å bekymre seg over. La det gå noen dager, så ser du den ikke mer...
    Logoen forsvinner kanskje hvis man unngår den i lang tid - men hva hvis man ser f.eks en time eller to på samme kanal hver dag? Da vil jo logoen aldri forsvinne?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Logoen forsvinner kanskje hvis man unngår den i lang tid - men hva hvis man ser f.eks en time eller to på samme kanal hver dag? Da vil jo logoen aldri forsvinne?
    Man kan jo flytte på bildet slik at logoen ikke treffer på samme plass hele tiden. Da vil man hverfall ikke få en så markant innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det virkelig være så ille innbrenningsproblemer som det fremgår av denne tråden? Har selv en 507XA og har ikke sett snurten av noe som kan ligne på innbrenning engang. Bruker den til normal TV-titting, PS2 og litt film i ny og ne. Har ikke hatt noen spesiell "innkjøring" og heller ikke tatt noen spesielle forhåndsregler unntatt å unngå at Playstation blir stående med statisk bilde i lange perioder.

Hadde tidligere en Panasonic som heller ikke hadde noen som helst problemer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror folk med 427 hallisunerer, problemene kan da virkelig ikke være SÅ store på 427 når det er absolutt ingen problemer med 507

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallisunasjon...

Jeg tror folk med 427 hallisunerer, problemene kan da virkelig ikke være SÅ store på 427 når det er absolutt ingen problemer med 507
    STORT problem er det ikke, men redselen for at skyggen av logoen skal bli permanent er der. Tror ikke den blir det, pga den har blir svakere, saaaaaakte men sikkert, men fremdeles så er den der...

Justerte Tv'en med konf DVD i går kveld. Og fy f.... så deilig bilde ... Blir nok optimalt bilde og "snø" om natta for meg.

Angrer IKKE på tv valget, mange venner og kjente som har flatskjerm, men ingen SLÅR den på bildekvalitet. Og ikke minst et MEGET pent utseende...

Innbrenning og skygg er vel ikke det samme. HAr IKKE innbrenning. Kun skygge...

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Man kan jo flytte på bildet slik at logoen ikke treffer på samme plass hele tiden. Da vil man hverfall ikke få en så markant innbrenning.
    Absolutt. Det hjelper på problemet, men vil man ikke med dette oppnå en mer "grøtete" innbrenning (eller "skygge", for den del) over et litt større område? Fullt så synlig blir det kanskje ikke, men..

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det påfallende mye hallusinasjoner blant forumets medlemmer, vil jeg si :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Absolutt. Det hjelper på problemet, men vil man ikke med dette oppnå en mer "grøtete" innbrenning (eller "skygge", for den del) over et litt større område? Fullt så synlig blir det kanskje ikke, men..
    Det snakkes om at folk kjører snø i mange timer, men mere effektivt er jo å kjøre EN farge f.eks. hvit med høy kontrast i 10 minutter for å fjerne eventuelle skygger...

Dette fikses ganske enkelt med hdmi eller andre koblinger fra pc og kjøre en farge til tv'n eller ved å lage en plate. Mener å ha hørt at de på service verkstedet gjør dette...
    Men om dette er noe vi som forbrukere kan gjøre vet jeg ikke

Side 24 av 33 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •